י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היערכות שיא לקראת הילולת רחל אימנו

היערכות לקראת ההמונים הצפויים לפקוד את ציונה של רחל אימנו, ביום ההילולא שיחול בשבוע הבא

בקבר רחל. צילום: ארכיון
בקבר רחל. צילום: ארכיון



המונים צפויים לפקוד את ציונה של רחל אימנו בשבוע הבא. הוועדה לפניות ציבור קיימה היערכות לקראת יום ההילולא בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים. יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "עלינו להבטיח את זרימת המתפללים בצורה בטוחה ככל האפשר, ולדאוג שלא יהיו עומסים". על פי הערכות המשטרה צפויים להשתתף כמאה אלף איש.

אייכלר הסביר כי "מטרת הישיבה היא להבטיח את זרימת המתפללים בצורה בטוחה ככל האפשר, עלינו לדאוג שלא יהיו עומסים. כמו כן יש לוודא כי במידה ויווצרו עומסים חריגים בשעות השיא, הגורמים האחראים לאירוע ידעו לתת את המענה התחבורתי והארגוני היעיל והמהיר ביותר. כולם זוכרים שמדובר באזור רגיש מבחינה ביטחונית, אך גם להחזיק אנשים כלואים באוטובוסים - זו סכנה. אלו לא מראות שצריכים לחזור על עצמם." כמו כן ביקש שהשוטרים והסדרנים יתייחסו למתפללים המצטופפים בכבוד.

יוסף שווינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים הציג את התוכניות לקראת ההילולא ואמר כי ראוי להתמקד בעיקר במתן פתרונות לשעות הספציפיות בהן עלולים להיווצר עומסים כבדים: "יש לחצים בשעות מסוימות, אסור לשכוח שלקבר רחל, ככל ששיפצנו את האתר, מגיעים יותר אנשים, אבל הוא לא יכול להכיל בזמן נתון יותר מ-800 איש. ולכן הציבור צריך להתאזר בסבלנות ולחכות".

נצ"מ משה פינצי, סממ"ר קדם הציג את עבודת המשטרה לקראת ההילולא וציין את שיתוף הפעולה בין המשטרה לכלל הגורמים במקום. הערכת המשטרה היא כי השנה יגיעו יותר מתפללים מאשר בשנה שעברה: "שנה שעברה הגיעו 75,000 אני מעריך שהשנה תגיע אותה כמות אם לא יותר".

בנוסף הדגיש כי "אנחנו נערכים גם לאירוע חירום חלילה. הדרך הכי טובה להכניס את כמות האנשים הזו היא ב'שאטלים'. אי אפשר לשלב תנועה רגלית בין המכוניות זה יסכן את המתפללים. אנחנו לא מקובעים ושומרים על גמישות בהתאם לאירועים".

סנ"צ שימי מרציאנו שהשתתף אף הוא בדיון הציע לוועדה לקרוא למי שיכול להגיע בשעות הבוקר על מנת להוריד מהלחץ של הרבבות הצפויים להגיע במהלך שעות אחר הצהריים והלילה.
הוועדה אף עסקה בהיערכות התחבורה הציבורית לקראת שינוע ההמונים אל מתחם הציון. יצחק רודיך, מתאם מגזר חרדי באגד הבטיח שהשנה התנועה תהיה יותר מתוגברת: "השנה אנחנו הרבה יותר רגועים מאשר בשנים קודמות, כי השנה אנחנו מביאים אוטובוסים ריקים שיוכלו להוציא אנשים ממתחם הקבר עד צומת רוזמרין וחוזר חלילה".

קצין תחבורה של יהודה ושמרון ישראל אפרייט הציג עמדה שונה מזו של המשטרה וביקש לאפשר למתפללים הליכה רגלית עד למתחם הקבר: "המקום כולו הוא שטח צבאי. צריך להסדיר ולהתאים את המקום לכך. המקום הזה לא מותאם לאוטובוסים. ההמלצה שלי היא לעשות שם את מודל מירון של הליכה רגלית, כי השטח לא בנוי לרכב ממונע".

יו"ר הוועדה אייכלר סיכם: "הוועדה מברכת על הפקת הלקחים מכשלי השנים הקודמות, ומקווה שהשנה הכול יזרום באופן מסודר. הוועדה מבקשת לפרסם לציבור דרכי הגעה להילולה. מי שמעוניין לבוא ולהתפלל יידע שלא ניתן להגיע ברכב פרטי. הוועדה משבחת את הרצון של כל הגורמים לעזור לציבור המתפללים, וקוראת לציבור לפזר את שעות ההגעה ולהגיע בעיקר בשעות הבוקר על מנת להוריד את העומס בשעות הערב והלילה. בכוונתנו לקיים דיון לאחר ההילולה בהשתתפות אנשי המנהל האזרחי, כדי לבדוק את התשתיות במקום".


רחל אמנו ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד