י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראשי האיחוד האירופי לחרדים: "אתם העשרתם את העולם"

ראשי האיחוד האירופי קיימו מפגן הצדעה לרבני אירופה • סגן נשיא הפרלמנט: "היו רק תקופות נדירות בהיסטוריה של אירופה שבהם היהודים חיו ללא איומים"

ממפגן ההצדעה, צילום: סטודיו וולפוני בריסל
ממפגן ההצדעה, צילום: סטודיו וולפוני בריסל



על רקע עליית הימין הקיצוני באירופה בכלל ובאוסטריה בפרט, ראשי האיחוד האירופי במסר מרגיע ליהודים באירופה.

נשיא הפרלמנט האירופי אנטוני טייאני וסגנו על רקע התחזקות הימין באירופה: "חיזוק זהותו של העם היהודי חשוב היום יותר מתמיד; אנו מודאגים מאוד שיהודים לא חשים בטוחים, אתם העשרתם את העולם".

במפגן הצדעה מרשים שערך טייאני בבית האיחוד האירופי בבריסל לכבוד ספרו של נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט אמר סגן נשיא הפרלמנט מר טימרמנס: "היו רק תקופות נדירות בהיסטוריה של אירופה שבהם היהודים חיו ללא איומים ויכלו לקיים את מצוות דתם. גדולי עולם כגון רש״י העשירו את העולם. אני מאוד מודאג שיהודים לא מרגישים בטוחים באירופה".

טייאני הוסיף כי "הקהילה היהודית וההיסטוריה היהודית הם חלק חשוב של ההיסטוריה האירופאית. בזמנים הלא פשוטים הללו חשוב לחזק זהות בהסברה הנאותה וברמה הנדרשת כפי שעשה הגר"פ גולדשמידט. בלעדיה יהיה קשה יותר לפתוח דלתות שונות. בלעדיה לעמים שונים יהיה קשה יותר לנהל דו שיח. אני מודה לרב פנחס גולדשמידט על ביקורו בפרלמנט האירופאי ועל ההצגה של ספרו".

בספרו של הגר"פ גולדשמידט –'לקהילה ולעולם' - אסופת מאמרים שכתב על הזהות היהודית ועמדת היהדות הנאמנה על חשיבות קיום מצוות הדת והזכויות הדתיות ובמכלול הנושאים העומדים על הפרק באירופה שהתפרסמו בכלי התקשורת הגדולים ביותר באירופה ארה"ב וישראל ונאומים שנשא הרב במגוון אירועים בינלאומיים. לראשונה הוצג הספר ב'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה לפני כחודשיים באמסטרדם שם נחשף אליו טייאני שביקש לקיים טקס השקה והצדעה בספריה הרשמית של הפרלמנט האירופי.

הגר"פ גולשמידט נאם ואמר "כולנו נושאים באחריות קולקטיבית לסובלנות שתאפשר קיום חיים יהודיים בטוחים".

הרב אברהם גיגי נציג הוועידה במוסדות האיחוד האירופי ציין בדבריו כי ההשקה מתקיימת מיד אחרי הבחירות באוסטריה כאשר מפלגה ימנית קיצונית לקחה בהם מקום שני. "העובדה הזאת מדגישה עד כמה תוכן הספר אקטואלי מאוד להיום ואני תקוה שיש בו כדי  לקדם את החברה לדיון נוקב בשאלות של קיצוניות דתית ואנטישמיות גוברת ויהדוף את מתקפות החקיקה והיוזמות נגד השחיטה ברית המילה ומצוות הדת ברחבי אירופה".
איחוד האירופי אירופה מפגן הצעדה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד