ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לקראת השבת העולמית: ביצוע פסנתר ייחודי ל'שלום עליכם' • צפו

השבת הקרובה, פרשת 'לך לך', הוכרזה כ'שבת העולמית', אליה יצטרפו יהודים רבים ברחבי העולם וישמרו את השבת כהלכתה • לכבוד שבת זו מגיש היוצר אחיה כהן אשר אלורו ביצוע פסנתר משובח ליצירה 'שלום עליכם' בגישה משלו • זהו סינגל-קליפ שלישי מתוך אלבום של 'פרשנות למוזיקה יהודית' של הפסנתרן והמלחין המוכשר • צפו

לקראת השבת העולמית: ביצוע פסנתר ייחודי ל'שלום עליכם' • צפו



בימים אלו מוציא המוזיקאי אחיה אשר כהן אלורו סינגל שלישי - "שלום עליכם", אותו אנו שרים כל ערב שבת, על הלחן המפורסם של ישראל גולדפרב. השיר יוצא מתוך אלבום חדש עליו הוא עובד בימים אלו - "פרשנות למוסיקה יהודית".

את הרעיון לפרויקט שאב אחיה משנים של נגינה על הפסנתר וביצוע של קטעים שמוכרים לו משחר ילדותו מהבית ומהישיבה. השילוב של הניגונים היהודיים שאותם ניגן ושמע בכל הזדמנות אפשרית והאזנה למוזיקה בכלל ולפסנתרנים בפרט, יצרו אצל אחיה עיבודים מעניינים לניגונים הפשוטים והיפים שגדלנו עליהם מבית אבא.

אחיה מספר: "לפני שנה, פחות או יותר בתקופת הסתיו - ערב שבת בברוקלין קראון הייטס ניו יורק. ישבנו נחמיה סוילברמן ואנכי אצל חברי יוני לורבר והתחלנו לזמזם את הקטע שכה שגור בפינו כל שבת בערב: ״שלום עליכם מלאכי השרת״. לכבוד ׳שבת העולמית׳ הנני גאה להציג בפניכם את שלום עליכם בגירסה מסולסלת".

תיהנו!



קרדיטים:
פסנתר: אחיה אשר כהן אלורו
הוקלט באולפני: Alt. Studio
צילום ועריכה: דניאל גן אור
שלום עליכם פרשנות למוזיקה יהודית אחיה אשר כהן אלורו השבת העולמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד