ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרוטציה בין ש"ס ליהדות התורה - מסתבכת

הסכם הרוטציה על התפקידים: סגן יו"ר הכנסת, וחבר בוועדה למינוי דיינים, בין ש"ס ליהדות התורה עומד בפני מימוש. אבל יש מי שמציע עיסקת חליפין • פרסום ראשון

יצחק וקנין. פלאש 90
יצחק וקנין. פלאש 90



לאחר קרוב ל-10 שנים שהוא שימש בתפקיד סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יצחק ועקנין מש"ס התפטר היום (שני) מהתפקיד, וזאת כחלק מההסכם הקואליציוני של סיעות ש"ס ויהדות התורה שבו הוסכם כי במחצית הקדנציה השנייה, נציג ש"ס יפנה את התפקיד לטובת נציג 'יהדות התורה'.

מנגד, סוכם בהסכם הקואליציוני, שנציג יהדות התורה ששימש כחבר בוועדה למינוי דיינים – יתפטר מחברותו ובמקומו יכנס לתפקיד נציג ש"ס.

כזכור, מי שמשמש כיום כנציג יהדות התורה בוועדה למינוי דיינים הוא ח"כ ישראל אייכלר – שעל פניו יאלץ ליישם את ההסכם הקואליציוני ולעזוב את חברותו בוועדה ולקבל בתמורה את סגנות יו"ר הכנסת.

אלא של"בחדרי חרדים" נודע כי בימים האחרונים עלתה הצעה שנדונה כעת בין שתי הסיעות, על פיה, ח"כ אייכלר יישאר בתפקידו כחבר בוועדה ונציג ש"ס אחר ימשיך לכהן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי ההצעה עלתה על ידי בכיר חרדי החבר בוועדה למינוי דיינים שטען כי התפטרותו של אייכלר יכולה להוות סיכון ממשי לכוח החרדי בוועדה, וזאת בשל העובדה שבחירת חבר חדש לוועדה דורשת הצבעה חשאית במליאת הכנסת, וקיים חשש שח"כי הבית היהודי לא יממשו את התחייבותם בהסכם הקואליציוני ומאחורי הפרגוד לא יצביעו לנציג ש"ס ובכך לא יהיה רוב חרדי בוועדה.

בהסכם הקואליציוני נכתב כי "ח"כ מטעם סיעת ש"ס יכהן כסגן יו"ר הכנסת במהלך מחצית הקדנציה, תישמר לסיעת ש"ס הזכות להחליט האם נציג מטעמה יכהן במחצית הראשונה של הקדנציה בוועדה למינוי דיינים או בתפקיד יו"ר הכנסת כאשר את התפקיד השני ימלא נציג סיעת יהדות התורה".

עוד נכתב בהסכם הקואליציוני כי "לאחר גמר מחצית הקדנציה, נציגי שתי הסיעות יתפטרו מתפקידיהם והסיעות יחליפו ביניהם את התפקידים".

כעת נותרו שתי אופציות: האחת, אייכלר יתפטר מתפקיד חבר בוועדה למינוי דיינים והוא יתמנה לתפקיד סגן יו"ר הכנסת, ובמקומו נציג ש"ס, ככל הנראה ח"כ יואב בן צור – יחליף אותו בוועדה. האופציה השנייה, אייכלר יישאר בתפקיד חבר בוועדה, ונציג ש"ס אחר, ככל הנראה ח"כ מיכאל מלכיאלי, ימונה לתפקיד סגן יו"ר הכנסת.

מלשכתו של ח"כ אייכלר נמסר ל"בחדרי חרדים" כי "ח"כ אייכלר מתכוון לקיים את ההסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו".
רוטציה סגן יור הכנסת ועדה למינוי דיינים אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד