ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

האדמו"ר שעוקב אחר הוועידה הקומוניסטית של סין

דריכות אחר דיוני הוועידה הלאומית ה–19 של המפלגה הקומוניסטית בסין: "רמת הביקושים למזון כשר תושפע מהמדיניות הכלכלית החדשה" אומר האדמו"ר וראש מערך הכשרות אס קיי, אשר עוקב בדאגה אחר הנעשה

ועידה בסין. צילום: חיים זך, פלאש 90
ועידה בסין. צילום: חיים זך, פלאש 90



בכירי השלטון בסין מקיימים בימים אלה בבייג'ין את הוועידה הלאומית ה–19 של המפלגה הקומוניסטית של סין, המתקיימת פעמיים בעשור ומשגיחי הכשרות מדווחים על קשיים במקום.

המשימה הרשמית המוטלת על 2,287 הצירים שנבחרו בקפידה השנה הוא לשקול ולאשרר קווי מדיניות חדשים בזירת הפנים והחוץ ובזירה הכלכלית ולבחור את הדמויות שינהיגו את סין במהלך חמש השנים הבאות.

לקראת הוועידה הוקשחו אמצעי הביטחון במרחב הציבורי בסין ובמיוחד בבייג'ינג. כל רכב, רכבת וטיסה שפניהם מועדות לבייג'ינג נבדקת בקפדנות, כל נוסע עובר בידוק דקדקני, גם בדיקת הכבודה הוקשחה, הרבה מעבר לאמצעי הבטחון הסטנדרטיים הנהוגים במשך השנה.

כלכלנים ומומחים עולמים לענייני סין עוקבים בדריכות אחרי כל דיווח היוצא מהכנס כדי להבין לאן פניה של סין מועדות בכל הנוגע למדיניותה הכלכלית החדשה: האם לפתיחות העשויה להגביר את היבוא והיצוא במדינה או לחילופין היא תסתגר יותר מפני הכלכלה העולמית.



הרבי משאץ אשדוד. צילום: יהודה פרקוביץצילום: הרבי משאץ אשדוד. צילום: יהודה פרקוביץ
הרבי משאץ אשדוד. צילום: יהודה פרקוביץ


משגיחי כשרות הנמצאים בימים אלה בסין חווים על בשרם את השלכות הוועידה. בשל אמצעי הבידוק הנוקשים נוצרים קשיים תחבורתיים רבים והנגישות למפעלי המזון הרבים מסביב לבייג'ינג הנתקלת בקשיים, רושמת איחורים רבים למשגיחי הכשרות.

הרב דוד מוסקוביץ, האדמו"ר משאץ-אשדוד וראש מערכת הכשרות אס קיי אס למהדרין לה נקודות השגחה רבות בסין, סיפר על ההתמודדות של המשגיחים בסין בימים אלה. "היות שאנו בסין זה למעלה מעשרים שנה, אנו מתעדכנים על הכנסים האלו מבעוד מועד ונערכים להם. גם הפעם התארגנו מראש לקשיים האלו וב״ה כל המשגיחים ביצעו עבודתם כנדרש ומבלי שנרשמו עיכובים לא צפויים״.

האדמו"ר אף התייחס להשלכות המדיניות הכלכלית החדשה שתצא מהכנס על כשרות המזון בסין. ״ברור לגמרי שכל המדיניות הכלכלית משפיעה ישירות על היצוא מסין לעולם. לכן ההחלטות שיתקבלו שם משפיעות על הכשרות. ברגע שייווצר קושי לייצא – יתייתר הצורך להעניק כשרות למפעלי מזון במדינה. מנגד, אם תירשם עליה ביצוא – תירשם אף עלייה בביקושים למזון כשר. עם זאת יש להדגיש כי ברמת ההידור של הכשרות אין כל קשר למדיניות הכלכלית של ההנהגה הסינית״, הבהיר.
סין משגיחי כשרות הרב דוד מוסקביץ הרבי משאץ אשדוד קומוניסטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד