י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

על קירות התלמוד תורה: גרפיטי נגד נשיא המדינה "משומד נאצי"

כחודשיים לאחר ביקורו של נשיא המדינה בראש חודש אלול בתלמוד תורה 'בוסטון' שעורר לא מעט ביקורת בקרב חוגים שונים, הבוקר הופתעו ראשוני המחנכים לגלות בפתח המוסד גרפיטי בגנותו של הנשיא "ריבלין משומד נאצי" • בת"ת סירבו להתייחס

הגרפיטי על קירות התלמוד תורה הבוקר. צילום: הבני ברקים - איתי גדסי
הגרפיטי על קירות התלמוד תורה הבוקר. צילום: הבני ברקים - איתי גדסי



יד נעלמת ריססה הלילה (רביעי), כתובות גרפיטי בגנות נשיא המדינה ראובן ריבלין על קירות תלמוד תורה 'בוסטון' ברחוב חזון איש בבני ברק.

על קירות בית הספר רוסס בשחור "ריבלין צלם בהיכל" ו"ריבלין משומד נאצי".

כזכור, הנשיא ריבלין פתח את שנת הלימודים דווקא בת"ת בוסטון החרדי - מה שעורר זעם בקרב חוגים קיצוניים במגזר החרדי שטענו כי אין לתת לגיטימציה לנשיא שפער פיו נגד גדולי הדור בעת שרק לאחרונה - כינה אותם 'בית שמאי' בסוגיית מתווה הכותל וחוק הגיור.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בדברים שנשא הנשיא במקום הוא אמר לתלמידים הרכים: "את היום הזה שבו התחלתם כיתה א' אתם תזכרו כל חייכם. גם כשתהיו נשיאי מדינה, גם כשתהיו ראשי ממשלה, גם כשתהיו שרים, גם כשתהיו ראשי ישיבות וגם כשתהיו ראשי עיר. גם אז תמיד תזכרו את היום הזה שהוא היום בו התחלתם באופן רשמי ללמוד". 

כזכור, שמו של הנשיא עלה השבוע לכותרות לאחר שבנאום שנשא בטקס פתיחת מושב החורף בכנסת הוא ביקר את הממשלה הנוכחית ואת הקו שהיא מובילה בעיקר בסוגיית היחס לבית המשפט העליון.

הלילה כאמור, רוססו כתובות גרפיטי דווקא בבית הספר ולא ברור מי עומד מאחורי המעשה.

על פי הדיווח ב'ערוץ 2', המשטרה פתחה בחקירה.









בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סירבו בהנהלת תלמוד תורה 'בוסטון' להתייחס לעצם מעשי הגרפיטי. לדבריהם, אחת הכתובות נכתבה כבר לפני חודש והשנייה נכתבה הבוקר.

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין מגנה בחריפות את ההתקפה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין ומביע שאט נפש מהכיתוב החמור שרוסס נגדו. אדלשטיין הוסיף כי "השיח הקלוקל שרווח במדינה, מתדרדר מיום ליום ועלול להביא לפגיעה בנפשות ולכן על כולם לגנות מעשים מעין אלה ולפעול נגד תופעות של הסתה ביד קשה וללא רחם".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה וכתבה: "מזועזעת מכתובות הנאצה נגד הנשיא ריבלין ומגנה את אילו שכתבו אותן. צריך להוקיע מתוכנו את אילו שמסיתים לפגיעה בנבחרי ציבור, משמאל ומימין. על המשטרה למצות את הדין עם המסיתים נגד נשיא המדינה ריבלין. על המערכת הפוליטית כולה לגנות תופעות חמורות כאלה. חופש הביטוי מאפשר מרחב גדול של ביקורת, אך הסתה היא עבירה פלילית חמורה שאין כל קשר בינה לבין ביקורת לגיטימית."

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג פרסם תגובה: "‏הנה זה בא: לפני יומיים אמרתי שתכף יכנו את הנשיא ריבלין בוגד. התחלנו בחמוצים ומהר מאד הגענו למשומדים נאצים. הפה שהתיר נדרש מיידית לאסור ולעצור".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הגיב בטוויטר: לכל מי שהסית נגד הנשיא אתמול ״והזדעזע״ היום מכתובות הנאצה נגדו. מה חשבתם שיקרה?

יו"ר סיעת 'יש עתיד' ח"כ עפר שלח, הצטרף גם הוא למגנים: "יש פוליטיקאים, בעיקר באגפים מסויימים בליכוד, שיש להם שיטה: ראשית, מסיתים ומסמנים בוגדים ו״אנשים שפועלים נגד רצון העם״. אחר כך, כשאיזה מופרע מתרגם את דבריהם לכתובת נאצה או לאלימות, הם מביעים זעזוע. אף אחד לא קונה את הצביעות הזו".

שלח אמר עוד, כי "התגובה הפבלובית של גדוד מגיני נתניהו היתה צפויה. לא פחות צפוי הזעזוע המעושה שלהם כשמישהו קורט לנשיא נאצי. ביבי ושלוחיו זורעים רוח רעה בציבוריות שלנו. הם לא יכולים להגיד שהסופה שאנחנו קוצרים אינה מעשה ידיהם".
רובי ריבלין נשיא המדינה בוסטון משומד נאצי תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד