כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרוטציה החרדית: ההפתעה לאחר הפיטורין

פרסום ראשון לאחר שח"כ יצחק וקנין מש"ס התפטר מתפקיד סגן יו"ר הכנסת - יו"ר הכנסת אדלשטיין שוקל למנות עוד שני סגנים, האחד מהאופוזיציה והשני מהקואליציה, שבו ישמשו שניים ברוטציה - וקנין וח"כ אורי מקלב

יולי אדלשטיין. צילום: פלאש 90
יולי אדלשטיין. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: בעקבות פיטוריו אמש (שני) של ח"כ יצחק וקנין מש"ס מתפקיד סגן יו"ר הכנסת - וזאת לאור ההסכם הקואליציוני הדורש קיום רוטציה בתפקיד בין ש"ס ליהדות התורה - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שוקל למנות עוד שני סגנים, האחד מהאופוזיציה והשני מהקואליציה, שבו ישמשו שניים ברוטציה - וקנין וח"כ אורי מקלב, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי כעת, האופציה נבחנת חוקתית ובאם היא תאושר – הרי שהמינויים יצאו לדרך בקרוב לאחר הצבעה ואישור וועדת הכנסת בראשותו של ח"כ יואב קיש.

מה שהוביל את אדלשטיין ליזום את המהלך - היא העובדה שוקנין נאלץ להתפטר אמש, לאחר כ-10 שנים שהוא שימש בתפקיד בהצלחה גדולה לשביעות רצונו של אדלשטיין היו"ר. וקנין מילא רבות את מקומו של אדלשטיין והוא סייע לו רבות, במקצועיות.

כעת, בכדי לא לאבד את וקנין - עלתה כאמור האופציה למנות עוד סגנים, האחד מהאופוזיציה ומינוי נוסף לקואליציה בו יחלקו מקלב ווקנין.

כזכור, אמש דווח ב"בחדרי חרדים" כי מנגד, כחלק מההסכם הקואליציוני ובתמורה לפיטוריו של וקנין – ח"כ ישראל אייכלר יידרש להתפטר מחברותו בוועדה למינוי דיינים ולפנות את המקום לנציג ש"ס.

בנוסף, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי בימים האחרונים עלתה הצעה שנדונה כעת בין שתי הסיעות, על פיה, ח"כ אייכלר יישאר בתפקידו כחבר בוועדה ונציג ש"ס אחר ימשיך לכהן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת.

עוד נודע כי ההצעה עלתה על ידי בכיר חרדי החבר בוועדה למינוי דיינים שטען כי התפטרותו של אייכלר יכולה להוות סיכון ממשי לכוח החרדי בוועדה, וזאת בשל העובדה שבחירת חבר חדש לוועדה דורשת הצבעה חשאית במליאת הכנסת, וקיים חשש שח"כי הבית היהודי לא יממשו את התחייבותם בהסכם הקואליציוני ומאחורי הפרגוד לא יצביעו לנציג ש"ס ובכך לא יהיה רוב חרדי בוועדה.

כעת, אם יוזמתו של אדלשטיין תצא לדרך – הרי שוקנין צפוי לחזור לכס ממלא המקום – ומנגד נציג ש"ס ישמש כחבר בוועדה למינוי דיינים.
יצחק וקנין ישראל אייכלר יולי אדלשטיין ש יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד