י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סירבה להתחבר למוניטור מחשש חילול שבת - העובר מת

האישה בשנות ה-30 לחייה, לא חשה מצוקה כלשהי במהלך השבת בה היתה מאושפזת ולכן סירבה לחלל שבת בחיבור למוניטור. בית החולים: "אין חוק שמחייב טיפול במקרה שלא נראתה סכנה"

pixabay
pixabay



הסיפור המצער הבא התרחש בסוף השבוע האחרון בבית החולים 'שיבא' בתל השומר. אישה חרדית, בשנות ה-30 לחייה, סירבה להתחבר למוניטור משום חילול שבת, ובצאת השבת גילתה כי עוברה ללא דופק.

האישה התאשפזה מספר ימים קודם לכן בשל בעיה רפואית הקשורה להריון. משסירבה להתחבר למוניטור ואמרה כי היא חשה בתנועות העובר, אישרו לה הרופאים לדחות את החיבור למכשיר, מאחר ולא נרשמה מצוקה מצדה.

על פי תגובת בית החולים, כפי שפורסמה בכתבה שהובאה ב'ידיעות אחרונות', במצב בו אין סימנים המעידים על מצוקה עוברית, החוק אינו מאפשר לחייב אדם לעבור טיפול רפואי בניגוד לרצונות. הם הוסיפו כי המליצו לה כן לעשות את הטיפול, אך משעמדה בסירובה, עזבו אותה לנפשה.

חיבור למכשיר ניטור מיועד למעקב אחר פעימות לב העובר. נשים רבות מתחברות למכשיר במהלך חודשי ההריון, במעקב רפואי רגיל ובמקרים של חוסר תחושת תנועות ועוד. במהלך הלידה עצמה – היולדת מחוברת לאורך כל הזמן למכשיר כדי לוודא שאין כל מצוקה עוברית וכד'.

לשאלת 'לובי נשי-בחדרי חרדים', ענה הרב יוסף הופנר, רב בית החולים 'מעייני הישועה': "גם אצלנו קרו מקרים בהם יולדות סירבו לבדיקות או טיפולים שונים. מדובר בבורות. כל בדיקה שנעשית ליולדת היא פיקוח נפש. רק אם צוות רפואי מסכים לדחות בדיקה למוצאי שבת, אפשר לעשות זאת. הרופאים הם הסמכות להחליט".
חילול שבת בית חולים הריון בסיכון שאלת רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד