כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

תיעוד וידאו: עצורי הפלג סירבו להזדהות והמספרים נרשמו על ידיהם

לאחר ש-27 עצורי הפלג סירבו להזדהות במשך כ-3 יממות - הם החליטו להזדהות ולהשתחרר. עד שהזדהו, רשמו החוקרים על ידיהם את מספר הזיהוי • המשטרה ל'בחדרי': "העצורים הוסיפו חטא על פשע, סירבו להזדהות בניגוד לחוק והחוקרים נאלצו לפקוד אותם באופן שיאפשר לבצע מעקב אחריהם" • 'בחדרי' עם תיעוד הווידאו של העצורים עם המספרים על ידיהם

תיעוד וידאו: עצורי הפלג סירבו להזדהות והמספרים נרשמו על ידיהם



בפלג הירושלמי קייימו ביום חמישי האחרון "יום זעם" במחאה על עשרות עצורים מהפלג, בנוסף לשני העצורים שהועברו בתחילת השבוע שעבר למשטרה הצבאית. במהלך "יום הזעם", נעצרו כ-120 עצורים ועשרות מהם שהזדהו שוחררו - חלקם עם דו"ח כספי בסך 1,000 ש"ח.

27 עצורים נוספים שלא הסכימו להזהות, נותרו במעצר מאז חמישי בלילה והובאו לבית משפט השלום בירושלים ביום שישי, שם נאמר להם שישוחררו רק אם יזדהו - אך אלה סירבו ועשו את השבת בבית המעצר מגרש הרוסים. בצאתם מאולם בית המשפט, תועדו העצורים האלמונים כאשר על ידו של כל אחד מהם, מספר שנכתב בלורד, על מנת להקל על זיהוי מספר האלמוני. רק באופן הזה יכלה המשטרה להתנהל מול העצורים שסירבו להזדהות.

העצורים מהפלג הירושלמי עם מספרים על הזרוע


הבוקר (ראשון) הובאו בשנית לבית המשפט, שם הסכימו להזדהות בפני השופטת ושוחררו לאחר זיהוי מלא בפני המשטרה והתחייבות בסך 1,000 שקלים. כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', מתוך העצורים שהוחלט היום לשחררם, ישנם לפחות 12 משתמטים שצפויים להיות מועברים למשטרה הצבאית ולהצטרף ל-31 הנוספים שהועברו במהלך השבוע החולף, בכך עולה מנין המשתמטים שנעצרו במהלך ההפגנות ל-43.

בוועד להצלת עולם התורה המייצג את עצורי הפלג, אומרים כי סימון עצורים באמצעות מספרים, זוהי "קונטציה נאצית". בתיעוד וידאו שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נשמע אחד מהם אומר "כאילו עברנו שואה, 13 שעות באוטובוס".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי': "במהלך הפגנה אלימה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בירושלים, עשרות חרדים חסמו כבישים, שיבשו את שירותי התחבורה הציבורית ומנעו מעבר כלי רכב למשך זמן רב תוך הפרה בוטה של הסדר הציבורי.

"המשטרה עצרה עשרות חשודים, כשלהוסיף חטא על פשע, בניגוד מוחלט לחוק, רובם סרבו להזדהות. ההליך הפלילי מחייב את המשטרה לזהות את מבצעי העבירה לצורך גיבוש תשתית ראייתית וזיהוי, ובשל כך נאלצו החוקרים לפקוד את העצורים באופן שיאפשר לבצע מעקב אחרי העצורים. כך, העצורים אף הובאו להארכת מעצרם בבימ״ש, וזה נאלץ לדון בעניינם עפ"י כינוי פלוני ומספר סידורי רץ (כפי שמופיע בפרוטוקול בית המשפט)".

"משטרת ישראל רואה בחומרה כל התפרעות אלימה והפרת הסדר הציבורי ותמשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם שיפעל בניגוד לחוק ויפגע בחייהם של אזרחי ישראל".

שוטרת שתועדה בועטת במפגין נחקרה במח\"ש

בתוך כך, שוטרת שתועדה ביום שלשי האחרון כשהיא בועטת במפגין ברחוב שרי ישראל בבירה, נחקרה היום באזהרה בחשד בחשד לתקיפה, במחלקה לחקירת שוטרים
הפלג הירושלמי מספר על הזרוע בית המשפט עצורים אלמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}