י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגר"י רוזן במתקפה חסרת תקדים על ראשי 'הפלג': "הרוע שלהם מזכיר את דאעש"

ראש ישיבת 'אור ישראל' במתקפה שטרם נשמעה כמותה נגד הפלג: "הרצון שלהם הוא שיגייסו בחורים בכפיה בכדי שיגידו שהם צודקים. שולחים את האספסוף שלהם לקחת אקדח ולהרוג" • על עורך 'הפלס' נתי גרוסמן: "הגיע אלי חצי שעה לפני שבת, להתחנן שאקבל את בנו לישיבה. הוא הארכי גבלס"

ראש ישיבת אור ישראל בהיכל ישיבת פוניבז'. צילום: בעריש פילמר
ראש ישיבת אור ישראל בהיכל ישיבת פוניבז'. צילום: בעריש פילמר



פרסום ראשון: ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן שובר שתיקה לאחר מספר חודשים בהם הוא נרדף על ידי קיצוניים, מגיב אמש בפתיחת זמן החורף בישיבתו ותוקף במילים קשות וחסרות תקדים את 'הפלג'.

צפו בדבריו המלאים של ראש הישיבה שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'


הגר"י רוזן פתח את התייחסותו לנושא ואמר: "מעולם לא היה כזה דבר. רבים תמהים ושואלים מה קרה? למי שלא יודע אני אגלה לכם את הסוד, ישבו כמה אנשים מומחים לתעמולה, ששר התעמולה הנאצי גבלס ימ"ש יכול היה ללמוד אצלם איך עושים את זה, התחילו להפיץ בכלים שלהם, כל הכלים שאצלינו פסולים אצלם הם כשרים, התחילו להפיץ שיש אדם ראש ישיבת אור ישראל שיזם לפתור את הבעיה של הבג"צ בצורה כזו שיעשו אימונים קצרים בבין הזמנים לבחורי ישיבות, וזה מופץ ברמות כאלו שאי אפשר להעלות על הדעת, כידיעה, כנתון, ואז התגובות חמות מאוד".

"אחרי הסיפור בקרית ספר, התעורר אצלם בתוכם נידון, אמרו אולי עברו את הגבולות, מה היו התגובות שענו להם? אם היה בא לומר שיעור אדם שרוצח עשרות בני ישיבה, גם הייתם אומרים ככה? מאיפה זה בא? א"א להכחיש עובדות שנפגשתי עם פלוני ואלמוני, מישהו ניסה לפגוש אותי לקבל ממני תגובה? גם בתקשורת החילונית ובמאפיה יש כללים וחוקים שלפני זה מבררים את העובדות". אמר ראש הישיבה לעיני הבחורים המשתאים.

וכאן עבר ראש ישיבה להתייחס למכתבו של הגר"ח קנייבסקי שפורסם בסוף השבוע שעבר: "מפרסמים. אתם חשבים שבחינם כתב מרן שר התורה "אין יראת אלוקים וכו', ידו רעדה מלכתוב את ההמשך של הפסוק? אתם חושבים שהדבר הזה רחוק? ממש לא. באוירה שנוצרת? יש בן אדם שהולך לגייס את כל בני הישיבות!! אותו אדם שיש לו כוחות מאוד חזקים יש לו תוכנית לחלן את הציבור החרדי, א. להפוך את כל הישיבות לישיבת הסדר (ישיבת אור ישראל מכונה אצלם ישיבת הסדר...) עוד מעט אתם כולכם לומדים בישיבת הסדר, אתם מבינים שבהמשך הם יוציאו מפה קטע הקלטה שאני אמרתי שישיבת אור ישראל היא ישיבת הסדר... לא יעזור שום דבר.... אני הולך לחלן את הציבור החרדי".

"רבותי. אני לא חושב שאני צריך להציג כרטיס ביקור בפני מישהו, יש עוד ישיבה בארץ ישראל להשתדך עם בנות שלמדו באקדמיה? הישיבה היחידה היא "אור ישראל" הישיבה שמחלנת, יושבים פה בחורים שהיה להם נסיון בזה וויתרו". אמר ראש הישיבה.

"הם לוקחים כסף מעוז לתמורה"

הגר"י רוזן המשיך וסימן את האויבים האמיתיים: "הייתה תקופה קשה היה ממשל של לפיד, היה שר חינוך פושע מועד, הוא רצה באמת לחלן את החרדים, ברוך השם התגברנו על זה, הוא סולק, אבל המערכת עבדה, הייתה מלחמה קשה להביא לידי כך שהמצב היום יותר טוב מאשר היה לפני פירון, אין מצב שמגיעה מפקחת למוסד חינוכי בלי לקבל אישור מהמנהל, מפקחת לא רשאית להתערב בתכנים של החינוך החרדי. מי עשה את זה? הרשעים האלו? תשאלו את ועדת הרבנים לענייני חינוך מי עשה את זה, מי שלדבריהם רוצה "לחלן" את הציבור החרדי, תיכף תבינו למה הם עושים את מה שהם עושים. לא אמרתי את זה לאף אחד, לא ביקשתי לקבל על זה שכר".

ראש הישיבה עבר בנאום פתיחת הזמן והתייחס לשקרים בנושא 'סכנת הגיוס': "ב-69 שנה בארץ ישראל, לא הייתה תקופה טובה כמו היום מבחינת החשש שבן תורה יצטרך ללכת לצבא, אין אחד שנתלש מהסטנדר ללכת לצבא, הם הולכים להתנגח כנגד השלטון, לא היה כזה מצב שאנשי הצבא הבכירים ביותר הצהירו בצורה הברורה אף בחור ישיבה שלומד לא יגויס, יש בעיות, בחור שכח יצא לחו"ל וכו', כמה זמן וכוחות אני הקדשתי כדי להציל ולא במעט את הבחורים האלו שהם היום באים לשפוך את דמי, ואני הוא המחלן... למה הם החליטו? הרצון שלהם הוא שיגייסו בחורים בכפיה, זה הרצון שלהם!, תנסו תציעו להם שאתם מתגייסים תמורת עשרת אלפים דולר תקבלו מהם מיד, בכדי שהם יוכלו להוכיח שהם צדקו, הרצון שלהם הוא להכניס בסמינרים שלנו אקדמיה, הרצון שלהם הוא שמשרד החינוך יתערבו, בכדי שהם יגידו שהם צודקים. ולכן הם עושים מלחמה עם החילונים בכדי שישנאו אותנו, ואז ילחמו בנו והם יצדקו".

"זה לא מפריע להם לקחת כספים מהמדינה וגם דברים שאנחנו לא לוקחים הם לוקחים כמו למשל עוז לתמורה, לא מפריע להם כלום, אבל הם רוצים שתהיה מלחמה בכדי להראות שהם צדקו בכדי להוכיח שאנחנו הלכנו חלילה בדרכים שמביאות לידי כישלון, והם יודעים בדיוק למי יש חלק גדול בהצלחה המסחררת. הם יודעים בדיוק". כך ראש הישיבה בנאומו התקיף.

"לקחת אקדח ולירות לי בראש"

"זה שהגיע אלי לפני 12 שנה", כשהוא מתייחס לעורך 'הפלס' נתי גרוסמן "בא אלי חצי שעה לפני שבת, להתחנן שאקבל את בנו לישיבה הוא יודע בדיוק... הוא הארכי גבלס, הם חכמים להרע ברמה שאתם לא מכירים בכלל, לכן צריך לסלק אותי, אני מהווה מכשול לכל המהלך שלהם לכל האג'נדה שלהם, לקחת אקדח ולירות לי בראש הם לא רוצים, אז הם שולחים את האספסוף לעשות את זה, והאספסוף עושה את זה. אני צריך ללכת בליווי שוטרים בליל שבת לבית חתני בבני ברק. הנשמע כדבר הזה?".

המתקפה חסרת התקדים נמשכה: "שואלים כולם איך זה יעצר? רק הקב"ה יעצור את זה. שואלים אותי אנשים איך אנחנו מבארים את המהלך האלוקי בדבר הזה? הדברים פשוטים. אנחנו מאמינים שיגיע משיח בקרוב ממש, הייתה תקופה שהקב"ה הוציא את המשכילים מאיתנו, אחר כך היה בירור מהמזרחי, אחר כך מהפאיניקים, היום זה הבירור מהם. הבירור האחרון. הקב"ה הולך לברר את אותם אלו שעושים מעשה זימרי ומבקשים שכר כפנחס, לכו תבדקו איפה יש את המכשירים הטמאים, איפה יש בנות שהולכות לאקדמיה, בלי כל פרופורציה למה שנעשה אצלינו. איפה מקבלים היתר לפרט כמו שם?? יש כלל ויש פרט. אבל לא צריך יותר מזה, יש בעיה לאיזה ראש ישיבה שלהם לבא להיות אצלינו לשמחות שלנו? אף אחד לא יפגע בו לרעה, וכשהפוך? אנחנו מכירים את זה, מהערבים, ערבים מסתובבים אצלינו חופשי, יהודי שנכנס לכפר ערבי לא יצא חי. זה בדיוק אותה אותה משוואה, אותו דבר".

"זה אספסוף מורעל"

"אני לא צריך אישור והוכחות לשום דבר, הדברים ברורים וידועים, כל הדברים הללו זה תעמולה ארסית וקטלנית כפשוטו, תראו לאן גואה האלימות. אנשים שאמורים להיות בני תורה, כל הרוע, זה מזכיר את דאע"ש, איך זה יכול להיות? על מה מדובר? ניסו להעביר מישהו על דת? מפיצים סיפורים ודמיונות. בליל שבת היה הפגנה ליד הבית שלי, ראיתי אחר כך, הם הביאו איתם צלם הם אומרים שהוא נכרי, הילדים, איזה מחיאות כפיים, איזה שמחה אצל הילדים המסכנים, אומללים, הקב"ה נתן להם ילדים, מה אתם עושים להם? קחו אותם הביתה תשבו תלמדו איתם, והולכים בראש אנשים מכובדים, על מה אתם מוחים? שיבא אחד מהם ויסביר לי על מה הוא מוחה כנגדי, בא נראה אדם אחד שמוכן יהיה לבא ולדון, אף אחד לא יבא, זה אספסוף מורעל".

לסיום אמר ראש הישיבה: "ב"ה חזרנו היום לישיבה אנחנו מתנתקים מהרחוב, יש עוד מקום שהוכיח את עצמו בעול תורה כמו הישיבה שלנו? יש עוד ישיבה בארץ ישראל שהבוגרים אחרי 20 ו-30 שנה קרוב ל100% נמצאים באהלי תורה, יש את זה בישיבות אחרות? מאיפה זה בא? מהחילון? אנחנו צריכים ראיות, רבותיי אתם הראיה שלנו, אתם אלו שנושאים את עול תורה היום ולעתיד, יש עוד ישיבה שעומד המשגיח בליל יום כיפור ואומר איזה קבלה לקבל שעוד 20 ו-30 שנה תהיה בתורה, יש כזה מושג? אלו המושגים שלנו, אנחנו ב"ה עם סייעתא דשמיא, אנן בדידן ואינהו בדידהו".

"אני רוצה לסיים" אמר ראש הישיבה "בפסוק מההפטרה, שמעו, דבר ה', החרדים אל-דברו אמרו אחיכם שונאיכם מנדיכם, למען שמי יכבד ה' ונראה בשמחתכם, והם יבושו. אומר המלבי"ם, שמעו דבר ה' הצדיקים החרדים אל דבר השם באמת, לא בהבאת קורבנות להתפאר בהם כמו הצבועים".



כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ביום חמישי האחרון פרסם שר התורה הגר"ח קנייבסקי מכתב תמיכה יוצא דופן בראש ישיבת 'אור ישראל' ותקף את המתנכלים לו: "שמעתי ותרגז בטני, אשר בזמן האחרון כבוד התורה מושפלת עד שאול תחתית על ידי כמה ריקים פוחזים שבזו אחד מגדולי מרביצי התורה בדורנו שליט"א בהתנפלויות שונות שאי אפשר לעלות על הכתב כצאן אשר אין להם רועה רק אין יראת אלוקים במקום הזה וגו' אוי לנו שכך עלתה בימינו".

את מכתבו סיים הגר"ח: "אשר ע"כ עלינו להתחזק מאד בתורה מדה כנגד מדה ועל ידי זה נזכה לרומם קרן התורה הקדושה".
רבי יגאל רוזן הפלג הירושלמי אור ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד