י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שיעורים, טיולים ותכניות: איגוד בני הישיבות פינק את ה"ישיבע בוחרים"

למעלה מ-1500 בחורי ישיבות נהנו בשבוע האחרון של בין הזמנים משורת תכניות מגוונות ומרתקות שכלו: שיעורים מאלפים, תכניות מגוונות וטיולים שאורגנו ע"י איגוד בני הישיבות • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מסכם

שיעורים, טיולים ותכניות: איגוד בני הישיבות פינק את ה"ישיבע בוחרים"



איגוד בני הישיבות בירושלים שהוקם לפני למעלה משנה וחצי והיה האיגוד הראשון שהוקם ברחבי הארץ לתת מענה לאלפי בחורי הישיבות בימי בין הזמנים מסכמים בהצלחה ובסיפוק את חודש תשרי האחרון.

האיגוד עומד בנשיאות חברי מועצת גדולי התורה מרנן ורבנן ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה.

בכל ימי בין הזמנים מארגן האיגוד טיולים, אטרקציות וכנסים לבחורים לצד ערבי חיזוק ושירה מיוחדים.

השנה, לקראת פתיחת זמן החורף וסיום בין הזמנים השתתפו למעלה מ – 1500 בחורי ישיבות במעמד סיום בין הזמנים שכלל ערב חיזוק ושמחה בעיר דוד בראשות הגאון רבי דוד כהן שנשא דברי חיזוק במעמד. דברי פתיחה נשא הרב אליעזר ראוכברגר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים, שהעלה על נס את פועלם ויקרם של בחורי הישיבות שזכו להיות ספונים באוהלה של תורה.

בסיועו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ הרב משה גפני העומד בכל השנה לימין האיגוד בהשגת תקציבים, אורגן אירוע ייחודי ומרשים שנמשך כמעט יום שלם. בחורי הישיבות גדולות סיירו בעיר העתיקה, באתרי מורשת כמו עיר דוד, נקבת השילוח ועוד, למדו על ירושלים בזמן בית המקדש.

הגאון רבי יצחק גולדשטיין ראש ישיבת תורת ישראל - התפוצות נשא דברי חיזוק וברכה. וראשי איגוד בני הישיבות הודו לו על קיום האירוע המיוחד ברחבת המוסדות בהפקתם של חברת הלפרין הפקות.

לאחר תפילה נרגשת בכותל המערבי להצלחה בזמן החדש הגיעו הבחורים לערב עם פרקי נגינה מהזמר החסידי ר' זאנוויל וינברגר אמן הרגש אברומי וינברג יחד עם מקהלת 'נרננה' ותזמורת של אהרל'ה נחשוני כשבסיומו הם יצאו והמשיכו בכוחות חדשים לקראת זמן החורף.

הפעילות של בני הישיבות היא המשך לפרויקט בין הזמנים הגדול "בשבילי ירושלים", שכלל סיורים וטיולים סביב העיר העתיקה במחיר סמלי של 10 שקל למשתתף, והכל בנגישות גבוהה. הסיור היה בכל יום במשך שבועיים ימים של בין הזמנים, מכל השכונות החרדיות, והבשורה התפשטה במהירות עד כדי כך שאלפי הכרטיסים נמכרו בתוך פחות מ-48 שעות מרגע הפרסום על קיומה של התוכנית המדהימה, והירושלמים פשוט התנפלו על הסיורים המחכימים והמרתקים.

מי שעמד מאחורי המימון של כל המיזם הגדול הוא יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים הרב אליעזר ראוכברגר שבאמצעות תמיכה תקציבית מיוחדת פעל למען בחורי הישיבות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר ראוכברגר "הנושא של ישיבות בין הזמנים בירושלים קיבל תאוצה גדולה מאד בשנתיים שלוש האחרונות. השקענו מאמצים גדולים כדי להשיג תקציבים למטרה זו, על מנת שהבחורים יהיו במסגרת ישיבתית מסודרת בבין הזמנים, שגם הטיולים שהם עושים כדי להתאוורר מעט, או הבריכה שאליה הם הולכים, יהיו באווירה ישיבתית תורנית כראוי לבן ישיבה ועם צורה של בן תורה. יש לארגון בני הישיבות רכזים נפלאים בכל השכונות בעיר, והם עושים עבודת קודש מדהימה".



ראוכברגר מתייחס גם לאירוע של סיום בין הזמנים "זה היה מחזה מפעים של כמות כה גדולה של בחורים שהתפללו בכותל, ולאחר מכן פצחו בשירה ורינה במעגל גדול. אחר כך הם התפזרו בבתי הכנסיות ובתי המדרשות בעיר העתיקה לסדר לימוד של שעה וחצי, ולאחר מכן נהנו מכיבוד ישיר ומכובד של ליל ששי".

"מדובר היה באירוע מתגלגל ומורכב, ויש להודות למינהל קהילתי נווה יעקב ולארגון איגוד בני הישיבות שהיו על המלאכה המורכבת הזו. אין ספק שמה שקורה בירושלים בבין הזמנים לבני הישיבות זה משהו מדהים שלא היה בעבר, וכמובן נשתדל להגדיל ולהרחיב כדי שבסופו של דבר כל בחורי הישיבות בעיר ימנו על המסגרת הזו. גם ישיבות קטנות וגם גדולות. זה היעד".



























איגוד בני הישיבות ירושלים אליעזר רואכברגר משה גפני הרב דוד כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד