ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לקראת סערה פוליטית חדשה? יהדוה"ת תקדם את חוק המרכולים

ששה חודשים לאחר החשיפה ב"בחדרי חרדים", 'יהדות התורה' מתכוונת לקדם בימים הקרובים את הצעת חוק המרכולים שגיבש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וזאת על רקע החלטת בג"ץ בעתירות - הצפויה להתפרסם ביום חמישי השבוע

צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90



ששה חודשים לאחר החשיפה ב"בחדרי חרדים", 'יהדות התורה' מתכוונת לקדם בימים הקרובים את הצעת חוק המרכולים שגיבש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וזאת על רקע החלטת בג"ץ בעתירות - הצפויה להתפרסם ביום חמישי השבוע.

כזכור, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", הצעת החוק מבקשת לבטל את חוקי העזר העירונים המתייחסים לפתיחת חנויות בשבת, רטרואקטיבית, משנת 2014, ובכך לעקוף את החלטת בג"ץ באם הוא יתיר לפתוח את המרכולים בשבת.

בתיקון נוסח החוק נכתב כי "לא יהיה תוקף לחוק עזר שנחקק לאחר יום 1.1.2014 בעניין פתיחתם וסגירתם של חנויות, מוסדות ומקומות אחרים כמשמעותם בסעיפים אלה, בימי מנוחה, אלא אם כן אושר על ידי השר".

כאמור, 'יהדות התורה' מבקשת לקדם הימים הקרובים את הצעת החוק. היא מבקשת לעלות ביום ראשון את ההצעה לאישור ועדת השרים לעניני חקיקה וברביעי הקרוב לעלות את ההצעה להצבעה טרומית במליאת הכנסת.

המוקש המרכזי בקידום הצעת החוק הוא השר משה כחלון שמתנגד לכל חוק עוקף בג"ץ. האם אנו לקראת סערה פוליטית ולמאבק חרדי חדש? תלוי בהחלטת בג"ץ ביום חמישי ובשותפות הקואליציוניות השונות.









חוק המרכולים בגץ משה כחלון משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד