כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שנה לבחירות המונציפליות • אלעד סוערת: חבר המועצה הגיש תביעה נגד חבריו

הזירה באלעד מתחממת לקראת הבחירות המקומיות; חבר מועצה הגיש הבוקר עתירה מנהלית נגד העירייה ונגד חמישה חברי מועצה • ואיך השיר 'ואפילו בהסתרה' קשור לסערה? • הדרמה המלאה בפרסום ראשון

שנה לבחירות המונציפליות • אלעד סוערת: חבר המועצה הגיש תביעה נגד חבריו
צילום: FLASH90



שנה לבחירות המוניציפליות: הזירה באלעד מתחממת וסוערת. באופן חריג, יובל גיאת חבר מועצת העיר מסיעת 'ישי' המייצגת חלקים מהקהילה התימנית באלעד, הגיש הבוקר (חמישי) עתירה מנהלית נגד עיריית אלעד ונגד חמישה מחברי המועצה שלה, וזאת בגין תוספת הקצאה שלא אושרה לעמותה שבה הוא משמש כיו"ר. 'בחדרי חרדים' עם הדרמה המלאה בפרסום ראשון.

גיאת שחבר בסיעת 'ישי' שבראשה עומד סגן ראש העיר חבר המועצה ברק צברי - הגיש הבוקר את העתירה כנגד העירייה, ועדת ההקצאות, וחברי המועצה: אבי דיין, שי נתן, אברהם שטרן, שמואל גרוסברד וחיים מאיר כץ.

העתירה מתייחסת לכך שמועצת העיר לא אישרה את ההמלצה לאשר תוספת והרחבת הקצאה קיימת לבית הכנסת של העמותה ברחוב חוני המעגל 9 בעיר, בסמוך לישיבות 'כנסת יחזקאל' ו'תורה בתפארתה'.

המתנגדים להקצאה טוענים כי העמותה ביקשה תוספת קומה, שבה היא מתכוונת לפתוח אולם אירועים, אולם השכנים המתגוררים בשכונה והישיבות הממוקמות בסמוך – מתנגדים נחרצות להקמת האולם, ובשל כך התוספת לא אושרה.

שי נתן, המשמש כמשנה לראש העיר, אומר ל"בחדרי חרדים" כי "מזה תקופה ארוכה מתנהלת סיעת ישי בכלל והיו"ר ברק צברי בפרט - בהתנהלות לא מקצועית ולא עניינית, החל מבניית בית הכנסת על ידי צברי, תוך רמיסת כללי תכנון ובנייה ובניית אולם בלתי חוקית – וזאת על אף היותו חבר ועדת תכנון ובנייה, וכלה בהתניית כינוס ועדת מכרזים אשר בראשותו רק לאחר שצרכיו הפוליטיים ימולאו".


חברי המועצה מזמרים 'ואפילו בהסתרה'

נתן מוסיף כי "באופן אישי, קיבלתי החלטה שלא לשתף פעולה יותר עם סוג התנהלות מעין זו הפוגעת בתושבי העיר, ובשל כך, אצביע מעתה נגד כל החלטה אשר תובא על ידי חברי סיעת ישי".

"יש לציין", אומר המשנה לראש העיר ל"בחדרי חרדים" כי "במקרה הנוכחי, לא מדובר בהקצאה לבניית בית הכנסת, אלא לבניית קומה נוספת האמורה לשמש כאולם אירועים ושתפגע בתושבי השכונה הסמוכה", לדבריו, "מי שהפך את העירייה בשנים האחרונות לשוק פוליטי – אין לו לבוא בטענות אלא על עצמו בלבד".







מנגד, עו"ד דוד דרור ממשרד דרור גרינשטיין המייצג את העמותה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "הבוקר הגשנו עתירה מנהלית נגד עיריית אלעד ושורה של חברי מועצה, בגין התנהלות החורגת מכל סטנדרט חוקי ביחס להליך הקצאות ובגין קבלת החלטות באופן שרירותי, מתוך רצון לנקום בסגן ראש העיר מר ברק צברי על ידי פגיעה בחברו לסיעה מר יובל גיאת", לטענתו, "העתירה מושתת על הקלטות שמע ותמלולים המגבים את כל טענות העותרת באופן מלא".

עוד הוא מוסיף כי "אנו מבקשים שבית המשפט יפסול את ההחלטה של לאשר את המלצת ועדת ההקצאות להרחיב את ההקצאה של העמותה".

לסיום הוא אומר ל"בחדרי חרדים" כי "בישיבת המועצה שהתקיימה ביום 29.6.17, הצביעו חלק מחברי המועצה נגד אישור הרחבת בית הכנסת של העמותה. הנימוק שהציגו: לפגוע בברק צברי כשהדרך לעשות זאת היא - לפגוע בחברו לסיעה גיאת".

לטענתו של עו"ד דרור, "בעת שברק צברי ניסה להחזיר את הדיון לפסים ענייניים ואמר לחברי המועצה" מדוע אתם מתנקמים בו, בגללי: הם החלו לשיר גם את "גם מאחורי הדברים הקשים העוברים עליך אני עומד" מתוך השיר 'ואפילו בהסתרה', ממילותיו של רבי נחמן מברסלב".



צברי. שיגר תגובה מפורטתצילום: צברי. שיגר תגובה מפורטת
צברי. שיגר תגובה מפורטת


ברק צברי מסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "בשלב זה אני עדיין לומד את העתירה, כרגע ממבט על בעתירה - אפשר להבין את המצוקה ששי נתן נמצא בה וחז״ל כבר אמרו שישנו קושי לשפוט אדם בצערו, אך הייתי מציע לו כחבר לקרוא מספר פעמים את המלל הבא המגובה על ידי הקלטה.

להלן הציטוט: שי נתן ליובל גיאת: "אז תפרוש, שים מכתב לראש העיר שאתם מפרקים וכל אחד סיעה עצמאית יום אחרי זה זה עובר לך , בסדר איך אני ? יום אחרי זה זה עובר לך ..... אם תביא מכתב רישמי שאתה סיעה נפרדת אז כן ..... נכון נעשה לך עוול בגלל התנהגות של ברק.....יובל כל דבר שקשור לסיעת ישי לא יעבור .ייעצר ...".

צברי ממשיך בתגובתו: "ופה הרגע שהחבר שי נתן צריך לעצור ולשאול את עצמו האם לזו התחתית הוא ציפה להגיע ?! האם ברגע שיקבל את התפטרותו של יובל גיאת מסיעתו של סגן ראש העיר ברק צברי אזי העניין פתיר ההקצאה עוברת?? זו התנהגות של עובד ציבור במשרד הביטחון? זו התנהגות של מישנה לראש העיר? זו התנהגות של נציג הבית היהודי? המלל הפלילי זועק לשמיים! לראות ולא להאמין!".

עוד מסר כי "לגבי האשמות החסרות בסיס האישיות הנבובות - קשקוש מוחלט.(אבל שוב לא נשפוט אותו בצערו) לגבי העתירה ספציפית צוות עורכי דין מטעמי בודקים את הפן הפלילי וברגע הנכון ניתן תגובה".

מעיריית אלעד נמסר ל"בחדרי חרדים" כי "הנושא יתברר בבית המשפט".
אלעד ברק צברי ישראל פרוש בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד