י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בועז גולן: נכתוב 'הפלג הירושלמי' ולא 'החרדים'

הוא מוביל את אחד האתרים המצליחים בישראל, והצליח לקבוע צורת סיקור ייחודית, ימנית מובהקת שהביאה להצלחה. בועז גולן מודיע כי מעתה בכל סיקור הפגנות 'הפלג' לא יגדיר אותם כחרדים. וקורא לכלי תקשורת נוספים להקפיד על כך

בועז גולן
בועז גולן

 


בועז גולן הקים לפני מספר שנים אתר חדשות עצמאי תחת השם 0404. הוא ייצר סוג חדש של דיווחים והכניס נורמות חדשות - כמו למשל שימוש במילה 'ערבים' בעת אירועי טרור ולא במילה המכובסת 'בני מיעוטים'. כעת הוא עושה צעד גם בתחום סיקור החרדים, כשהוא מודיע כי הפגנות 'הפלג הירושלמי' יסוקרו תחת שמם ולא תחת הקיטלוג 'חרדים'.

בהודעה שפירסם בשעה האחרונה הוא כותב כך: אמור מעתה ״הפלג הירושלמי״. הכותרות סביב הפגנות החרדים גורמות עוול עצום לציבור חרדי גדול שאינו קשור בהפגנות ואינו תומך בהן. ההיפך הוא הנכון - הציבור החרדי סובל מההפגנות, סובל מהקנטות ומסומן כשונא ישראל וצה״ל - מה שאינו נכון כלל. מי שעומד מאחורי ההפגנות זהו ״הפלג הירושלמי״ - פלג קיצוני שאליו הצטרפו כמה זנבות קיצוניים כמו ״תולדות אהרון״.

מעתה, בכל סיקור ההפגנות כאן בחדשות 0404, נציין ״הפלג הירושלמי״ בלבד ונמנע מתיוג כללי ומהמילה החרדים, בדיוק כפי שאיננו מציינים ״הפגנת החילוניים״.

אנו קוראים לגופי תקשורת שונים לשנות גם את ההגדרה ולמנוע ריב אחים מיותר. יש לנו מספיק צרות אחרות וכדאי שנדע לחבק במקום להשניא. בתקווה שתנהגו כמונו, בועז גולן, חדשות 0404".

את ההודעה הוא הפיץ בריכוזי קבוצות תקשורת בהם נציגים מכלל כלי התקשורת בישראל.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר מנהל האתר בועז גולן: "הציבור החרדי הוא ציבור תורם, פועל ועושה מסביב לשעון. רבים אינם נחשפים לפעילות הרבה, שכן יש כאלה הדואגים להסתיר, לא לפרסם ולהמשיך לפלג. יש בין החרדים חיילים קרביים, קצינים וטייסים ואלפים מהם מתנדבים כל החיים (לא רק לשלוש שנים) להצלת חיים במסגרת איחוד הצלה, זק״א, ידידים ועוד".

לדבריו: "אני מכיר את הפעילות ומכיר המון חרדים תורמים לחברה בצורה בלתי רגילה. זה פשוט לא הגיוני שבגלל פלג קיצוני יכתימו ציבור עצום. כמו שאין "הפגנת החילוניים", אין דבר כזה "הפגנת החרדיים". הוריתי לכל כתבי ועורכי 0404 להפסיק להשתמש במינוח "הפגנת חרדים".

למה הגעתם להחלטה הזו?

"כבר דברנו בנושא לא אחת. נועה מגיד ממשרדי האירה את עיני למלל שכתב מישהו בנושא ומיד החלטתי לאמץ".

בועז גולן הפלג ולא חרדים 0404

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד