כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לייבל'ה חוזר ופותח זמן חורף: העיתונאים שנרדמו מול ראש הממשלה

לייבל'ה חוזר השבוע בגדול ומספר: מי הראשון שתמך בראש הממשלה בנימין נתניהו? הראיון הגנוז של ניר ברקת מתעורר לחיים וגורר עימו תקציב. והתחרות של אמן הרגש לרכוש הוצאה והכנסה

לייבל'ה חוזר ופותח זמן חורף: העיתונאים שנרדמו מול ראש הממשלה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



חג אחד וחשיפה אחת.

לאחר שמספר השיחות שביקשו מלייבל'ה לחזור למדור ללא השתהות עלה ל-629 לא כולל שיחות שלא נענו, לייבל'ה החליט לחזור ובשיא המרץ. כמובן שהוא הסביר לכל מאן דבעי כי אימת הדין קדושת המועד ועוד ועוד מנעו מהמדור להתפרסם ברצף, אך עתה לייבל'ה נטל את העט פרקר השחור שלו אותו הוא שומר מבר המצווה לאירועים מיוחדים, וכן - חידוש המדור הוא בהחלט אירוע מרענן ומיוחד.

לייבל'ה מעדכן כי אמנם לא הכל נכנס, שכן יש גבול לקיבולת המייל שלו, אך בכל אופן הוא ישתדל לעבור על ראשון ראשון. ראשית מדווח לייבל'ה על התכנס בערב חג הסוכות בחצר גינת ביתן המלך, הלא הוא מעון ראש הממשלה בבלפור לחוג תנ"ך, החוג התקיים לזכרו של 'השווער' של רוה"מ בניצוחה של היועצת החרדית הגב' רבקה פאלוך. במקום שהו עיתונאים חרדים שהשתגעו להיות בלי מכשיר סלולרי, אחד העיתונאים הצליח 'לקמבן' ואף נכנס לשירותים כל מספר דקות בכדי לבדוק את הציוצים אך זה פכים קטנים.

הדבר הגדול הוא שמעומס החג נרדמו שניים מאנשי התקשורת באמצע החוג לא ברור האם ראש הממשלה שם לב לזה מה שבטוח זה היה הפסק מלימוד וגם שינה מחוץ לסוכה, אם כי זה באמת ארעי שבארעי. שכן ראש הממלה כפי הנראה לא יזמינם שוב.

בסוף הפגישה כשנעמדו לתמונה רבתי, עלו המנהיגים החרדים ליד ראש הממשלה שהתבטא לפני העיתונאי משה ויסברג, "הרב שך היה מגדולי המנהיגים שקמו לעם היהודי, לעולם אזכור שהוא היה הראשון שתמך בי". ללייבל'ה נודע כי ציוץ זה גרם לסערה בקבוצות חבדיו"ת שכן הם לטענתם הראשונים שתמכו בו. אך זה לא חדש, החבדניקי"ם תמיד טוענים בקריצה, כי הם היו שם קודם.
לייבל'ה המתין מעט שהרשת תגיב ולאחר יומיים, ויהי לפלא. הטוויטר של ראש הממשלה הגיב בציוץ משלו לעניין הנ"ל.






וקצת מהחג שהיה לייבל'ה חובב האדמו"רים, שלא לומר היחצ"ן הגדול שלהם. קיבל תמונה משליח 'לייבל'ה' בניו יורק שהאדמו"ר 'מניקלשבורג' רוכש לשמחת תורה מצרכים עבור המתפללים. לייבל'ה כמעט ורצה לעלות על מטוס כדי לחגוג בארץ ניכר, אך נזכר כי גם בארץ הקודש רבות הן החגיגות.



ואנשי התקשורת החב"דיים שלמה ריזל מקול חי ואליעזר שולמן עורך חדשות 'משפחה' ששהו בחלק מהחגים בבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש,-770, מצאו את עצמם מושבים יחד במטוס 'אירו-פלוט' שהביא אותם לארץ.



בהקפות שניות בישיבת עטרת ישראל נצפו מחזיקים בספרי תורה, דובר מודיעין עילית - יחיאל סבר שהפיק אירוע בסדר גודל ענק ועל כך בהמשך, ובוגר הישיבה איש היח"צ והעו"ד שבדרך חיים חרל"פ כשהוא מכובד בהקפה. בוגרי הישיבה ומתפלליה אף ציינו בפני לייבל'ה את תרומתו הרבה של איש היח"צ לתפילות המיוחדות כפי שמתנהלות בישיבה במהלך הימים הנוראים לה זוכים המתפללים בהכוונתו של חרל"פ.. לייבל'ה שמח לראות את התלהבותם ושמחתם בשמחת התורה.



מכאן קופץ לייבל'ה לספר על האירוע הגדול ביותר של חב"ד מידי שנה. הקפות שניות בכפר חב"ד, נצפה החתן המאורס לוי שטיינמץ הנהג המסור של הרב דוד שפירא, החתן נצפה יחד עם מיילך זילברשלג וחזקי שכטר, תוך כדי הריקודים הסוערים.



ואפרופו סבר, לייבל'ה מדווח כי האיש נצפה באירוע הגדול במודיעין עילית, יחד עם הבוס ראש העיר יעקב גוטרמן. לייבל'ה לוחש לקוראיו כי יודעי דבר אומרים שהאירוע הגדול הכריע את מערכת הבחירות בשנה הבאה עוד בטרם החלה.



והנה הדובדבן שבקצפת העוגה, ולא סתם עוגה אלא עוגת יום הולדת - עיינו, וגם אתם תודו שזה אירוע היסטורי. בליל הושענה רבה, חגג משה ויסברג יום הולדת. החגיגה נערכה בביתו של רמ"ט אייכלר, חיים רבינוביץ', כמובן לאחר קריאת משנה תורה כנהוג. יודעי דבר לחשו כי החגיגה הייתה רק תירוץ לאירוע הפתיחה של מערכת הבחירות בביתר. כראיה לדבריהם הם מציגים את העובדה שיום הולדתו של ויסברג היה בכלל באופן רשמי ביום קודם. כך או כך, אל הבית נהרו צמרת העסקונה 'הביתרית' ועיתונאים רבים. בין המשתתפים באירוע: נראו גם 'משפחה' וגם ב'קהילה' אריה ארליך, יצחק פלדמן ועוד ועוד, לייבל'ה מחה דמעת התרגשות שכן ידוע כי ויסברג קרוב לליבו עד מאד.



ובדרך אגב מספר לייבל'ה כי אותו רבינוביץ' נראה כשהוא מנענע ארבעת מינים בהתלהבות ודביקות רבה השמור לאנשים מיוחדים שכמותו. הלולב- כך מדווח לייבל'ה, שייך למורו ורבו של האיש, הלא הוא האדמו"ר מבאיאן שליט"א.



ואם כבר מתעסקים בענייני ימי הולדת, לייבל'ה מספר על עוד אחד מיוחד- מסיבת יום הולדת 60 נערכה השבוע בהפתעה במרכז הרפואי 'הדסה' לרב בית החולים, הר' משה קליין. השתתפו: רב העיר ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל הרב יעקב שפירא. מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ושאר חברי הנהלת הבית חולים, לצד כל בני המשפחה.



ולסיום ידיעות החג, לייבל'ה מספר על הזמר הפופולרי אבריימי לונגר, שנסע לרבו מסקווירא לחג הסוכות ושמחת תורה. שם נפגש עם הזמר דודי קנפלר, לייבל'ה שמע כי השניים סיכמו להוציא סינגל משותף או לכל הפחות שיתוף פעולה יחד.



ולייבל'ה חושב שלאחר זמן כה רב מגיע לקוראיו שיתעסק קצת בחשיפות, אז הנה אחת לפחות. מספר שבועות אחרי הדרמה סביב ראיון ניר ברקת שהיה אמור להיות בעיתון 'יתד נאמן' בחג הסוכות. ראיון שבסופו לא התפרסם, כפי שנחשף בשעתו ב'חדרי חרדים'. אישרה השבוע הוועדה למסירת עבודות 200 אלף שקלים עבור שיתופי פעולה עם עיתון 'יתד נאמן'. כך שישנם סיכוים גדולים שתראו בתקופה הקרובה את ראיון ניר ברקת מעל גבי בטאון היומון הליטאי. לייבל'ה מוסיף בחיוך כי מזמין גם הוא ראיון, אך ממתין לאישור מהבנק להלוואה קטנה.

מן הגורן ומן היקב

'תורה מגנא ומצלה' הרהר לייבל'ה לעצמו עת הגיעה הידיעה כי בבתי הכנסת בשכונת נווה יעקב בבירה, נצפה בשבוע אחרון ח"כ מיכאל מלכיאלי כשהוא מנצל את זמן פגרת הכנסת, ומתייגע בתורה. לייבל'ה לא הספיק לצלם וממילא אין הדבר נחשב דבר האבד, שכן הר' מלכיאילי הוא איש ספר ידוע.

וידיעה קטנה על מי שפתח השבוע במקפיין שידורים חיים, הלא הוא הבנש"ק חיליק טווערסקי העושה שידורים חיים מכל מקום באמצעות חברת 'שיא לייב', ליבל'ה אהב את הרעיון, מאחל הצלחה כמו תמיד. ומשתף גם.



והח"כ לשעבר, שרון גל. שמתחזק לאחרונה יותר ויותר נצפה רוכש מכשיר טלפון כשר בחנות 'היימיש' ברחוב חזון איש בבני ברק, לייבל'ה שתיקן את המוגן שלו שמע את גל אומר למוכר כי 'בכולל' הוא לא יוכל להוציא את המכשיר הלא כשר שלו, ולכן הוא קונה עוד אחד למען יראו, השני ישאר למען ישמעו.






ובשבת ראש חודש חשוון שכידוע סגולה גדולה לקיים 'הוצאה והכנסה' התחרה אמן הרגש מוטי שטיינמץ על רכישת הוצאה והכנסה בבית חב"ד בשכונת ברכפלד. אל החזית הוא שלח את חיים זייבלד. מי שנלחם מולו היה אברך ממתפללי בית הכנסת שבמשך שנים נוהג לרכוש את הכיבוד תמורת עשרות שקלים, וגם הפעם לא וויתר גם כשהמחיר חצה את אלף שקלים ולבסוף האברך שהתחרה רכש באלף חמש מאות שקל, בסיום התפילה נראהה שטיינמץ משוחח עם הזמר מיכאל שטרייכר על שירים של שטרייכר ששטיינמץ מבצע.

ואותו שטרייכר נצפה בצרכנייה השכונתית כשהוא מתארגן לשבת ורוכש מוצרים לייבל'ה שר לו 'איך ערוך' והקנייה עברה בשלום.



וגדול הזמר מרדכי בן דוד ששוהה בארץ מערב חג הסוכות ומתעד להתגורר בירושלים וכבר הפסיק לשמור יום טוב שני, נצפה במוצאי שבת מתפלל בשטיבלא'ך מאה שערים מהדיווחים במקום הוא נכנס בשלום ויצא בשלום..

צילום: יוחנן לוסטיג

לאחר הזיץ הענק בבנייני האומה כבשו המוזיקאים את מסעדת פסקדוס שבבעלות אהרון ובנצי בקשי שם נצפו: שלומי גרטנר, יואלי דיקמן, לוי פאלקוביטש, חונה דייטש, אברהם מרדכי שווארץ, שרולי ליפשיץ, שלומי ורצברגר, עוזר דרוק, צביקה כהן, עזרי וייצמן ועוד.

צילום: יוחנן לוסטיג

מי שלא ראה שמחה זו: כשחיים דוד הגיע ל'גולדיס', לא ראה שמחה מימיו. ובכן: המוזיקאי מהרובע היהודי בעיר העתיקה, קפץ לביקור במעדניית 'גולדיס' שבשכונת עזרת תורה בירושלים, שם פגש את השף, ויחד הם הרימו את המקום שעות ספורות בטרם כניסת שבת חול המועד - ואחרוני הלקוחות? הם יצאו סופר-מאושרים (או שמא יש לומר מאושרים מה'סופר' ). צפו ברגעי השמחה.





וקובי ברומר שלא מפסיק לשיר ביצע החלקה חמודה בעת ששר עם ההרכב הכמעט קבוע שלו, עם תזמורתו של בני לאופר. לייבל'ה מקווה כי הקהל לא יחשוב שזהו מופע יום-יומי 'ויחליק' לו את זה. ובינתיים כך זה נראה בוידאו.

פינת המזל טוב

וכמובן על שולחנו של לייבל'ה הצטברו ידיעות על שרשרת שמחות גדולה: ראשית, ברכת מזל טוב לח"כ האורי מקלב שלא מפסיק לרוץ ממקום למקום, להולדת הנכד בן לחתנו ר' נתי בקר מנהל קופת חולים 'מכבי' בשכונת רמת שלמה.

ובבני ברק, ראש העיר הבא לכל הדעות הרב אברהם רובינשטיין. מ"מ ראש העיר כיום ומזכיר מועצת גדולי התורה, חגג את שמחת נישואי בתו. לייבל'ה זוכר בעבר חתונות של רובינשטיין אך לא זוכר כזו חתונה המונית אליה נהרו המונים. לייבל'ה משער כי הקרואים חנו את רכבם ככל העולה על רוחם, מי יתן דו"ח לראש העיר?






ובבית שמש. ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית בית שמש ומחזיק תיק החינוך, שמואל גרינברג. לרגל הולדת הנכד הראשון. ונכד ליוסי גרז מנהל תלמוד תורה אחיעזר בבית וגן בירושלים.



ובעיר אלעד לאחר שראש העיר בירמ"ץ בעשרת ימי תשובה את בניו התאומים שקיבלו ברכה מראש הממשלה בעיר פרצה שרשרת שמחות.



ביום שני האחרון חגג פנחס גרוס נציג הכלל חסידי, את הכנסת בנו בבריתו של אברהם אבינו בשעה טובה לשם נהרו צמרת העיר והמסתעף.



גם מנכ"ל מוסדות 'צמח צדיק' ויז'ניץ אלעד ויו"ר אגודת ישראל בעיר, חיים מאיר כץ. חגג את שמחת נישואי בנו, לייבל'ה משגר ברכה גדולה וברכת 'בנין עדי עד' וכן לאביו הרה"ח ר' הערשל כץ משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ.



ועדיין אצל כץ, הדובר של חיים מאיר חזקי מילר, מפארי עסקני החסידות שויז'ניץ יכולה להתפאר בהם. חגג את שמחת הולדת בתו בשעה טובה.

ובזירת הצלמים: ברכת מזל טוב לגדול הצלמים בחצרות האדמו"רים והרבנים ר' שוקי לרר, לרגל הולדת בנו לאחר חמש בנים, לרר קיווה והתברך ממספר רבנים כי תהיה בת בשעה טובה, אך הפעם שוב בן ומה שנקרא הכל מן שמיא. לייבל'ה פגש את שוקי מתארגן לשלום זכר.



והאח הגדול של הלרר הקטן, שקרע את החצרות של הרבנים והאדמו"רים בחג הסוכות ואף חטף מכות במקרה הידוע, לא נרגע בהקפות שניות, לייבל'ה הגיע 'לנדבורנה' ושם ראה איך לרר ממתין בדריכות לריקודו של הרבי.



והצלם אברומי ברגר שנפצע במהלך החג לאחר שהתהפך מהאופנים עליהם רכב נצפה מנסה בכל אופן לתעד את האדמו"רים למרות הגבס בידו, הגולש הקבוע תיעד את גרבר בבית המדרש של טמשוואר בבני ברק מנסה לצלם את האדמו"ר דרך החלון.



וברכת מזל טוב לצלם השידורים החיים אבי כהן, המוכשר לרגל שמחת הבר מצווה לבנו. גם בבר מצווה הוא לקח את המסרטה ותיעד את המשפחה.



ולצלם שחגג יום הולדת, האיש החביב עזרא טרבלסי, הצלם שלא מפסיק להוציא גלויות. חגג יום הולדת 30- רעייתו הפתיעה אותו בשייט משפחתי 'ביאכטה' ולייבל'ה משגר מזל טוב עד השמים או במקרה דנן, עד מצולות ים.



ומשה שלזינגר, מנהל שיווק 'במכבי' למגזר החרדי חגג את שמחת הברית לנכדו, שליזנגר הסב הנרגש קיבל ברכות.



ברכת מזל טוב לעסקן הנודע איש אשר רוח בו מחשובי חסידי ויז'ניץ 'ממונסי' ר' אפרים ליבוביץ, ( או לעבאוויטש כנהוג בארץ ניכר ). לרגל שמחת הברית לבנו בחול המועד סוכות, מפני קדושת המועד לייבל'ה משגר כעת את האיחולים.

ברכת מזל טוב לאיש המוזיקה, פנחס ביכלר מנצח מקהלת 'מלכות', לרגל שמחת הולדת בנו.

ברכת מזל טוב לשמעון שוורץ, מעסקני חסידות 'סאטמאר' בבני ברק וסגן מנהל ההכוון תעסוקתי בעיירית ב"ב לרגל שמחת אירוסי בנו.

ברכת מזל טוב לרב יחזקאל קיפניס, אחראי קשרי לקוחות 'במאוחדת' ירושלים לרגל שמחת הבר מצוה לבנו ביום שלישי באולמי 'פנינת התמר', ברחוב חב"ד בביתר עילית.

ברכת מזל טוב למתנדב זק"א האגדי, יחיאל אוירינג לרגל אירוסיו, ולאביו מפקד זק"א מחוז י-ם, המתנדב בנצי אוירינג. מחשובי חסידי שומרי אמונים.

ברכת מזל טוב לעסקן הרב שאול לנדא, מעסקני חסידות פיטסבורג, לרגל שמחת נישואי בתו הבכורה. שתיערך ביום רביעי הקרוב באולמי 'כתר מלכות' בעיר אשדוד.



לייבל'ה מקבל הרבה פניות לאחרונה איך אפשר להשיג את לייבל'ה ולמסור לו דברים בלעדיים שאף אחד לא ראה, ועל כך נפתחה הכתובת הנוכחית לשם תוכלו להזרים את החומרים כמידי שבוע בשבוע.

הכתובת: [email protected]
לייבלה רכילות חרדית ראש הממשלה מוטי שטיינמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד