ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

גול עצמי: משתמטים נוספים שנעצרו בהפגנות, הועברו לידי הצבא

'הפלג' מעמיק בעצמו את המשבר: כמות עצורים שטרם ידעו מפגיני 'הפלג' ולראשונה גם נקנסו עשרות מהם במאות שקלים • בנוסף, בין העצורים התגלו כ-30 משתמטים שהועברו לידי הצבא, מה שסיבך אותם עוד יותר • והיכן מתוכננת קבלת שבת הערב?

צילום פלאש 90
צילום פלאש 90



מספר המשתמטים שהועברו למשטרה הצבאית בשבוע האחרון עלה ל-32 וארבעה מהם כר נשפטו ל-20-30 ימי מחבוש; כ-30 עצורים מההפגנות אתמול יובאו בצהרים לבית המשפט, השאר שוחררו בתנאים מגבילים ולקם נקנסו - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לאחר יום סוער בירושלים שהוגדר על ידי ה'ועד להצלת עולם התורה' כיום זעם, במסגרתו נערכה הפגנה עיקרית בצומת שרי ישראל - יפו ובמיקומים נוספים בעיר, נעצרו כ-120 חשודים בהפרת הסדר הציבורי. במהלך ההפגנה המשטרה נהגה בעיקר באיפוק, כאשר לא פינתה את המפגינים הרבים שחסמו את הכביש, דבר שהוביל לעומסי תנועה כבדים ולטענות רבות של אזרחים על איפוק יתר של המשטרה. מנגד, אנשי 'הפלג הירושלמי' משתמשים בצילומים על מנת לגייס כספים בחו"ל דבר שיתכן ונמנע במעט עם איפוק המשטרה.

היות ומדובר במספר גבוה מאוד של עצורים, המשטרה הביאה אוטובוס ובו הובילו את העצורים שאפילו אזיקים לא היו מספיק ומרביתם נכבלו באזיקונים, כפי שקורה לא אחת במעצר פלסטינים על ידי צה"ל ומשמר הגבול. במהלך הלילה תועדו העצורים מתפללים ערבית באוטובוס ברוב עם (של עצורים, כן?) עד לשחרור מרביתם, לאחר שנקנסו בסכומים של כ-1,000 ש"ח על הפרת הסדר הציבורי ושיבוש התנועה.



בתוך כך, מספר העצורים בידי המשטרה הצבאית עולה ועולה. בסך הכל עצרה משטרת ישראל מאז תחילת השבוע כ-200 מבני 'הפלג הירושלמי', מהם הועברו כ-32 לידי המשטרה הצבאית. השניים הראשונים, נעצרו במחסום פתע בדרך מים המלח לירושלים, בבדיקה עלה שהם דרושים לצה"ל וביחידת מיטב שפטו אותם ל-20 ימי מחבוש.

מעצר השניים הצית את אש בין הזמנים והחל מיום שני נערכו הפגנות מידי יום, ובכל הפגנה כמעט גם נלכדו משתמטים שאינם מגישים טפסי דיחוי בצה"ל. ביום שני נעצרו שני משתמטים שנותרו מבחירה במעצר מספר ימים כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' על מנת למשוך זמן עד למעצר על ידי משטרה צבאית.

ביום שלישי היה יום שקט יחסית בהפגנות וביום רביעי נעצרו עוד מספר מפגינים מול בית המשפט - ומרביתם התגלו כמשתמטים. השניים שהזכרנו קודם, שנותרו במעצר מבחירה ושלושה נוספים, הועברו למשטרה הצבאית בלילה שבין רביעי לחמישי. בשעות הצהרים של יום חמישי הועברו עוד ארבעה למשטרה הצבאית, ושניים מהם כבר נשפטו ל-30 ימי מחבוש - עונש חמור יותר מהשניים הראשונים שנשפטו ביחידת מיטב ל-20 ימי מחבוש.

כאמור, הלילה הועברו למשטרה הצבאית עוד כ-20 תלמידי 'הפלג ירושלמי' שאינם מתייצבים בצה"ל ומצהירים על תורתם אומנותם. בשעות הקרובות יובאו לבית משפט השלום בירושלים כ-30 מעצורי ההפגנות אתמול, אך על פי ההערכות, המשטרה תבקש לשחרר את מרביתם בתנאים מגבילים. המפגינים הבולטים להם יתכן והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם. יצויין, כי ביום ראשון מתחיל זמן חורף, וסביר להניח כי "ויחזור לתלמודו" יקויים.



בתוך כך, בעקבות גל העצורים בידי המשטרה הצבאית מקרב מפגיני 'הפלג הירושלמי', מתוכננת עם כניסת השבת, תפילה המונית של קבלת שבת ותפילת ערבית ברוב עם, בשלושה מוקדים שונים; ברחוב שרי ישראל, במגרש הרוסים ובצומת שמואל הנביא.


הפלג הירושלמי גיוס לצהל מעצר משתמטים הפגנות הפלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד