א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

תיעוד וידאו מיוחד: נתניהו דאג לעולם התורה וגפני הדליק נר

"אני זוכר את השיחות, את החום וגם את הסטירות. דבר אחד אני מצטער, שלא הבאתי אליו את בני אבנר". כך ראש הממשלה בחדר סיעת ש"ס אתמול • רגע פיקנטי נרשם במהלך דבריו של השר דרעי • 'בחדרי' עם תיעוד מיוחד

תיעוד וידאו מיוחד: נתניהו דאג לעולם התורה וגפני הדליק נר
בחדרי



זמן קצר לפני נאום 'החמוצים' של ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, קיימה סיעת ש"ס טקס אזכרה לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, במלאות ארבע שנים לפטירתו. באירוע השתתפו מנהיגי המדינה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים, ראשי מפלגות וחכ"ים, ובסיומו הם הדליקו נר לזכרו של מרן זצ"ל.

הטקס שהיה ספונטני ויוצא דופן, סיפק הצצה ליחסים בין הפוליטיקאים שהצטופפו בחדר סיעת ש"ס. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו מיוחד.
נתניהו הגיע לכבד את המעמד, יממה לאחר המתיחות שפרצה בינו לבין לדרעי סביב הורדת אחוז החסימה. באירוע, לפני שראש הממשלה החל לשאת את דבריו אמר לו דרעי בהלצה: "אתה לא צריך להתייחס לאחוז החסימה". נתניהו השיב: "אני אשקול את זה בכובד ראש, אבל בהערכה".

בדבריו אמר ראש הממשלה כי "מרן הרב עובדיה יוסף היה מגדולי הפוסקים, מנהיג רוחני ראשון במעלה שליכד מאחורי ציבורים רבים מכל החוגים והעדות. אני זוכר את השיחות, את החום וגם את הסטירות", הוא הוסיף כי "דבר אחד אני מצטער, שלא הבאתי אליו את בני אבנר".

רגע פיקנטי נרשם בעת שדרעי נשא דבריו. בראשית דבריו הוא אמר: "אני כל הזמן חושב מה היה הרב עובדיה רוצה ומבקש כשהוא היה רואה את האנשים כאן". נתניהו השיב: "עולם התורה!". אך דרעי תיקן אותו: "לא, אני אפתיע אותך. אבל היות ואתה כבר עוזר לעולם התורה ועשית למען עולם התורה, אין ספק, שדווקא היום שאנחנו מכותרים על ידי הנכים שעומדים בחוץ, המילים האחרונות שלו לפני שנפטר על תשכחו את העני והחלש".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "אנחנו בין פרשת נוח ל'לך לך' וההשוואה המוכרת בין נח לאברהם אבינו. מרן היה מסוגו של אברהם. לא הלך להציל רק את עצמו, לא הסתתר בתיבה. ידע להתייצב ולהציל".

שר האוצר משה כחלון אמר בטקס לזכרו של מרן הגר"ע: "זכיתי להיפגש עם מרן כמה פעמים, ומרוב התרגשות לא יכולתי כמעט לדבר. הוא שוחח איתי על ערכים ועזרה לזולת ועולם התורה, סיפר לי על רבני לוב. מרן איחד את כל המנהגים של כל הספרדים. יש לנו בבית את ספרו 'חזון עובדיה' ומה שכתוב שם זה מה שאנחנו עושים".

ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "מרן היה הרמב"ם של הדור הזה. הוא יצק מים על ידי סבי הרב הרצוג ששלח אותו לקהיר. זכיתי להיות בן בית לשיחות ארוכות. הותיר אחריו מורשת מפוארת ומפלגה דינאמית ופעילה".

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי אמר: "אני מעריך את מרן מאד על מתינותו. צריך להיות יחיד בדורו לפסיקותיו. ידע לקרב אנשים ולדבר עם כל אחד".

כאמור, לאחר הטקס, הפוליטיקאים ניגשו לפינת החדר, שם – מול תמונתו של מרן הגר"ע יוסף – הם הדליקו נר לזכרו.



























הרב עובדיה יוסף סיעת שס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד