כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו: הרב מאזוז תומך בישראל פרוש ומבקר את ראשי העיר של ש"ס

שנת הבחירות המוניציפליות יצאה לדרך - גם באלעד: בקטע וידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה מנהיגה הרוחני של 'יחד' מביע תמיכה בראש העיר פרוש ומבקר את קודמיו, נציגי ש"ס • בנוסף, הרב גילה איך איוב קרא התמנה לשר הדרוזי הראשון

הרב מאזוז עם ראש העיר פרוש באירוע באלעד. צילום: עזרא טרבלסי
הרב מאזוז עם ראש העיר פרוש באירוע באלעד. צילום: עזרא טרבלסי



שנה לבחירות המוניציפליות: ראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגר"מ מאזוז התייחס אמש (שלישי) בפומבי לכהונתו של ראש עיריית אלעד ישראל פרוש ולראשי הערים מש"ס שכיהנו לפניו, ואמר כי בזמן כהונתם של ראשי הערים הקודמים, העיר אלעד הייתה מוזנחת ופרוש הגיע והרגיע את הענייניים. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידאו בלעדי.

צפו בדברי הגאון הרב מאזוז

הרב מאזוז - מנהיג 'יחד' עוקץ את ראשי הערים מש"ס ומשבח את פרוש. לדבריו, "ראש העיר שלנו (ישראל פרוש י.ג), עד עכשיו העיר הייתה מוזנחת, עוברת מאחד לשני, 'ורגז ושחק ואין נחת', העיר מוזנחת. פתאום הגיע רבי ישראל פרוש והרגיע את העניינים. העיר הולכת במישרים. כל פעם העיר יותר יפה, יותר טובה, תענוג לראות את העיר".

ראש ישיבת 'כיסא רחמים' המשיך וסיפר על אבותיו של ראש עיריית אלעד: "רבי ישראל פרוש יש לו ארבעה דורות, על בנים, על בני בנים על שלישים ועל רבעים. סבא רבא שלו היה רבי משה פרוש, מייסד תלמוד תורה 'בני ציון'. אתם יודעים מי למד בתלמוד תורה הזה? הרב עובדיה עליו השלום למד בתלמוד תורה של סבא רבא של ראש העיר".

את הדברים אמר הגר"מ מאזוז בטקס הנחת אבן הפינה למוסדות 'אור המאיר' באלעד, בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ, רבנים ואישי ציבור. נציגי ש"ס בעירייה החרימו את המעמד ולא השתתפו בו.

כזכור, בעבר כיהנו בעיר אלעד שלושה ראשי ערים מש"ס, צוריאל קריספל, צביקה כהן ויצחק עידן. לפני כארבע שנים הצליח פרוש להפוך את הקערה ולמרות הרוב הספרדי המתגורר בה - פרוש כבש את המלכות ונטל את ראשות העיר.

דבריו של הרב מאזוז על ישראל פרוש מסמלים יותר מכל את הקשר בין ראש העיר לראש ישיבת כיסא רחמים. רק באחרונה, בבר המצווה לבניו של פרוש הגיע הרב מאזוז כשהוא מלווה ביו"ר 'יחד' אלי ישי לאירוע שהתקיים באלעד.

מי שעשה את החיבור הוא חבר המועצה אבי דיין, שכזכור פרש מש"ס לאחר הבחירות האחרונות באלעד וחבר בדרמטיות לקואליציה של ראש העיר. בהמשך סיעת ש"ס חברה אף היא לקואליציה.

החיבור של הרב מאזוז ופרוש יכול להשליך על הבחירות הבאות, באם ראש העיר יחליט להתמודד על התפקיד פעם נוספת. כזכור, בבחירות הכלליות, הצביעו ל'יחד' באלעד 2,094 קולות שהם 14.08% מכלל המצביעים בעיר.

בהמשך דבריו התייחס הרב מאזוז לשמירת השבת והצביון היהודי בישראל והסביר מדוע השנה לא היו פיגועים בחגי ישראל: "השנה ברוך ה', שלושת החגים עברו עלינו בשקט יחסית. לפני כן תמיד, בני דודינו היו משתגעים, בראש השנה, בכיפור, בסוכות, אם זה מלחמת כיפור, אם זה בפיגועים. השנה יש שקט. אתם יודעים למה? כי בשבת האחרונה של תשע"ז הרבה מאוד אנשים החליטו לשמור שבת".

הרב מאזוז סיפר בתיעוד שמתפרסם כאן ב"בחדרי חרדים" כי השר איוב קרא התמנה לתפקידו בזכות שמירת השבת: "איוב קרא, אתם מכירים אותו? הוא דיבר כמה השבת חשובה, כמה השבת נפלאה, אחר כך בא ואמר לי שלום, אמרתי לו דבר ראשון תהיה שר, אחרי שבועיים שלושה היה שר, איזה שר היה? שר בלי תיק, ראשי תיבות, ש' ב' ת', שבת, בזכות השבת נעשה שר. פעם ראשונה במדינה שנעשה שר דרוזי. היה עוד שר דרוזי לפניו? אין. למה? כי כשאתה מכבד את התורה ומכבד את השבת – ה' מחזיר לך כפל כפליים".

מביתו של הרב מאזוז ביקשו למסור ל"בחדרי חרדים" כי "בבחירות הקרובות יהיו עוד הפתעות רבות בתמיכת מפלגת יחד במועמדים השונים, שיתבססו על פי הוראתו של הרב בעיקר במדד העשיה לכלל הציבור, ופחות במקורבים ובעדתיות".
הרב מאזוז ישראל פרוש אלעד איוב קרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד