י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"גם חסיד": ב'יחד' מתכוננים לבחירות ברשויות

יריית הפתיחה של הבחירות המוניציפליות כבר נורתה והמפלגות השונות משחיזות חרבות • כאב הראש הגדול של ש"ס הוא תנועת 'יחד' שהפעם לא מתכוונת לוותר • 'בחדרי' עם ההנחיות המפתיעות של הרב מאזוז בכינוס פנימי של התנועה • בלעדי

הרב מאזוז ואלי ישי. צילום: עזרא טרבלסי
הרב מאזוז ואלי ישי. צילום: עזרא טרבלסי



בעוד 'השלום הספרדי' המפתיע - הולך ומתגבש, והמגעים בין ש"ס ל'יחד' מתקיימים באופן התחלתי, הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בעוד שנה - עלולות להפוך את הקערה על פיה ולהחריף את היחסים בין המפלגות ובין אריה דרעי לאלי ישי, שרק לאחרונה רשמו היסטוריה והתקרבו זה לזה.

ב'יחד' מכוונים גבוה ומבקשים לרשום כמה שיותר ניצחונות בערים ולהתחרות בעוצמה מול ש"ס ומפלגות אחרות בבחירות לרשויות המקומיות שכאמור יתקיימו בעוד שנה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבוע שעבר (רביעי) התכנסו בכירי התנועה במעונו של מנהיגה הרוחני ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגר"מ מאזוז, לפגישת הכוונה והיערכות לקראת הבחירות המוניציפליות.

בכינוס השתתפו יו"ר 'יחד' אלי ישי, רכזי אזורים בתנועה, ומנהלי המטות השונים. ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', במהלך הפגישה שעסקה בעיקר בהליך ההתפקדות שיצא לדרך בשבוע האחרון, עלו נושאים שונים שכללו גם את התייחסות הרב מאזוז לגבי אופי בחירת הנציגים בבחירות הקרובות, מטעם תנועת 'יחד'. "בחדרי חרדים" עם דבריו המלאים של הרב מאזוז.

בראשית המפגש הציג ישי סקירה מפורטת על מצבה של התנועה בכל רחבי הארץ, כחלק מההיערכות לבחירות המוניציפליות. בהקשר לכך התייחס הרב מאזוז ואמר כי "לפעמים יש כמה נציגים יראי שמים ממושמעים לדעת תורה, אבל איך נחליט ביניהם, מי שיותר קרוב?! מי שיש לו יותר קשרים?! על זה אמרו חז"ל "אין ממנין פרנס על הציבור אלא אם כן נמלכין בציבור תחילה", צריך לפעמים להימלך בציבור, וכך מי שיהיה מסור יותר לציבור וידאג בכל כוחו לעזור לנצרכים, והציבור יעידו עליו שהוא אכן עוזר לכל אחד - נבחר בו", הנחה ראש ישיבת 'כסא רחמים'.

בנוסף, הוסיף הרב מאזוז כי "לפעמים אתה פונה לנציגים והם יושבים רגל על רגל ולא עושים כלום, דוחים אותך ב"לך ושוב ומחר אתן..." אם ידעו שאם לא יעבדו טוב, ולא יעזרו לכל פנייה של כל אחד, מחר יחליפו אותם, אז הם יתאמצו יותר", הוסיף.



פלאש90צילום: פלאש90
פלאש90


הרב מאזוז הפתיע והורה כי נציגי התנועה לא יבחנו על מוצאם ועדותם, ומבחינתו, כל איש עשייה - חסיד, ליטאי או ספרדי - שעושה למען הציבור - יכול לשמש כנציג 'יחד', לדבריו "לא רק ספרדים. אם יש ליטאי, חסיד, שיש לו יראת שמים, ממושמע לדעת תורה, והציבור אוהב אותו כי הוא עוזר לכולם, בלי להפלות בין אחד לשני. אדרבה, בוודאי ראוי להיות מועמד שלנו. מה זה משנה איזה מגזר הוא?! לפעמים מספרים לי על חברי מועצות אשכנזים שעוזרים ומסייעים לספרדים לא פחות מהנציגים הספרדים באותו מקום".

במהלך המפגש חזר הרב מאזוז והדגיש כי "אנחנו לא מחפשים כסאות תפקידים או תעסוקה, אלא יש לנו דרך שהיא דגל היושר הצניעות והאמת, קירוב של כל עם ישראל, לא להרחיק אף אחד, לעזור לכל פונה במסירות ובניקיון כפים, שמירה על ארץ ישראל ללא פשרות, כאשר מעל הכל קידוש הערך העליון של לימוד התורה וצביונה היהודי של המדינה. ולדרך הזו צריך ביטוי ולא דיכוי".

כזכור, בשבוע שעבר פורסמו כאן ב'בחדרי חרדים', דבריו של הגר"מ מאזוז בטקס חנוכת הבית באלעד, שם שיבח את עשייתו הברוכה של ראש העיר, ישראל פרוש, אמירה שמרמזת לכאורה על תמיכה עתידית של הרב מאזוז ו'יחד' בפרוש לראשות העיר אלעד בבחירות בעוד שנה.

כאמור, באחרונה פתחה יחד את המפקד, לקראת הפריימריז בהם ייבחרו נציגי הרשימה לכנסת ולרשויות המקומיות.
הרב מאיר מאזוז אלי ישי שס יחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד