י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מנכ"ל בתי הדין מחריף את הטון נגד סרבני הגט: "צריך לטפל בהם כמו בטרוריסטים"

מנכ"ל בתי הדין הרבניים מחריף את הטון כנגד סרבני הגט ואומר כי לולא הדבר היה תלוי בו ולא בחוק, הוא היה מטפל בהם כמו שמטפלים בטרוריסטים

צילום פלאש 90
צילום פלאש 90



"הייתי רוצה שיאזקו אותו על כיסא בתנוחה לא נוחה, לא בצורה שתסכן את חייו אבל בצורה כזאת שתציק לו, כמו שנוהגים באותם טרוריסטים" כך הרב שמעון יעקבי בריאיון למגזין "עורך הדין".

במסגרת ראיון שקיים מגזין 'עורך הדין' עם מנכ"ל בתי הדין הרבניים עו"ד הרב שמעון יעקובי, הוא נשאל על שורת נושאים בהם הסוגייה הבוערת של סרבני הגט.

יעקובי נשאל אילו הדבר היה תלוי בך, עד כמה רחוק היית הולך במאבק נגד סרבני הגט, באמצעות חקיקה כמובן?

יעקובי השיב ללא היסוס ואמר "אם מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית מפעילה אמצעי לחץ פיזיים מדודים וזהירים על אנשים שחשודים בטרור, אז אני חושב שאפשר לבוא גם לסרבן הגט ולאזוק אותו בצורה כזאת שתצמצם את חירותו הרבה יותר מצינוק ובידוד. הייתי מעוניין שישימו אותו בבידוד וכל העת ישמיעו לו את המשפט 'תן גט לאשתך'. כן הייתי רוצה שיאזקו אותו על כיסא בתנוחה לא נוחה, לא בצורה שתסכן את חייו אבל בצורה כזאת שתציק לו, כמו שנוהגים באותם טרוריסטים. אני אמנם לא רואה שהרעיון הזה יוצא מחר בבוקר לפועל, אבל אני בהחלט חושב שמצוקה של אישה מסורבת גט, כשבית הדין הורה על כפיית גט והמאסר אינו משפיע על הבעל, בהחלט מצדיקה צעדי ענישה כאלו".



יעקובי.צילום: יעקובי.
יעקובי.


ועד אז, אם בכלל יאומץ הרעיון, ימשיכו בתי הדין הרבניים להיאבק בסרבני הגט גם באמצעות חוקרים פרטיים ושירותי האינטרפול.

"בקיץ שעבר נרשמה מיני מהפכה בתחום דיני משפחה" אמר יעקובי והסביר "כאשר לתמונה נכנס החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה. בעוד כשנתיים תיבחן האפקטיביות שלו".

בינתיים מפתיע הרב יעקבי עם הנתונים ואומר: "מבחינת מספר הזוגות שהגיעו אלינו עם הסכמי גירושין, לא ראינו כל שינוי, אבל מספר התביעות לגירושין פחת בכשלושים אחוז בהשוואה לשנה שקדמה להחלת הסדר החוק החדש. ירידה באה לידי ביטוי גם בהפחתת מספר התביעות לדמי מזונות, התביעות לחלוקת רכוש וגם לנושא החזקת ילדים".

"אנחנו תמכנו בחוק הזה, ואני חושב שאחרי שנה של יישומו בשטח אפשר לומר שהיחידות העוסקות בנושא מצליחות להביא את הצדדים להסכמים שונים ואפילו גם לשלום בית. אני בהחלט חושב שכדאי לנהל הליך משפחתי בתוך הקהילה, ללא סטיגמה של תביעות גירושין עם כל המאבקים הלא נעימים הכרוכים בכך. בסופו של דבר, אני בהחלט חושב שצריך להמשיך ביישום החוק הזה, אם כי לבצע את התיקונים שיידרשו בעקבות הלקחים שיופקו במהלך הפיילוט המדובר". מסכם יעקובי את הנושא הכאוב.
הרב שמעון יעקובי סרבני גט בתי הדין הרבניים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד