כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'יתד נאמן' במאמר נוקב: "לשנוא את הרשעות"

לאחר פרסום מכתבו הנוקב של הגר"ח קנייבסקי נגד 'הפלג הירושלמי', מפרסם הבוקר עיתון 'יתד נאמן' מאמר מערכת נוקב במיוחד. המאמר במלואו מוגש לפניכם כאן

הפגנות הפלג, צילום: פלאש 90
הפגנות הפלג, צילום: פלאש 90



מכתבו הנוקב של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א אודות "כמה ריקים ופוחזים שביזו אחד מגדולי מרביצי התורה בדורינו שליט"א בהתנפלויות שונות שא"א להעלות על הכתב כצאן אשר אין להם רועה", קורעות את המסכה מעל פניה של קבוצת פוחזים שמקיימים כבר תקופה ארוכה את ה"ירהבו נער בזקן", ולאחרונה ירדו לדיוטה מתחת לנמוכה ביותר והחלו לנסות לבטל תורה בהתפרצויות לתוככי בית המדרש כדי לפגוע במרביציה ומוסריה. מדובר באספסוף משולהב המופעל בשלט רחוק ומקבל פקודות מ"קווי נייעס" מחתרתיים ששופכים את מררתם המורעלת ללבם ולתודעתם של חלשי דעת ונפש שיוצאים לפרוע פרעות בישראל, לחלל שם שמים ברבים ולנסות לפגוע, גם פיזית, בגדולי תלמידי חכמים שליט"א – ו"אם אין יראת אלוקים במקום הזה וגו", כתב מרן שר התורה שליט"א בהגדירו את חומרת הסכנה הנשקפת.

כשחבורת אנשים המתנהלים כנערי רחוב מתיימרים להטיל חיתתם על הצבור, זה בהכרח יקבל ביטוי אלים ברשות הרבים, ויפרוץ לבית המדרש. כשבעלי קו-נייעס מספסרים ברגשותיהם הרעועים של חלשי רוח, מפעילים אותם כמריונטות בשלט רחוק, מנתבים חיצי רעל לעברם של מרביצי תורה, ומנסים להביא את רוח פריקת העול מהרחוב שבו הם פועלים ונלחמים, לתוככי בית המדרש שבו אנחנו הוגים ונלחמים במלחמתה של תורה, זה הביא את מחאתו הנוקבת של מרן שליט"א.

התופעות הנפשעות שיוצאות מקרבם של אלה שפרקו עול הנהגה והכוונה, גורמת לתחושת זעזוע וכעס. אבל אל לנו להגרר בתגובותינו אחר המראות הקשים לעיכול. יש לשנוא את הרשעות, לא יותר. אסור לגרור את הרגשות אחרי מעשיהם של קומץ פרוע ופלג זניח, גם אם חובה לכבול את ידיהם לבעל ישלחו יד לתוככי בית המדרש. מול ההשחתה הנחשפת, עלינו לסתת מידותינו, לבל ידבק בנו הרוע. מול ביזוי התורה, עלינו להתחזק בכבוד התורה. מול נסיונות לבטל תורה, עלינו להרבות תורה, כפי שכתב מרן שר התורה שליט"א: "אשר ע"כ עלינו להתחזק מאוד בתורה מדה כנגד מדה ועי"ז נזכה לרומם קרן התורה הקדושה". בשעה שמול עינינו מונפות ידים כידי עשו, עלינו להגביר קול יעקב. בדרך התורה ובדרכי רבותינו נלך, לקדש שם שמים.
הפלג הירושלמי הגרח קנייבסקי יתד נאמן מאמר מערכת מכתב נוקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד