י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הפעם בתל אביב: התבקש לקפל דוכן תפילין

שליח חב"ד המציב דוכן תפילין כבר כמה שנים ברמת אביב ג' התבקש לקפלו ולעזוב את המקום • הוא מצדו מאשים כי זה על רקע שטיפת המוח בתקשורת על הדתה, אך הפקח מציין באזהרה שהדפיס, כי השליח הציב "אוהל גיזבו ללא היתר בתוקף" • העירייה: "הפעילות מחייבת היתר"

הפעם בתל אביב: התבקש לקפל דוכן תפילין
...



האם זה כבר הופך לתופעה? אחרי שלפני כחודש וחצי זה קרה בהרצליה, זה קרה בשעות הצהריים (שישי) בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב.

שליח חב"ד המפעיל דוכן תפילין במרכז מסחרי בשכונה זה כמה שנים מדי שבוע, התבקש על ידי פקח לפנות את הדוכן לאלתר, ולא, יקבל דו"ח. לאחר דין ודברים הסתפק הפקח באזהרה לפני דו"ח.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר השליח יהודה ליפשט שמפעיל את הדוכן: "הפקח נתן לי אזהרה. בהתחלה הוא רצה לתת דו"ח ובסוף נתן רק אזהרה. אבל איים שיעבור לדו"ח אם לא נקפל את הדוכן. כמובן לא קפלנו את הדוכן".

עוד אומר השליח: "אני בהלם מוחלט. אנחנו ברמת אביב ג' במרכז המסחרי כמדי שבוע כבר הרבה שנים ופתאום פקח מאיים בקנס ומודיע לקפל את הדוכן במיידי. שזה כמובן הלם מוחלט שבשטח ציבורי במדינה יהודית - בעיר היהודית הראשונה תל אביב, מורים לפנות דוכן שמאות יהודים מניחים בו תפילין ומאות נשים לוקחות בו נרות שבת ואנשים באים לקחת חומר יהודי לכבוד שבת".

בתצלום האזהרה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ציין הפקח כי נתינת האזהרה, היא בשל הוספת "הנחת/הצבת דוכן תפילין ונרות שבת ואוהל גיזבו ללא היתר בתוקף (היתר פג ב-2016) יש לפנות את הדוכן מהמקום".

השליח מצידו טוען, כי "לא היה שום שינוי מבחינתנו". ומסביר "מה שקרה היום, זה בגלל שיש כבר פחד בציבור הלא דתי מהדתה והתחרדות וכל השטיפת מוח שעושים להם בתקשורת. עבר תושב אחד, שמאלני קיצוני, ואמר "אני הרגע מתקשר לעירייה ולמשטרה נפנה אתכם מפה נלמד אתכם לקח".

"הוא התקשר למשטרה ולעירייה. הוא הטריד את הגורמים". מספר ליפשט ל'בחדרי', "העירייה הגיעה אבל בעיריית תל אביב גם אין מדיניות לעזור לכל דבר שקשור ליהדות אז קפצו על העגלה והחליטו לפנות אותנו. הפקח אפילו לא הודיע לי שיש תלונה הוא פשוט הודיע לי שמפנים אותנו". מסכם ליפשט.

מדובר עיריית תל-אביב-יפו נמסר ל'בחדרי חרדים': "כל פעילות במרחב הציבורי מחייבת קבלת היתר מראש מהעירייה טרם הפעילות. כפי שמופיע במסמך שנמסר על ידי פקחי העירייה, מדובר בהודעה / דרישה ולא בדוח. להבא יש לפנות לעירייה להגשת בקשה מסודרת טרם הצבת הדוכן".












כזכור, לפני כחודש וחצי אירע מקרה דומה, גם כן בערב שבת קודש ודווח גם הוא ב'בחדרי חרדים'. חב"דניק שהציב דוכן להנחת תפילין בעיר הרצליה, נקנס ב-730 שקלים בשל 'הפרעה לסדר הציבורי'.

בדברי ההסבר לדו"ח כתב אז הפקח אייל מכלוביץ': "הנ"ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין, אך הוא לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין".

עוד כתב אז הפקח: "הוא התבקש להציג תעודה מזהה, אך סירב לכך. לכן נאלצנו להזמין ניידת על מנת שימסור את פרטיו".
דוכן תפילין עיריית תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד