ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ליצמן מבקר את סימון עצורי הפלג: "מזכיר דברים אפלים"

השר יעקב ליצמן נאם היום בכנסת והעביר ביקורת על העובדה שהמשטרה רשמה מספרים על ידיהם של עצורי הפלג שסירבו להזדהות: "אני לא רוצה להתייחס לנושא ההפגנות כאן בחוץ. אבל אני מתנער מזה שכתבו מספרים על ידי עצורים. אני בטוח שזה טעות של שוטר, זה פסול ומזכיר לנו דברים אפלים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



השר יעקב ליצמן נאם היום בכנסת והתייחס להפגנות 'הפלג הירושלמי'. ליצמן העביר ביקורת על העובדה שהמשטרה סימנה את ידי העצורים במספרים.

לדבריו של ליצמן, "אני לא רוצה להתייחס לנושא ההפגנות כאן בחוץ. אבל אני מתנער מזה שכתבו מספרים על ידי עצורים. אני בטוח שזה טעות של שוטר, זה פסול ומזכיר לנו דברים אפלים".

בנוסף, הוא התייחס ליוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו להורדת אחוז החסימה ואמר כי "אני נגד הורדת אחוז החסימה", לדבריו, "ראש הממשלה לא התייעץ איתנו וכשהוא ישאל אותנו נודיע שאנו נגד".

בהמשך תקף ליצמן את ח"כ ציפי לבני ואמר כי "שמעתי את ח"כ לבני שפונה לרבנים שלא להתערב בפוליטיקה אלא בהלכה. אני מכאן פונה בזאת לשופטים, אל תתעסקו בהלכה, בגיור, בשבת ובכשרות".



כזכור, אתמול הובא ב'בחדרי חרדים' תיעוד הוידאו של עצורי הפלג כשידיהם מסומנות. לאחר ש-27העצורים סירבו להזדהות במשך כ-3 יממות - הם החליטו להזדהות ולהשתחרר. עד שהזדהו, רשמו החוקרים על ידיהם את מספר הזיהוי.



ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי': "במהלך הפגנה אלימה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בירושלים, עשרות חרדים חסמו כבישים, שיבשו את שירותי התחבורה הציבורית ומנעו מעבר כלי רכב למשך זמן רב תוך הפרה בוטה של הסדר הציבורי.

"המשטרה עצרה עשרות חשודים, כשלהוסיף חטא על פשע, בניגוד מוחלט לחוק, רובם סרבו להזדהות. ההליך הפלילי מחייב את המשטרה לזהות את מבצעי העבירה לצורך גיבוש תשתית ראייתית וזיהוי, ובשל כך נאלצו החוקרים לפקוד את העצורים באופן שיאפשר לבצע מעקב אחרי העצורים. כך, העצורים אף הובאו להארכת מעצרם בבימ״ש, וזה נאלץ לדון בעניינם עפ"י כינוי פלוני ומספר סידורי רץ (כפי שמופיע בפרוטוקול בית המשפט)".

"משטרת ישראל רואה בחומרה כל התפרעות אלימה והפרת הסדר הציבורי ותמשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם שיפעל בניגוד לחוק ויפגע בחייהם של אזרחי ישראל".
יעקב ליצמן הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד