י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מפתיע: התנאי לפיצוי שנחתם עם הניזוקים

מה לנו ולטקסס? מהלך מפתיע של העיר דיקינסון - דורשת מהמגישים בקשה לפיצוי על הנזק שנגרם להם כתוצאה מההוריקן, שלא להשתתף בחרם על מדינת ישראל

ההוריקן בטקסס. צילום: Yeshiva world news
ההוריקן בטקסס. צילום: Yeshiva world news



רשויות עיר בטקסס-ארה"ב דורשים מאנשי עסקים המגישים בקשה לסיוע כספי בעקבות הפסדים ונזקים שנגרמו להם כתוצאה מהוריקן 'הארווי', שיחתמו על כך שלא ישתתפו בחרם על מדינת ישראל, והדבר עורר ביקורת מארגון החירויות האזרחיות האמריקאיות, כך מדווח האתר JTA.

בעקבות ההוריקן שהיה באוגוסט והביא לתוצאות הרסניות, פנו אלפים מהעיר דיקינסון שבטקסס בבקשה לעזרה מהרשויות, מה שהביא את הרשויות להתנות את הבקשה בהתחייבות שלא להחרים את ישראל.

על פי הדרישה, על החותמים לוודא כי המבקש (1) אינו מחרים את ישראל. (2) לא יחרים את ישראל במהלך תקופת ההסכם.

אחד מאנשי העירייה של דיקינסון סיטי, בריאן מילוארד, ייחס את הסעיף לחוק ממלכתי, שנחתם בחודש מאי, המחייב את כל קבלני המדינה לאשר כי הם אינם משתתפים בחרם של ישראל. מילוארד הדגיש כי העיר לא תאמת את הציות לסעיף, וכי הוא אינו צופה כי בקשות ידחו בשל כך.

"מכיוון שהטפסים שלנו מגיעים גם כחוזה, הסעיף הזה נכלל שם", אמר מילוארד ל-JTA ביום שישי. "לא נריץ בדיקות רקע או משהו כזה. בעלי העסקים יצהירו על כך שהם לא מחרימים, ואנחנו מקבלים את זה בתום לב".

דיקינסון, עיר של כ-19,000 תושבים נפגעה קשה במיוחד על ידי הוריקן הארווי. יותר משלושת רבעי הבתים נפגעו מהוריקן, ו-830 נהרסו.
חרם הוריקן הארווי טקסס פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד