כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דרעי זועם על ראש הממשלה: "תקע לנו סכין, ש"ס לא צריכה שום טובה מנתניהו"

המהלך החדש של ראש הממשלה שמעורר סערה • הורדת אחוז החסימה, בגלל הסקרים הלא מחמיאים לש"ס, הקמת הרשימה המשותפת ובזבוז קולות ימין על ידי אלי ישי • דרעי זעם ואמר: "ש"ס לא צריכה את זה, אל תנסו זאת אפילו" • כל הפרטים

אנחנו לא צריכים את זה. דרעי ונתניהו, צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אנחנו לא צריכים את זה. דרעי ונתניהו, צילום: יונתן זינדל פלאש 90



מהומה בקואליציה, בעקבות חשיפת תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להוביל מהלך להורדת אחוז החסימה, וזאת בעקבות מצבה הלא מחמיא של ש"ס בסקרים והחשש כי היא לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות ובעקבות שיקולים נוספים. ערוץ 2 חשף ושר הפנים אריה דרעי - זעם על נתניהו.

כאמור, שלוש שנים לאחר שממשלת נתניהו הקודמת העלתה דרמטית את אחוז החסימה, בוחן עכשיו ראש הממשלה נתניהו את הורדתו של אחוז החסימה בחזרה לשני אחוזים ובכך לאפשר למפלגות מעוטות מנדטים לעבור את אחוז החסימה, כך נחשף הערב בערוץ 2.

כזכור, המהלך הקודם שינה משמעותית את הפוליטיקה הישראלית: הוא הביא לאיחוד כל המפלגות הערביות והפך את הרשימה המשותפת לשלישית בגודלה בכנסת. בנוסף, הביא המהלך לבזבוז של יותר ממאה אלף קולות שהצביעו לרשימת 'יחד' של אלי ישי שלא עברה את אחוז החסימה, ובעקיפין הדבר גרם נזק לגוש הימין שאיבד מכוחו.

על פי הדיווח בערוץ 2, נתניהו מעוניין עתה למנוע את הפיכתה של הרשימה המשותפת לכוח שיתעצם עוד מעבר לגודלו הנוכחי, אך ברקע גם הסקרים האחרונים שמעלים אפשרות לכך שש"ס תתנדנד על גבול אחוז החסימה הנוכחי. יחד עם הפיצול הצפוי בבית היהודי, ייתכן שהימין יאבד מאות אלפי קולות.

כאמור, בשל כך, יוזם נתניהו מהלך להורדת אחוז החסימה ובכך לא לסכן את גוש הימין בבחירות הבאות.

בעקבות חשיפת היוזמה בערוץ 2 - השר אריה דרעי אמר הערב למקורביו כי "נתניהו תקע לנו סכין בעצם הפרסום הזה. ש"ס תתחזק בבחירות הקרובות והיא לא צריכה שום טובה מנתניהו. נתניהו זוכה לתמיכת ש"ס ובתגובה יוזם יוזמות נגד ש"ס ובלי להתייעץ איתנו. הודעתי כבר הערב לדוד ביטן ואני מודיע לנתניהו: הורדת אחוז החסימה לא תעבור ואל תנסו זאת אפילו".

מסביבת ראש הממשלה ניסו להרגיע את הרוחות והגיבו הערב כי "מדובר ברעיון תיאורטי בלבד שלא קיבל שום ביטוי מעשי. מובן מאליו שלא יהיה שום שינוי באחוז החסימה ללא הסכמת השותפות הקואליציוניות של הליכוד ובראשן ש"ס".
בנימין נתניהו בחירות אחוז החסימה ערוץ 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד