ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

'הפלג' קיים קבלת שבת ברחובה של עיר - בבני ברק הפגינו מול בית הגר"י רוזן

מאות מאנשי 'הפלג' ו'העדה' ערכו קבלת שבת ברחובה של עיר בירושלים, בני ברק ומוקדים נוספים • בבני ברק צעדו לאחר מכן לעבר ביתו של ר"י 'אור ישראל' שם מחו נגד הגיוס ושרו שירים בגנותו

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



מאות מאנשי 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' הגיעו בערב שבת לכניסה לבית המעצר במגרש הרוסים שם ערכו תפילת קבלת שבת וערבית. המפגינים התגודדו במקום על רקע החלטת בית המשפט להאריך מעצרם של מפירי סדר שנעצרו במהלך ההפגנה ביום חמישי.

בשלב מסויים ניסו למנוע מעבר ניידות משטרה לתחנת המשטרה במקום. כוח משטרה שהיה ערוך במקום הורה להם לפנות את הכביש והם התפזרו ללא חריגים.

כפי שדווח ביום שישי ב'בחדרי חרדים', נערכו ב'פלג הירושלמי' וב'עדה החרדית' וערכו תפילות המוניות של קבלת שבת במספר מוקדים ברחבי הארץ, בירושלים, בני ברק ועוד.

בבני ברק נערכה תפילת קבלת שבת בגן ורשא במרכז העיר ולאחר מכן צעדו חלקם לעבר רחוב הדקלים שם מחו מול ביתו של ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן, על "גזירת הגיוס" כלשונם. עובדת זרה המתגוררת בסמוך צילמה את ההפגנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ראש הישיבה לא שהה בביתו באותה העת, ולאחר שסיים את התפילה בבית הכנסת 'דברי שיר' צעד לעבר בית בתו המתגוררת ברח' חגי כשהוא מלווה בשני שוטרים וקומץ מקורבים.

עד ראיה שנכח במקום סיפר ל'בחדרי חרדים', כי מאות אברכים, בחורים וילדים עמדו מתחת ביתו של ראש הישיבה שכאמור לא שהה בו, ובמשך דקות ארוכות שרו במחאה שירים בגנותו של הגר"י רוזן. השכנים המתגוררים בסמוך גדשו את המרפסות וצפו במחזה. לדבריו, אשת ראש הישיבה כן נכחה בבית באותה העת.

במהלך השבוע החולף נעצרו כ-200 מפגינים, במהלך הפגנות 'הפלג הירושלמי' זאת בעקבות מעצרם של שני תלמידי ישיבה שבבדיקה שגרתית בדרכם מים המלח לירושלים התגלו כמשתמטים ונשפטו לימי מחבוש בכלא צבאי. מתוך 200 המפגינים שנעצרו, הועברו עוד כ-30 משתמטים לידי המשטרה הצבאית וחלקם נשפטו אף הם לימי מחבוש.
הפלג הירושלמי קבלת שבת מגרש הרוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד