כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כשרבי אלעזר אבוחצירא הגיע לסאטמר • ה'מארח' מדבר

רבי אלעזר הרגיש כל ימיו קשר מיוחד לרבי יואליש מסאטמר זצ"ל • ר' טוביה נוטוביץ, ה'מארח' מויליאמסבורג, מספר על האירוע שלא ישכח • התפילה, הסעודה והישועות

האדמו"ר מסאטמר זצ"ל. צילום ארכיון
האדמו"ר מסאטמר זצ"ל. צילום ארכיון

כלי התקשורת החרדיים בארה"ב מרבים לדווח על גדולתו של האדמו"ר המקובל רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל.

ר' טוביה נוטוביץ, חסיד סאטמר מויליאמסבורג, משחזר את הערב בו אירח את האדמו"ר המקובל בביתו לפני כחמש שנים, ובמיוחד את הביקור בציונו של האדמו"ר מסאטמר בקרית יואל.

"נודעתי לרבי אלעזר באמצעות חברי יחזקאל רוט שנושע על-ידו בזרע של קיימא לאחר 20 שנות נישואין", מספר נוטוביץ. "לפני חמש שנים ביקר האדמו"ר המקובל בארה"ב, ורוט סידר שהאדמו"ר יגיע לביתו לסעודה שבה גם יברך אותנו. רוט נתן לנו הוראות מדויקות מה לבשל לרב, והרב הגיע לביתי.

"זה היה מעמד מרומם ביותר. לעולם לא אשכח את אותו ערב ואת דברי התורה שאמר האדמו"ר, שגאונותו בנגלה ובנסתר היו שם דבר.

"באותו ערב נתן לי האדמו"ר ברכה שאכן התקיימה. אותו ערב הותיר בנו רושם אדיר. מה שהרשים אותנו במיוחד היה שהאדמו"ר המקובל נהג לעודד אנשים לנסוע להשתטח על הציון של האדמו"ר מסאטמר בעל ה"ויואל משה" הטמון בקרית יואל.

"היתה לי הזכות לעלות ביחד עימו לציון בקרית יואל. אני זוכר שהאדמו"ר המקובל ערך שם ט'ס שלם עם נרות ותפילות. הוא חילק לכולם נרות והבטיח למי שיעלה להשתטח על הציון - יראה ישועה. ואכן קבוצה של בחורים שהיו איתי נושעו".

נוטוביץ מרבה לתאר את הקירבה שחש המקובל האדמו"ר זצ"ל לאדמו"ר מסאטמר. "הוא גם הורה למקורביו שערכו בביתו בריתות ושאלו אותו איזה שם לתת לבנם הנולד - לקרוא לו יואל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד