י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עשרה עריקים נלכדו השבוע: 8 עדיין עצורים - שניים הצליחו לחמוק • צפו בהתנגדות עזה להעברת עריקים

היום השלישי להפגנות 'הפלג' בשל מעצר עריקים • בשעות האחרונות הפגנות במעלה אדומים ובמגרש הרוסים שם התפתחו מהומות קשות אחר שהמפגינים חסמו רכבים שהובילו עריקים • עד כה נלכדו 10 עריקים מתוך 76 שנעצרו, שניים הצליחו לחמוק

המהומה במגרש הרוסים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
המהומה במגרש הרוסים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



הפגנות 'הפלג' על מעצר שני העריקים נמשכות, זה היום השלישי: בשעה זו (ד') מתקיימות הפגנות במגרש הרוסים, שם התפתחו מהומות קשות עד לשעה זו. מוקדם יותר התקיימה הפגנה גם במעלה אדומים.

עד כה נלכדו עשרה עריקים מתחילת השבוע, שניים נשפטו למחבוש של עשרים יום, שניים עצורים בידי המשטרה, ולא הפקידו ערבות. ארבעה עצורים ועדיין לא הובאו בפני שופט. שניים הצליחו לחמוק.

בשעה האחרונה נעצרו תשעה מפגינים נוספים. שישה בירושלים, בשטח שבין מגרש הרוסים לבית משפט השלום, ושלושה בכניסה למעלה אדומים. בסך הכל נעצרו מתחילת השבוע, 76 מפגיני 'הפלג הירושלמי'.

צילומים: מחאות החרדים

על פי דיווח המשטרה, המהומה בירושלים החלה בעת שמפגיני 'הפלג', התגודדו סביב רכב שב"ס אשר הוביל עצורים מהפגנות קודמות לבית המעצר במגרש הרוסים "תוך שהם מנסים למנוע נסיעתו".

במקום התפתחה מהומה, עשרות התיישבו על הכביש ובהם ילדים, ושוטרי היס"מ החלו בפינוי ידני אחד אחרי השני. כאשר כל העת נשמעות קריאות זעם מצד המפגינים לעבר השוטרים, בהם גם קריאות גנאי חמורות וחריפות. המשטרה הצליחה לפלס דרך לרכב אחד, ושישה מהמפגינים נעצרו.

המהומות נמשכות בשעה זו, ולפחות חמישים שוטרי יס"מ ניסו לפלס דרך לרכב שב"ס נוסף מהיציאה האחורית של בית משפט השלום לכיוון בית המעצר הסמוך. מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ נתי גור מפקד במקום על הכוחות שמנסים לפנות את מאות המפגינים. הם מתעמתים עם השוטרים ובמקום נעשה שימוש בגז מדמיע. רק אחר שעה וחצי, הצליחו לפלס דרך לרכב השב"ס השני והוא נכנס אל תחנת המעצר עם העריקים בתוכו.

אחר הצלחת המשטרה, בהכנסת רכב השב"ס לתחום התחנה באמצעות תרגיל הסח, המפגינים המשיכו לרחוב הנביאים. ניידת משטרת התנועה שעברה במקום הותקפה. עשרות מפגינים פתחו את דלת המכונית הוציאו תיק ציוד של המשטרה עם קסדה וציוד נוסף, זרקו את תכולת התיק על הכביש ונמלטו. כעת המפגינים בדרכם לרכבת הקלה. המהומות מתרכזות כעת בפינת הרחובות שבטי ישראל וכביש מס' 1 סמוך לפסי הרכבת הקלה. הכביש נחסם לדקות ארוכות ובמקום עומסי תנועה בנתיב לכיוון העיר העתיקה.

במעלה אדומים, הגיעו מוקדם יותר הערב כמה עשרות מפגינים, ועל פי דיווח המשטרה הפרו את הסדר בכניסה לעיר. חלקם חסמו את הכביש והתנועה במקום. שלושה מפגינים שלא נענו לבקשת השוטרים לפנות את הכביש והמשיכו להפר את הסדר, נעצרו. בשלב זה הושב הסדר וכביש הכניסה לעיר נפתח לתנועה.

כפי שדווח ב'בחדרי' מוקדם יותר היום - שניים מהעצורים שהתבררו כעריקים, לא הפקידו את הערבויות שנדרשו, זאת כדי למנוע את שחרורם מהמעצר המשטרתי והעברתם לידי המשטרה הצבאית. מחר (ה') יבואו שוב בפני שופט, מאחר ולא הופקדו הערבויות.

עוד נודע ל'בחדרי' כי בין העצורים אתמול היו שישה עריקים. כולם שוחררו בהחלטת בית משפט. שניים מהם הצליחו לחמוק מההעברה לידי המשטרה הצבאית, אחר שבית המשפט לא ביקש ערבויות לשחרורם הם פסעו החוצה מבית המשפט ונעלמו. ארבעה אחרים, עליהם קבע בית משפט כי ישוחררו בערבות, נותרו במעצר משטרתי ועדיין לא ברור האם יועברו לידי המשטרה הצבאית.

מלבד שמונת העריקים הללו, כזכור, שני עריקים שדבר מעצרם הצית את המהומה נשפטו ל-20 ימי מחבוש וכלואים בכלא צבאי.

עידכון אחרון: 22:08
הפגנות הפלג מעצר עריקים גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד