י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החזרת שטחים תמורת שלום? "היום אבא היה אומר אחרת" • צפו

ידועה פסיקתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, בעניין מסירת שטחים תמורת שלום, אלא שהערב הפתיע בנו הגר"ד יוסף בעצרת לזכרו ואמר, כי היום אבא היה אומר אחרת • צפו בדבריו

החזרת שטחים תמורת שלום? "היום אבא היה אומר אחרת" • צפו
הרב דוד יוסף צילום: יעקב כהן



הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה, נשא הערב (מוצ"ש) דברים בעצרת לזכרו של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שנערכה בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים במסגרת השיעור השבועי.

בדבריו התייחס רבי דוד וסיפר על מסירת השיעורים של אביו וכוח הפסיקה שהייתה לו בהלכה ללא מורא ושתמיד לא פחד לומר את דעתו בכל נושא ועניין.

הגר"ד יוסף עמד בדבריו על פסק ההלכה המפורסם של אביו "שטחים תמורת שלום" "לאחר מלחמת ששת הימים היה כינוס במוסד הרב קוק בנושא של שטחים תמורת שלום וכולם היו באופוריה שניצחנו וכבשנו, והוא הראשון שאמר להחזיר שטחים תמורת שלום יש תיעוד בכתובים שאבא אמר אז ולא רק לפני שלושים שנה".



"אבל" אמר הרב דוד "בשנים האחרונות כשהוא ראה את המצב בעצמו, הבין שכרגע בוודאי שעכשיו זה לא שייך, זה לא יעלה על הדעת, שיש מצב שארץ ישראל נמצאת בידינו אז קודם כל יש איסור שלא תחנם אסור לתת לגויים, אלא מה פיקוח נפש דוחה כל התורה כולה. אבל היום המצב הוא נהיה הפוך שאנחנו רואים איך החמאס ואבו מאזן כל שונאי ישראל מתאחדים ונהיים חברים הלך הזרזיר אצל העורב".

"למה הם מתאחדים? הם רוצים אחדות? שלום? הם רוצים נגדנו. במצב הזה בוודאי ובוודאי אבא היה אומר להפך בוודאי שאי אפשר להחזיר שטחים הפיקוח נפש שיהיה זה אם נחזיר שטחים אז בוודאי שלא יעלה על הדעת".
הרב דוד יוסף שטחים תמורת שלום הרב עובדיה יוסף היזדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד