י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בית המשפט קבע: הרב שגינה את המקובל יתנצל וישלם

בית משפט באילת קבע כי הרב רונן שאולוב יתנצל בעיתון 'ישראל היום' בפני המקובל הרב מאיר מסלטי - 'המאיר לבריות' • מסלטי מגיב ל'בחדרי': "אנשים צריכים לשמור על הלשון, ולא לדבר ולרכל נגד אף אדם"

הרב רונן שאולוב והמקובל מאיר מסלטי
הרב רונן שאולוב והמקובל מאיר מסלטי



שמונה חודשים לאחר שהגיש תביעה אזרחית, הרב רונן שאולוב ישלם להרב מאיר מסלטי פיצוי כספי ואף יפרסם התנצלות.

על מה ולמה? מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי בינואר 2016, הרב רונן שאולוב פרסם ביוטיוב סרטון בו כינה את הרב מאיר מסלטי המוכר גם בשם 'המאיר לבריות', 'רמאי', 'נוכל' ו'שקרן'. בעקבות כך, כשנה לאחר מכן, הרב מסלטי הגיש תביעה לבית משפט השלום באילת שם דרש פיצוי בסך כ-50,000 ש"ח, על לשון הרע, נזיקין ופגיעה בשמו הטוב.

לאחר דין ודברים הגיעו הצדדים להסכמה לפיה תוסר התביעה כולל כל טענות הצדדים האחד כלפי משנהו. במסגרת כך, הנתבע הרב שאולוב יפרסם מודעת התנצלות בגודל מכבד תוך 21 יום, עם הנוסח הבא; "אני מר רונן שאולוב, מביע התנצלותי, כי במסגרת הרצאות שמסרתי, כיניתי את מר מאיר מסלטי, המכונה 'מאיר לבריות', במילים: 'רמאי', 'נוכל', ו'שקרן'" בעיתון 'ישראל היום'.

עוד נודע ל'בחדרי', כי לגבי הפיצויים סוכם כי הרב שאולוב ייתן תרומה ל'בית סוזן' באילת בסך 4,000 ש"ח, כאשר התרומה תירשם על שם התובע והנתבע יחד. השופט תומר אורינוב מבית משפט השלום באילת נתן תוקף של פסק דין להסכמת הצדדים ובנסיבות העניין לא נתן צו להוצאות משפטיות.

המקובל הרב מאיר מסלטי - 'המאיר לבריות' אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בית המשפט אמר את דברו, אנשים צריכים לשמור על הלשון, ולא לדבר ולרכל נגד אף אדם. החפץ חיים מלמד אותנו בהלכה שאסור לדבר בלשון הרע כנגד אדם, בפרט שמדובר באדם שעוזר לעם ישראל, ולהוציא כנגדו לשון הרע זה מכפיל את העוון של אותו מדבר לשון הרע".

מעוזרו של הרב רונן שאולוב התקבלה התגובה הבאה: "דעת הרב ידועה קבל עם ועדה והיא דעת התורה בלבד והיא 'תמים תהיה עם השם אלוקיך' ולא חלילה בדרכים של עבודת אלילים וכדומה לה שאין זו דרך התורה ונהפוך הוא".

"הרב החליט בעצת עוזריו לסיים כפי שהציע השופט בפשרה זו כדי שהרב יוכל לשוב ולזכות את עם ישראל ואת הרבים לשם שמיים בלבד חינם אין כסף כפי שעושה ערב ערב בכל מקום בארץ ובעולם בכדי להשיבם לתורת השם באהבת חינם ובנוסף להמשיך ולהזהירם מכל מפני אותם המכונים 'רב' של דורנו שמטרתם כבר ידועה לציבור היקר".
מאיר מסלטי רונן שאולוב תביעת לשון הרע הרב נגד המקובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד