כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

החכ"ים החרדים נגד משרד החינוך: "אטימות והתעללות. להעמיד לדין"

המצוקה החריפה עלתה היום בכנסת והח"כים החרדים זעמו • מקלב: "פגיעה פיזית ואכזרית בילדים. בכל מדינה מתוקנת היו מובאים האחראים - לעמוד הקלון" • אשר: "יש שם התעללות יום יום במאות תלמידי ותלמידות ביה"ס הלומדים בתנאים קשים"

מקלב ואשר. צילום: פלאש 90
מקלב ואשר. צילום: פלאש 90



מתקפה חריפה על משרד החינוך: מצוקתם המתמשכת של תלמידי בית הספר 'נתיבות משה' בחיפה, עלתה היום (שלישי) בדיון הוועדה לזכויות הילד בכנסת. במהלך הדיון תקפו חברי הכנסת החרדים את התנהלות המחוז החרדי במשרד החינוך, את עיריית חיפה ואת העומד בראשה יונה יהב ואת ההתערבות הפסולה של גורמים פוליטיים שגורמת לילדי בית הספר ללמוד בתת תנאים.



ח"כ אורי מקלב תקף ואמר כי "ההורים לילדים בחיפה הם שווי זכויות לא פחות מכל ילדי ישראל. צריך להעמיד לדין את האחראים", אמר בזעם. מקלב הוסיף לתקוף: "משרד החינוך ועיריית חיפה לא רק שמתנכרים לבית הספר אלא מטרפדים באופן מובנה את הפתרונות שכבר נמצאו וסוכמו".

לדבריו של מקלב, העירייה ומשרד החינוך "מעוניינים בסגירת בית הספר" וכי הם "לא האמינו בנחישות של ההורים והתלמידים", לדבריו: "התוצאה היא לא רק פגיעה בלימודים - אלא פגיעה פיזית ואכזרית בילדים שבכל מדינה מתוקנת היו מובאים האחראים - לעמוד הקלון".

ח"כ יעקב אשר אמר בדיון כי "יש בחיפה התעללות יום יום בשלוש מאות שבעים תלמידים ותלמידות בית הספר הלומדים בתנאים קשים", זעק ח"כ אשר והמשיך, "מנהל המחוז זהבי רואה את האטימות של עיריית חיפה והמשחק הפוליטי של משרד החינוך, יש פתרון שאפשר להקצאות לביה"ס קרקע במרחק של 100 מטר, אבל מנהל המחוז לא מסוגל ליישם את הפתרון כי הוא מפחד מהמערכת אצלו ולא מסוגל לעשות כלום מול ראש עיריית חיפה העריץ".

אשר הוסיף ושאל: "אז איך אתם יכולים לומר לנו שהמחוז החרדי יכול רק לתת ביקורת על מועדי קבלת תלמידים, ותלונות כאלה ואחרות נגד המוסדות החרדיים, אבל אין למחוז החרדי שום יכולת לדאוג לצרכי המוסדות ולהביא למוסדות קרקע ומבנה ראוי כשצריך", סיים ח"כ אשר.

בנוסף, הדיון עסק בנושא הפיקוח והבקרה על מוסדות החינוך החרדיים, מקלב השיב ליו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון שהאשימה את מוסדות החינוך: "אני לא חושב שהכותרת נכונה. לומר שיש אלימות ולא מקבלים את הטיפול הנכון, אלה ממש לא העובדות. הלכת על כותרות, אם הייתם מציגים עובדות, שהם חורגים משאר המוסדות - מילא. אני חושב שלהפך, ההורים לא טיפשים, עולה להם הרבה יותר יקר, חלק מהמוסדות סובלים מניקור ובתנאים פיזיים הרבה יותר קשים, עם כל זה הם רוצים לשלוח למוסדות חרדיים - כי הם יודעים שהסביבה החינוכית והחברתית הרבה יותר טובה ממוסדות אחרים".

ח"כ אשר הציג את האבסורד שבו משרד החינוך נותן לפקידיו סמכות לערוך ביקורת על התנהלות מוסדות חינוך חרדיים בעוד משרד החינוך לא נותן להם סמכות לדאוג לצרכים אלמנטריים של אותם מוסדות והוא הזכיר את הפערים בתקצוב החינוך המיוחד בין מוסד ממלכתי למוסדות הפטור פערים שבאים על חשבון טיפולים והעסקת אנשי מקצוע במוסדות החינוך המיוחד החרדיים.
נתיבות משה חיפה אורי מקלב יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד