א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בית כנסת המינים • ימים חשוכים באו לרחובות

גם החילונים מסכימים: מרכז בילוי בחצר בית-כנסת זה 'סיפאס-נישט' • מה שהבין ניר ברקת, לא מבין רחמים מלול • ואולי בכלל עדיף ראש עיר חילוני המכבד את בוחריו החרדים?

מלול בריקוד עם ספר-תורה בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות. צילום ארכיון
מלול בריקוד עם ספר-תורה בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות. צילום ארכיון



לפני כחודש זעקו כותרות העיתונות החרדית על השערורייה בירושלים פרי יצירתה של העירייה החילונית השולטת בבירה.

העירייה החליטה להפוך את החומות העתיקות, המזוהות יותר מכל עם קדושת ירושלים, לחוף ים של ממש, על כל המשתמע מכך. ולא מדובר בחוף נפרד...

ברגע הראשון, ראש העיר ניר ברקת נפגע מהמחאה. אך ברגע השני הוא התעשת והבין את הרגישות – וברגע השלישי מיהר להרחיק את חוף הים לשכונת מלחה החילונית – ובא לציון גואל.

את מה שהבין ברקת – לא מבין רחמים מלול.

עוד בנושא:
רבי דוד אבוחצירא לאדמו"ר מקרעטשניף: "מלול שלכם התבלבל?"

קולות התורה וקולות הבליינים

ברחובות קם לו ראש עיר חרדי. נכון שהוא לא נציג של הסיעות החרדיות, אבל הוא חובש כיפה שחורה לראשו ובניו לומדים במוסדות תורניים.

בשבוע שעבר הכריז כי יקים מרכז בילוי ענק. 'המיקום האסטרטגי' שנבחר: במרכז האזור הדתי, על גבולות בית הכנסת הגדול ובסמיכות לישיבה המפורסמת – 'מאור התלמוד' – בה שוקדים על תלמודם מאות בחורים ואברכים.

לא רק הציבור החרדי, הדתי והמסורתי - שחלקים נרחבים ממנו תמכו במלול בבחירות האחרונות - ממורמרים בימים אלו. אפילו הציבור החילוני בעיר מבין שיש דברים, שאינם מתאימים. 'סיפאס-נישט'.

בלי קשר לכללי הצניעות ואפילו בלי קשר לחילולי שבת, יש דברים שלא הולכים ביחד.

אתה רוצה מרכז בילוי בנוסח הוליווד? תפתח אותו בקניון הגדול או בצומת ביל"ו. לא במרכז השכונה הדתית, כשקולות הבליינים עלולים להתערבב עם קולות התורה בבית המדרש וקולות התפילה בבית הכנסת.

ימים חשוכים

משום מה, נדמה לתושבים רבים בעיר, כי דווקא מפני שראש העיר דתי – הוא לא מבין, או שמא אינו רוצה להבין.

מלול מביא ל'בירת ההדרים' ימים חשוכים שמזכירים את חנופת יהודי החצר ב'שטעטל', כאשר התרפס ורקד 'מה יפית' בפני הפריץ הגוי כדי למצוא חן בעיניו ולהחניף לו.

ויש מי שיגיד, שהשערורייה הזו מצדיקה את הטענה החוזרת ונשמעת מפעם לפעם, כי עדיף ראש עיר חילוני המכבד את בוחריו הדתיים – מראש עיר דתי המחניף לציבור החילוני?

למי פתרונים? למי?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד