ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

החיילת שריססה גז מדמיע על המפגינים: "נכנסתי להוציא אותה משם. חיות אדם"

לאחר שתיעוד בו היא מתיזה גז מדמיע לעבר המפגינים אתמול - פורסם ברחבי הרשת ועורר ביקורת, פרסמה החיילת פוסט חריף ברשת: "ראיתי אישה בסביבות גיל ה-50 מוקפת ב-40 חרדים בלי יכולת לצאת משם, סופגת יריקות וקללות מכל עבר. לא חשבתי פעמיים ופשוט נכנסתי לתוך המעגל במטרה להוציא אותה משם"

החיילת תיזה גז מדמיע. צילום מסך מתוך הסרטון
החיילת תיזה גז מדמיע. צילום מסך מתוך הסרטון



במהלך הפגנות 'העדה החרדית' בסמוך לרחוב שבטי ישראל בירושלים - במקביל להפגנות הפלג הירושלמי במשכן הכנסת ובכניסה לעיר - חיילת צעירה התיזה גז מדמיע לעבר המפגינים. אחד הנוכחים במקום צילם את האירוע והדבר עורר סערה ברשת.

החיילת, בת 19 תושבת ירושלים המשרתת בפיקוד העורף, הגיבה היום (שלישי) לוידאו שפורסם וכתבה כי הינה שומרת מצוות ומאמינה בתורה, וכי הסיבה היחידה שנכנסה לתוך ההמון המפגין - חילוץ אישה בשנות ה-50 שהייתה במרכז ההפגנה מבלי יכולת לצאת משם.


תיעוד התזת הגז לעבר המפגינים. צילום: דיווחי הרגע

"נסעתי לבסיס הצבאי שבו אני משרתת ברכת הקלה בירושלים, מכיוון התחנה המרכזית לגבעת התחמושת" כתבה החיילת עמית נזרי. "כשהגענו לשער שכם (3 תחנות לפני התחנה שהייתי צריכה לרדת בה), הנהג עצר את הרכבת והסביר שאין לו אפשרות להתקדם ושעל כל הנוסעים לרדת מכיוון שיש הפגנה שחוסמת את הדרך".

עמית מתארת כי כמו שאר הנוסעים ירדה, והתקדמה רגלית לכיוון התחנה שהייתה צריכה להגיע אליה, ובדרך נקלעה לתוך ההפגנה. "המשכתי בשלי, למרות הצעקות..." תוך שלדבריה ספגה כינויי גנאי "ואיך אפשר שבלי השיקסע המפורסם והידוע. וכל זה אך ורק כי עברתי שם, חחחח ועוד על מדים. באמת אוי ואבוי לי".

"באמת שלא התייחסתי, עד שראיתי אישה בסביבות גיל ה-50 מוקפת ב-40 חרדים בלי יכולת לצאת משם, סופגת יריקות וקללות מכל עבר. לא חשבתי פעמיים ופשוט נכנסתי לתוך המעגל במטרה להוציא אותה משם. בשניה שנכנסתי לשם, נכנסתי למעגל הגיהינום" מתארת עמית בפוסט בפייסבוק.

לדבריה, מדובר ב"מעגל של חיות אדם שהאבסורד הוא שהם עוד מרשים לעצמם להיות חובשי כיפה. שלא נדבר על עצם העובדה שהם מכנים את עצמם חרדים. חשוב לי לציין שאני עצמי שומרת שבת ומצוות, מאמינה אמונה שלמה בתורה ובחוקותייה ומעודדת לומדי תורה. אבל הם? הם היו השטן בהתגלמותו , לא לומדי תורה, ולא נעליים. חיות!".

"ברגע שנכנסתי לשם, קיבלתי בעיטות מכל עבר, יריקות, משיכות בשיער ומה לא". בשלב זה, כאשר מבחינתה זה עבר כל גבול, "לא היססתי לרגע והוצאתי את הגז המדמיע שלי, זה שקיבלתי מהצבא! זה שאם הוא לא עליי 24/7 אני לא מדוגמת. ריססתי במטרה לצאת משם, אחרי שיצאתי מהמעגל הארור הזה הם המשיכו, הרי נתתי להם הצגת חצות.. השתמשתי בנשק חם! כזה שאמור להגן עליי. אז כן, ברגע שהם עשו צעד לכיווני ריססתי שוב, ושם כבר התחילו לצלם" תיארה את מה שלא נראה במצלמה.

"כמה אירוני, הרי ברור שיצלמו את החיילת הארורה שריססה עשרות חרדים, הרי ברור שהתקשורת תעמוד לצידם, ברור שאת מה שאני עברתי אף אחד לא יצלם כי זה לא מעניין... מעניין שחיילת על מדים "תוקפת" חרדים נכון?!". עמית לא מתחרטת לרגע, "אני החיילת שריססה גז מדמיע בהפגנת החרדים. אני זו שכל הרשתות החברתיות כינו אותה עוכרת ישראל".

אך למרות הכל, היא מתחרטת על צורת הדיבור שלה. "נכון, המילים שלי היו מזוויעות ולא גאה בדיבור שלי כלל, אבל היי... הייתם שם? עברתם את מה שאני עברתי? חוויתם את ההשפלה בבטן ואת הכאב בגוף? לא! אז אל תשפטו. ותכל'ס במבט לאחור, אני עושה את אותו הדבר בלי לחשוב פעמיים. כי אותה אישה, יכלה להיות הסבתא שלי והסבתא של כל אחד ואחת מכם". עמית מסיימת את הפוסט ומצטטת את הפסוק "הקם להורגך השכם להורגו", והוסיפה "זה לא אני אמרתי, זה הוא אמר" כשהיא מתכוונת לבורא העולם.

מקרה זה מצטרף לאירוע דומה אך שונה בשבוע שעבר במהלך הפגנת הפלג הירושלמי, בה נעמי גולן, חיילת המשרתת באחד הגדודים המעורבים בצה"ל, נקלעה להפגנת הפלג הירושלמי בצומת הרחובות ירמיהו פינת מנחת יצחק בבירה. מאחר והכביש היה חסום וזו מיהרה לדרכה, יצאה מרכבה בכדי לפלס דרך והחלה להדוף את המפגינים ולבעוט בהם. הם בתגובה בעטו בה, ירקו לעברה וקראו קריאות גנאי מבישות - "שיקצה", "נבלה" ו"סתומה".

צילום: א. כהן

"עשיתי מה שעשיתי. לפעמים עושים דברים בלי לחשוב ואני לא מצטערת. הייתי עושה את זה שוב פעם" אמרה בראיון לערוץ 2. "הם התנפלו עלי, אז בתור חיילת, אזרחית, זקנה, צעירה או לא משנה באיזה תפקיד אני או מה אני לובשת, הגנתי על עצמי כמו שהייתי עושה בכל סיטואציה אחרת" אמרה בהמשך לדף החדשות בפייסבוק 'דיווח ראשוני'. לדבריה, "ברגע שהרכב יצא נכנסתי אליו ונסעתי. מה שחשוב לי לומר שאני, כשאני מסתכלת על הסרטון אני לא גאה בעצמי, על זה שאני קשורה בדרך כלשהי לעולם הזה שככל שעוברות השנים נהיה יותר דפוק. מלא באלימות, כעס ושנאה. למרות שאם הייתי חוזרת לשם הייתי עושה את אותו הדבר שוב. אנשים מדברים כל הזמן ולכל אחד יש דעה משלו, ואני מכבדת כל דעה".
העדה החרדית הפלג הירושלמי שבטי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד