ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"ויחזור לתלמודו": מפגיני הפלג התפזרו

הפגנת 'הפלג' התפזרה מקרבת הכנסת ועברה לצומת שמתחת לגשר המיתרים. בשלב זה הכניסה למרכז ירושלים חסומה חלקים על ידי המפגינים, המניפים כרזות על האוטובוסים שנחסמו לתנועה • במקביל, אנשי הפלג והעדה החרדית מפגינים בשעה זו בצומת בר לב וברחוב שבטי ישראל בירושלים, שם חסמו את הרכבת הקלה והכביש

מפגין מתחת למכתזית. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים
מפגין מתחת למכתזית. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים



19:30 • עם פיזור המפגינים, פינוי תוואי הרכבת הקלה וקבלת אישור המשטרה שבה כעת הרכבת לפעילות סדירה לכל אורך הקו.

19:14 • אחד עשר מפגינים נעצרו במהלך השעות האחרונות על ידי המשטרה במוקדי ההפגנות בירושלים. הכניסה לעיר נפתחה לתנועה וכך גם כביש חיים בר לב.

18:23 • שלוש וחצי שעות לאחר שהחלה ההפגנה בבנייני האומה גם גיחה למשכן הכנסת, הגיעה ההודעה "ויחזור לתלמודו" - שמורה למפגיני הפלג הירושלמי להתפזר ולשוב לישיבות

17:14 • אחר שהמשטרה לא השתמשה ביום זעם הראשון בעזרים לפיזור הפגנות וירושלים נחסמה לשעות ארוכות, היום, המשטרה הפנתה מכתזי"ת לכניסה לעיר, כדי לנסות ולפזר את המפגינים. המכת"זית נחסמה מיידית בידי המפגינים שנשכבו על הכביש. שוטרי יס"מ פינו אותם ידנית, ואחד המפגינים שנכנס ממש מתחת לגלגלי המשאית, נגרר החוצה, תוך מאבק, ועוכב, כפי שניתן לצפות בתיעוד המצורף.


בתיעוד ניתן לראות גם בשוטר יס"מ הנוהג בברוטאליות כלפי המפגינים, ומשתמש באגרופים. "איצקוביץ. לצלם לצלם", צועקים המפגינים את שם השוטר.

במשטרה נראה שהחליטו לסיים עם האיפוק, ובדקות האחרונות קצין כורז במקום למפגינים להתפזר אחרת יפוזרו בכוח.

16:40 • הכניסה למרכז ירושלים נחסמה באסטרטגיה מתוכננת. אוטובוס שהיה באמצע דרכו לחצות את הצומת נחסם בידי מפגינים, וכך הכביש חסום לרוחבו. במקטע כביש אחר הוצבו מעגלי מפגינים. אבי גאלאן תיעד הכל ממעלה גשר המיתרים והוידאו לפניכם מעניק תמונה על הסיטואציה כעת בכניסה לבירה. כמו כן, ניתן לצפות בתיעוד כיצד רכב, בו יושבים חרדים פורץ את חסימת המפגינים, הזועמים עליו, רודפים והולמים בפראות על הרכב.

במקביל מתקיימת חסימה נוספת, בכביש מספר 1, בידי מפגיני העדה החרדית. על פי הודעת המשטרה הכביש נחסם לסירוגין ובמקום נעצרו שישה מפגינים. תנועת הרכבת הקלה במקטע זה, בין גבעת התחמושת לשער יפו הופסקה זמנית.


הפלג בכניסה לירושלים. צילום: אבי גאלאן

16:25 • הפגנת 'הפלג' התפזרה מקרבת הכנסת ועברה לצומת שמתחת לגשר המיתרים. בשלב זה הכניסה למרכז ירושלים חסומה חלקים על ידי המפגינים, המניפים כרזות על האוטובוסים שנחסמו לתנועה.

16:15 • מפגיני הפלג ניסו למנוע את מעבר הרכבים למשכן הכנסת. אנשי משמר הכנסת הגיבו במהירות ובנחישות ופזרו את המפגינים בתוך דקות אחדות.

במהלך ההפגנה ברחוב שבטי ישראל, תועדה חיילת צה"ל כשהיא מתיזה גז לעבר מפגיני העדה החרדית ברחוב שבטי ישראל.

למעלה מאלף מאנשי הפלג הירושלמי מפגינים כעת מול כנסת ישראל, לצד ארגוני הנכים וגמלאי השוטרים. כוחות משטרה נמצאים במקום ובשלב זה השקט נשמר.

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

מפגיני הפלג יצאו בצורה מאורגנת מבנייני האומה וצעדו רגלית לעבר הכנסת דרך משכנות האומה. שם, פגשו מפגינים נוספים, הנכים וגמלאי השוטרים שאחדים מהם קראו למפגיני הפלג "לכו תעשו צבא".

המפגינים נושאים שלטים "רוסיה זה כאן", "אומרים לא לכפייה חילונית", כולנו נמלא בשמחה את בתי הכלא", וכן "די לרדיפת המיעוט". רחוב קפלן חסום לתנועה.

במקביל, אנשי הפלג והעדה החרדית מפגינים בשעה זו בצומת בר לב וברחוב שבטי ישראל בירושלים, שם חסמו את הרכבת הקלה והכביש. כוח משטרה שנערך מבעוד מועד פיזר אותם ווחוזר חלילה.

ארבעים ושישה מאנשי הפלג הירושלמי שוהים בכלא צבאי, שניים מהם שנעצרו בדרך מים המלח והשאר שנעצרו במהלך ההפגנות בשבוע החולף. בעקבות העברתם על ידי המשטרה לידי צה"ל, עורכים גם היום 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' הפגנות בירושלים ועוד.

גם בכיכר השבת ובסמוך לבנייני האומה בירושלים נערכים מאות מהפלג למחאה. בשלב זה נא נרשמו עימותים חריגים והשקט נשמר.

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים





















הפלג הירושלמי העדה החרדית כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד