י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זעזוע: רק במדינת ישראל קברו של דן בן יעקב נאטם • תיעוד

לא ייאמן. ציונו הקדוש של דן בן יעקב משבטי ישראל נאטם הבוקר למגינת לבם של באי המקום העולים לעיתים תכופות לשפוך שיח • לטענת הרשות: אין אישור מהנדס לחוזקו וליציבתו

זעזוע: רק במדינת ישראל קברו של דן בן יעקב נאטם • תיעוד



הבטיחו וקיימו: רשות מקרקעי ישראל, בהתאם לפסק דין שניתן, אטמו הבוקר (רביעי) את מבנה ציונו הקדוש של דן בן יעקב בבטון ובלוקים.

לטענת הרשות מדובר במבנה עתיק, שאין אישור מהנדס לחוזקו וליציבותו, הנמצא על קרקע ציבורית בתוך יער המיועד לשמש כריאה ירוקה לרווחת הציבור. הפעילות במבנה – לרבות חיבורו לחשמל – איננה חוקית ולא הותרה ע"י הרשות.

באי המקום ובראשם רבנים הביעו זעזוע מעצם האטימה הבוקר לאחר שלקחו את כל הספרים מהמקום, למרות כל הניסיונות של משרד הדתות וגורמים בכירים הדבר בוצע. לדבריהם "רק במדינת ישראל יכול לקרוא כזה מקרה של אטימת מקום קדוש שלא מהווה שום סכנה לאף אחד".



באי המקום חזרו לאחר האטימה והשילוט שהוצב במקום כי הכניסה לשטח אסורה הוסר על ידם כמו גןם הבלוקים שחסמו את הכניסה - למען יוכלו להתפלל שוב במקום.

לטענת גורמים במנהל הבטיחו לשר הדתות דוד אזולאי כי הקבר שיופץ וכרגע הוא ממש בסכנת קריסה.

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר, שאל לשכתו הגיעו פניות כאובות בנושא, שוחח במהלך הבוקר עם שר הדתות הרב דוד אזולאי ועם רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ. כמו"כ קיים ח"כ אייכלר דיונים עם אנשי הקרן הקיימת לישראל ועם מנכ"ל המקומות הקדושים.

בימים הקרובים תתכנס הוועדה לפניות הציבור לדיון שאליו יבואו כל הגורמים הרלוונטים, אנשי קק"ל, משרד הדתות והמקומות הקדושים ונציגי רמ"י.

"מטרת הדיון לקבוע נהלים ברורים ולדרוש מאנשי קק"ל ורמ"י לקחת אחריות באופן מיידי על המקום. בית המשפט קבע כי המקום מצוי בסכנה. הסכנה הגדולה היא דווקא פסיקת בית המשפט. מחר עוד עלול השופט לקבוע כי הכותל ממסוכן לציבור. אסור שדברים כאלה יתמהמהו ויהפכו לתקדים שאחריתו מי ישורנו. אנו דורשים מקק"ל ורשות מקרקעי ישראל לשפץ את הטעון שיפוץ כך שהמבנה לא יסכן את שלום הציבור".

"זה מאות שנים שיהודים מתפללים במקום על פי מסורת שקובעת כי שם מקום ציונו של דן בן יעקב, חובה עלינו לדאוג שהמסורת לא תיפסק. על הגורמים האחראים לקחת לידם גם את תחזוקת המקום וביטחונם של המתפללים הנתונים לאיום מצדם של גורמים מפוקפקים השוהים במקום".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בעבר, העסקנים ממשיכים לפעול בכל הכוח למען שימור המקום ולדבריהם אחרי שהרסו לפני שנתיים את כל המבנה הלא חוקי, אין שם שום פלישה לא חוקית, אלא אנשים תמימים מכל גווני הקשת פוקדים את המקום מסביב לשעון.











דן בן יעקב זעזוע הרס איטום בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד