י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לחץ מאסיבי על השר • הרבנים הראשיים בדרישה: "כנס את הוועדה"

לאחר האיומים, חמישה מחברי הועדה למינוי דיינים - ובראשם הראשל"צ הגר"י יוסף והרה"ר הגר"ד לאו - שיגרו היום מכתב לשר שטייניץ • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים המלאים בפרסום ראשון

צילום: יעקב כהן, פלאש90
צילום: יעקב כהן, פלאש90



חשיפת "בחדרי חרדים": לחץ מאסיבי על השר שטייניץ. חמישה חברי הועדה למינוי דיינים, ובראשם הראשון לציון הגר"י יוסף והרה"ר הגר"ד לאו, שיגרו היום (חמישי) מכתב לשר התשתיות יובל שטייניץ המשמש כיו"ר הועדה למינוי דיינים, ודרשו ממנו לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה וזאת בעקבות הצורך הדחוף למנות לאלתר למעלה מ-15 דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף את איומי התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית ואת כוונתה להגיש לבית המשפט תביעה ייצוגית נגד השרים, דוד אזולאי, יובל שטייניץ ואיילת שקד, החברים בוועדה, וזאת בעקבות אי מינוי דיינים חדשים, מציאות הגורמת לתפקוד לקוי של בתי הדין הרבניים.

במכתב לשטייניץ שנחשף לראשונה כעת ב"בחדרי חרדים" כתבו הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו וחברי הוועדה, הרב יעקב זמיר, הרב אברהם שינלדר - חברי בית הדין הגדול, ח"כ ישראל אייכלר ורחל דותן כי "הננו חברי הועדה למינוי דיינים לבקש מכבוד השר, להפעיל את סמכותו החוקית על מנת לכנס את הועדה למינוי דיינים כדי לבחור דיינים נוספים לבתי הדין הרבניים".

עוד כתבו כי "חסרים כמה וכמה הרכבים, והדבר גורם לעינוי הדין אצל בעלי דין, ואי מינוי דיינים גורם לסחבת ועגינות של הנשים. לפי מה שהבנו מהרב שמעון יעקבי שליט"א יש צורך למעלה מ-15 דיינים חדשים. ותקוותינו שכינוס ועדת המינויים לדיינים יתקיים בהקדם האפשרי".







כזכור, גם השר אזולאי התייחס לסוגיה הבוערת ושיגר מכתב תגובה לתנועה למדינה יהודית, לדבריו של השר במכתב שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים": "קיבלתי את מכתבך ובו הבעת את מצוקתם של המדיינים בבתי הדין הרבניים. כמי שממונה על מערכת בתי הדין אין לי אלא להסכים בצער למכתבך מתחילתו ועד סופו".

השר אזולאי הוסיף כי "כידוע לך, על אף היותי השר הממונה על מערכת בתי הדין, ועדת המינויים לדיינים אינה נמצאת תחת אחריותי כך שבעוד אני נחשף למצוקה הקשה הן של המתדיינים והן של הדיינים ומערכת בתי הדין אין בידי לסייע".

אזולאי החריף את לשונו: "משום מה שינה תחושה כי בתי הדין במדינת ישראל הפכו לחצר האחורית, שבה אין איש משגיח ואין איש שם על ליבו את מצוקתם, בתי הדין הרבניים מעניקים שירות למרבית תושבי מדינת ישראל, אין כל סיבה שיזכו ליחס כזה".

לסיום כתב כי "לכן, אני מברך על פעילותה הברוכה של התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית בנושא, ומקווה שימונו דיינים בהקדם האפשרי כך שיינתן סוף סוף שירות הולם המגיע לאזרחי מדינת ישראל".
מינוי דיינים רבי יצחק יוסף רבי דוד לאו יובל שטייניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד