כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עצורי הפגנות 'הפלג' סירבו להזדהות גם בבית המשפט: "פלוני, אלמוני"

עצורי 'הפלג' הירושלמי' מההפגנות הסוערות בסוף השבוע, עדיין מתעקשים שלא להזדהות, ועל כן הגיעו לבית המשפט ביום שישי תחת הכינויים "פלוני" ו"אלמוני" • הם יובאו מחר לדיון נוסף

מהפגנות 'הפלג'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מהפגנות 'הפלג'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





כ-30 מעצורי הפגנות 'הפלג הירושלמי' במהלך יום חמישי האחרון, נותרו עדיין במעצר זאת מאחר וסירבו להזדהות בפני חוקרי המשטרה.

בדיון שנערך בבית המשפט בפני השופטת שרון לארי-בבלי בבית משפט השלום בירושלים, הובאו העצורים תחת שמות לא מזוהים, פלוני אלמוני ועוד. חוקר המשטרה אמר בדיון כי בעקבות הפרת סדר בירושלים שהובילה לחסימת צירים מרכזיים למעלה מ-12 שעות, נעצרו והובאו לחקירה כ-120 חשודים. רוב החשודים, לאחר שהזדהו שוחררו בתנאים כאלה ואחרים.

החשודים שהובאו לבית המשפט חשודים בהשתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם ועוד. לגבי שני חשודים, הינם חשודים אף בתקיפת שוטרים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשודים בתקיפה בארבעה ימים, ושחרור השאר בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מירושלים למשך שבוע, איסור התכנסות בהתקהלות או בהפגנות למשך חודשיים. בנוסף, הפקדה של 1,000 ש"ח והזדהות הכוללת טביעת אצבע וצילום של כל אחד מהם, ערבות עצמית וערבות צד ג' בסך 5,000 ש"ח כל אחד.



"החובה של כל אזרח במדינת ישראל גם אם הוא לא ביצע עבירה, להזדהות בפני שוטר כשהוא מתבקש, על אחת כמה וכמה כשהוא בתחנת משטרה" אמר החוקר בבית המשפט.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השופטת בבלי אמרה כי לגבי כלל העצורים שנכחו בבית המשפט, "קיים חשד סביר שהשתתפו בהתקהלות בלתי חוקית ונטלו חלק בהפרות סדר וכן משסירבו להזדהות, הרי שקיים חשד שהכשילו שוטר במילוי תפקידו". בשלב זה, עו"ד שלום בן שבת הצהיר לפרוטוקול כי אינו יכול לייצג את כלל העצורים ויצא מהאולם.

בעקבות כך, זימנו עורכי דין של הסנגוריה הציבורית. אולם בשל השבת שהלכה והתקרבה בצעדי ענק, השופטת בבלי אמרה כי המתנה לעו"ד מהסנגוריה "תפגע בזכויותיהם של העצורים ואין לי כל כוונה לעשות כן" ושהחליטה לשחרר את כלל העצורים - לאחר שיזדהו ויחתמו על ערבות עצמית בסך 1,000 ש"ח.

במידה ולא יעמדו בתנאים, דבר שאכן קרה בפועל, יובאו העצורים שוב לבית המשפט לאחר 48 שעות, מחר ביום ראשון.
הפלג הירושלמי עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד