ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הסחוג התימני שגרם לגירושי הזוג החרדי

האשה לא יכלה לסבול יותר את האווירה המתוחה שהבעל השרה בבית וקצה נפשה בית הדין האזורי בת"א קיבל את תביעתה של אשה להתגרש מבעלה לאחר שהכריח שזה התעלל בילדיהם ואף הכריח את אמם להשתתף בעונשים הקשים שקיבלו הילדים • באחת הפעמים הבעל דרש מהאשה להעניש את הילדים ולהכניס לפיהם כפית של "סחוג תימני" חריף

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



הכניס לפי ילדיו סחוג תימני: בית הדין האיזורי בתל אביב עסק בסכסוך משפחתי בין בני זוג חרדים, בו הבעל ביקש שלום בית, האשה סרבה לבקשת הבעל ותבעה גירושין באופן נחרץ. הסיבה המרכזית לתביעת הגירושין של האשה היתה האלימות של הבעל כלפי הילדים.

הבעל הודה שנהג באלימות כלפי הילדים והרבה להכותם, לטענתו למטרת חינוך. אמנם הבעל לא התנהג באלימות כלפי האשה, אך האלימות שלו כלפי הילדים היתה באופן מוגזם. ההתעללות בילדים פגעה קשות באשה.

האשה לא יכלה לסבול יותר את האווירה המתוחה שהבעל השרה בבית וקצה נפשה בעונשים הקשים שקיבלו הילדים. האשה התלוננה שהבעל אף דרש ממנה להיות שותפה להתעללות בילדים, ובאחת הפעמים הבעל דרש מהאשה להעניש את הילדים ולהכניס לפיהם כפית של "סחוג תימני" חריף, "הבעל אילץ את האשה לנהוג באלימות כלפי הילדים ולשים "סחוג" בפה של הילדים, כעונש", הובא בפסק הדין.

לאחר ניתוח המקורות העוסקים באיסור הכאת הילדים, קבע בית הדין שיש לחייב את הבעל לתת גט לאשה. מנימוקי פסק הדין עולה שהבעל התנהג באופן פסול ואסור, התנהגותו גרמה לאשה למאוס בו. הבעל ציער את האשה וציער את הילדים.

בפסק הדין כתב הדיין הרב מאיר פרימן כי "רחמיה הטבעיים של האם על בניה, לא מאפשרים לאם לראות בצרת בניה". בית הדין קבע שבעל המצער את האשה ואת הילדים חייב לתת גט לאשה.
סחוג חרדים גירושין התעללות גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד