י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון: אחד העצורים בפרשת הטרדת ערבים - בחורי ישיבה

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אחד מן העצורים בפרשת הטרדת צעירים ערבים למניעת התבוללות, במסגרתה נעצרו 16 פעילים אמש - בחור ישיבה

בחור הישיבה שנעצר, צילום: בחדרי חרדים
בחור הישיבה שנעצר, צילום: בחדרי חרדים



צעיר חרדי נעצר הערב (ראשון) והובא להארכת מעצר לאחר שעל פי החשד איים על צעירים ערבים שפנו לבנות יהודיות כדי להיות איתן בקשר.

כזכור, 15 חשודים, המוכרים למשטרה כפעילי ארגון להב"ה, עוכבו אמש (ראשון) במסגרת חקירת משטרה בחשד כי פעלו לאתר ולאיים על בני מיעוטים שקיימו קשרים עם נערות וצעירות יהודיות.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים' בין העצורים נמצא בחור חרדי בשם ב.י. שנעצר והובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים ומשם נשלח למגרש הרוסים.

בדרכו למעצר עודדו אותו חבריו כשהוא מחזיק תפילין בידיו האזוקות, והוא פונה לחבריו שיחזרו ללימודים בישיבה, ושהוא לא מפחד מכלום.

במהלך התקופה האחרונה התמודדה המשטרה, בשיתוף שירות הביטחון, עם מספר אירועים של תקיפות והתנכלויות לבני מיעוטים בירושלים על ידי פעילי ארגון להב"ה וזאת על רקע סוגיית ההתבוללות. בתוך כך, זוהו גם ניסיונות מצד חברי הארגון להרחיב את פעילותו.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי "ההחלטה על קיום חקירת המשטרה ומעצר הפעילים, נועדה לגדוע את התופעה ולמנוע את המשכיותה, במקביל למניעת הקצנה מצד פעילות חברי הארגון ולפגוע באחר על רקע לאומני גזעני. משטרת ישראל תפעל בכל מקום בו עבריינים לוקחים את החוק לידיים, מאיימים, סוחטים ופועלים באלימות מכל סיבה שהיא לשם שמירה על שגרת החיים התקינה".



בתוך כך, שופט בית משפט השלום בירושלים הורה הערב (ראשון) על שחרורו של יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בתנאים מגבילים.

המשטרה טענה בדיון כי גופשטיין חשוד בעבירה בודדת של איומים וביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של גופשטיין טען בדיון כי אין כל חשד נגד גופשטיין, כי פעילות למען התבוללות איננה גזענות והציג שורת החלטות שבהם שוחררו חשודים שהיו נגדם חשדות חמורים יותר.

כאמור השופט איתן כהן מבית המשפט השלום בירושלים הורה על שחרורו בתנאים מגבילים הכוללים חמישי ימי מעצר בית. השופט עיכב את ביצוע החלטתו עד מחר (שני) על מנת שהמשטרה תשקול הגשת ערר.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה כי "כפי שאמרנו בתחילת הדרך מדובר במעצר ראוותני שנועד לצרכי ריצוי השמאל הקיצוני והתנועה הרפורמית שהגישו עתירה נגד גופשטיין. ביום שבו נעצר גופשטיין בגין אמירה ליהודיה שלא טוב לה לצאת עם ערבים נפגעה הדמוקרטיה במדינת ישראל פגיעה אנושה, במיוחד כשאני שמאל וערבים אמרו דברים פי כמה וכמה חמורים וכלל לא נעצרו".
הטרדת ערבים בנצי גופשטיין להבה מניעת התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד