י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

לא תנהל את תקציבה: גפני מחדש את מלחמתו במשטרה

גפני שולף את "עונשו" הישן שנחשף לראשונה כאן ב'בחדרי' - לקחת מהמשטרה את האחריות על תקציבה, ומטיל אותו שוב

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לפני 11 חודשים, נחשף ב'בחדרי חרדים' כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מבקש "להעניש" את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וליטול מידיה של המשטרה את ניהול תקציבה ולהעבירו למשרד לביטחון פנים. סיבת העונש: מינויו של הרב רמי ברכיהו לרב המשטרה ומאבקי השבת דאז, בניגוד לעמדתו של גפני.

היום מפרסם בן כספית ב'מעריב', כי בישיבת ראשי המפלגות שהתקיימה השבוע – נטל גפני את רשות הדיבור ופצח בנאום חוצב להבות, לדבריו של כספית, "לא על גיוס החרדים, או מימון הישיבות, או הכדורגל בשבת. גפני דיבר על תקציבה של משטרת ישראל. לא יעלה על הדעת, אמר, שתקציב המשטרה ינוהל בידי המשטרה. צריך להוציא את התקציב ולהעבירו למשרד לביטחון הפנים, כנהוג בכל משרדי הממשלה. למה שר הבריאות אחראי על תקציב הבריאות והשר לביטחון הפנים לא אחראי על תקציב המשטרה?".

כספית מוסיף כי "הנאום נמשך ונמשך. ראש הממשלה האזין בקשב רב, כשהוא מהנהן בריקלינית. כן, מלמל נתניהו, צריך לקדם את זה".

"לנוכחים בחדר היה ברור שמדובר במבצע משולב", כתב כספית, "גפני גויס על ידי נתניהו וסיפק את הסחורה. היו כאלה שנזכרו בנמר השחור שעבר לא מזמן בין גפני למפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, כשזה דחה את מומלצו של גפני לתפקיד הרב הראשי של המשטרה, ומינה מישהו אחר, מטעמו. אז הנה, הוא חטף בחזרה", לסיום כתב: "אין זה פלא שבימי המצוקה הנוכחיים שם נתניהו את מבטחו בעיקר בחרדים. הוא קשר את גורלו בגורלם".

כאמור, המאבק של גפני על העברת ניהול תקציב המשטרה ורצונו "להעניש" את אלשיך פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים". בדיון שהתקיים לפני 11 חודשים בוועדת הכספים, בנושא תקציב המשרד ביטחון פנים, שלף גפני את נושא סמכויותיו של המפכ"ל והבהיר כי הוא מתכוון להעביר אותן לידיו של השר.

גפני אמר בדיון: "כיום ניהול תקציב ביטחון הפנים בפועל הוא בידי המפכ"ל ואגף התקציבים של המשטרה, אלא שהם אינם נבחרים ואינם חייבים בדין וחשבון לציבור כמו השר. יש לשנות את זה בדומה למה שקורה בתקציב הביטחון. בכוונתי לפעול בנושא במסגרת חוק ההסדרים".

מי שהתנגד לעמדתו של גפני היה נציג אגף תקציבים באוצר, אמיר אדרי שטען כי "ראוי לשמוע את עמדת המשטרה והחשב הכללי שמתנגדים לשינוי" . מנגד, השיב לו גפני: "אין צורך לשמוע את עמדת המשטרה, אני יודע מהי, הם מתנגדים לזה, אבל אני מתכוון להעביר את זה בחוק ההסדרים שיעלה כאן".

בהמשך הדיון קרא גפני לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לקדם את הצבתן של תחנות משטרה ביישובים של המגזר החרדי, ותמה מדוע למרות הפניות הרבות אין ביישובים החרדים נקודות משטרה. "אולי אם ניקח מהמפכ"ל את התקציב ונעביר אותו לשר, יהיו נקודות משטרה גם למגזר החרדי", עקץ גפני.

כעת, גפני שלף שוב את דרישתו הישנה. כיום אויבו הגדול של אלשיך הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחרדים הם מעריציו הגדולים. ובשביל חברים עושים הכל, קל וחומר אם זה משרת את שני הצדדים.
רוני אלשיך בנימין נתניהו משה גפני משטרת ישראל בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד