כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מודאג, נראה שאנו עומדים בפני החרפת המצב

אנשי 'הפלג הירושלמי', גורמים לציבור החרדי נזק בל יתואר • מני גירא שוורץ בטור כואב שפורסם הבוקר בעיתון הנפוץ במדינה - ישראל היום

מני גירא שוורץ, צילום בחדרי חרדים
מני גירא שוורץ, צילום בחדרי חרדים



אני מודאג וחושש מפני הבאות. הגל האחרון של הפגנות הפלג הירושלמי מלמד שאנו עומדים בפני הקצנה של המאבק. הסיסמאות הפכו להיות קשות יותר, וגם תגרות הידיים. בתוך המגזר ומחוצה לו.

המשטרה החלה השבוע בנוהל חדש, תוקפני יותר, והיא מעבירה משתמטים שהגיעו לידיה בעת מעצרים בהפגנות לידי המשטרה הצבאית. מצב זה מביא אותנו לסיטואציה שבה בשבוע הבא עשויים כעשרה בני ישיבות חרדים - ומי יודע, עד ששורות אלו יתפרסמו אף יותר - לרצות עונש בכלא צבאי על אי התייצבותם בלשכות הגיוס והפיכתם למשתמטים רשמית.

חבריהם ב"פלג" צפויים להמשיך למחות. על פי גובה הלהבות של השבוע, בפרט אחרי שאתמול, יום חמישי, המשטרה משום מה לא פעלה עם עזרים מול המפגינים, הם הצליחו לשבש את החיים בבירה כולה במשך שעות ארוכות - נראה שאנו עומדים בפני החרפה במצב.

אנשי הפלג הירושלמי, שהם כחמישה אחוזים מבני הציבור החרדי, גורמים נזק בל יתואר לציבור החרדי כולו. גם אם הציבור כולו מכבד אידיאולוגיה שונה, שמרנית יותר, של אותה קבוצה, לאנרכיזם אין סובלנות. גם בראי השמרנות החרדית המחמירה ביותר.

הציבור הישראלי צריך לדעת שהמראות הקשים, המילים הבוטות והזלזול הכואב והפוגעני כלפי חיילי צה"ל - אינם מקובלים עלינו ומכאיבים לנו לא פחות. מדובר בציבור יקר. אברכים חשובים בעלי מידות נעלות ונאצלות, שאחרי שנים של הסתה כמעט יומיומית בביטאון הביתי, בהרצאות ובתדרוכים בקווי תוכן טלפוניים, איבדו קצת את הצפון. מותר להפגין. מותר להביע עמדה אחרת. אסור להפוך את חיי שכנך לגיהינום כדי שעמדתך תושמע ברבים.

לצערי, פתרון לא נראה באופק. סוגיית הגיוס לצה"ל רגישה מכל הצדדים, עדיין לא קם המנהיג שימצא לה מוצא. הקיצונים החרדים יוכלו להמשיך להתבצר בעמדתם ולאתגר את כלל הציבור החרדי, שתדמיתו הופכת לבזויה ולמושמצת. על הדרך הם גם יאתגרו את אזרחי המדינה בפקקים ובעצבים.
נסו להבין את התמונה, ואל תכעסו עלינו - החרדים כולם.
הפלג הירושלמי חרדים מני גירא שוורץ ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד