ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חכם שלום כהן נזכר: "הייתי רודף אחרי מרן" • צפו בוידאו

לרגל יום השנה הרביעי להסתלקותו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל התקיימה בביתר עצרת זכרון וחלוקת מלגות לכותבי חידושי תורה • נשיא המועצת הגר"ש כהן: "מרן היה 'מבקש'" • הצלם יעקב כהן תיעד את המעמד

חכם שלום כהן נזכר: "הייתי רודף אחרי מרן" • צפו בוידאו



במלאת ארבע שנים לפטירתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל התקיימה לזכרו אמש בעיר ביתר עילית עצרת זכרון ומעמד חלוקת מלגות לכותבי חידושי תורה אשר נכתבו בתורתו במסגרת מפעל ועתה כתבו לכם הנערך זו השנה השלישית ביוזמתו של סגן ראש העיר יהודה עוביידי.


נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן הרחיב בדבריו על הצורך של בן תורה להיות 'מבקש' ואמר כי על מרן נאמר מבקש ה'. כשהוא מספר על היכרותם רבת השנים: "אני הייתי רודף אחרי מרן וחוקר את מעשיו, היה בישיבה בחדר הספרים ארון כולו מלא בשותי"ם וכל היום הוא היה עומד שם ולומד בהם, הוא יכל ללמוד במשנה ברורה או בבן איש חי ולדעת את ההלכה אבל לא, הוא חיפש מה מקור ההלכה ומה יש עוד להרחיב בהלכות, זהו מבקש ה'. כל יום בעיניו כחדשים".

הגר"ש כהן הוסיף ואמר כי על מרן נאמר צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה: "הארז הוא גבוה והצדיק הוא כמו ארז - גבוה מעל כולם, אבל הצדיק צריך להיות גם כמו התמר כמו שהתמרים יורדים למטה כשהם גדלים, כך הצדיק צריך לרדת לעם וללמד אותם תורה. וזו הייתה מעלתו של רבינו, בזכותו התרבו התלמידים, כל ימיו למד והרביץ תורה, לא היה אחד כמוהו שזכה להרבות כ"כ הרבה תלמידים, שמעתי אמר הגר"ש שהשנה נכנסו ללמוד ברשת החינוך 7000 תלמידים בכיתות א' והכל בזכותו של מרן".

המעמד נערך בהשתתפות הראשון לציון הגר"י יוסף, הגר"ז כהן ר"י היכל מאיר, הגר"י כהן ר"י נזר התלמוד, הגר"ח אקרמן רבני הקהילות בעיר, וראש העיר מאיר רובינשטיין.

בסיום חולקו המלגות לאברכים והבחורים המצטיינים. את הערב הנעים הזמר אלי הרצליך עם תזמורת בניצוחו של דני אבידני ומקהלת ידידים.













































































חכם שלום כהן הרב עובדיה יוסף חידושי תורה ביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד