כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מי יתמנה: הקרב הצפוי בין 'אגודה' ו'דגל'

חשיפת 'בחדרי חרדים' מעוררת סערה פנים חרדית: הקרב על ירושת התפקיד הנכסף שהתפנה במסגרת הסכמי הרוטציה - החל. החשש: 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' יאבקו ביניהן על התפקיד הנכסף • כל הפרטים על הקרב הצפוי במפלגה האשכנזית

יעקב אשר וישראל אייכלר. צילום: פלאש 90
יעקב אשר וישראל אייכלר. צילום: פלאש 90

,

חשיפת "בחדרי חרדים" מעוררת סערה פנים חרדית: לאחר פיטוריו של ח"כ יצחק וקנין, מסגנות יו"ר הכנסת, הקרב על ירושת התפקיד - החל. החשש: 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' יאבקו האחת בשנייה על התפקיד הנכסף.

לפחות שלושה חברי כנסת מ'יהדות התורה' דורשים לקבל לידיהם את תפקיד סגן יו"ר הכנסת המגיע לסיעה, וכפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני, בתמורה לפינוי החברות בוועדה למינוי דיינים שבה מחזיק עתה ח"כ ישראל אייכלר, ובעקבות התפטרותו של וקנין, כך נודע ל"בחדרי חרדים" ומתפרסם כאן לראשונה.

הבוחשים בתפקיד: חברי הכנסת, אייכלר ומנחם אליעזר מוזס מ'אגודת ישראל' ויעקב אשר מ'דגל התורה'. השלושה מבקשים להתמנות לתפקיד, כל אחד וטענותיו עמו.

ח"כ אייכלר דורש את התפקיד, ומבחינתו, אם הוא מתפטר מתפקיד חבר בוועדה למינוי דיינים – הרי שבתמורה הוא צריך לקבל את תפקיד הסגנות, וכפי הסכם הרוטציה שהוסכם. אייכלר מתנה את התפטרותו מתפקיד החברות בוועדה – במינויו לסגנות, "לפי חלוקת התפקידים בראשית הקדנציה - החליטה הסיעה שח"כ אייכלר יקבל את מינוי הדיינים ויתחלף עם ש"ס במחצית הקדנציה וישמש כסגן יו"ר הכנסת, אמר גורם בלשכתו ל"בחדרי חרדים".

כזכור, מלבד תפקידו כחבר הוועדה למינוי דיינים – ח"כ אייכלר משמש כיו"ר הוועדה לפניות הציבור, מינוי שהוא קיבל ישירות מראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא קשר לתפקידים שקיבלה סיעתו – 'יהדות התורה'.

מנגד, ח"כ מוזס שמשמש בתפקיד יו"ר סיעת 'יהדות התורה' מבקש לקבל לידיו תפקיד ביצועי ומעשי, ובשל כך הוא מבקש גם את תפקיד סגן יו"ר הכנסת.

מול שניהם, ניצב ח"כ יעקב אשר מ'דגל התורה', אשר בשונה מחבריו אינו מחזיק בתפקיד מלבד היותו חבר כנסת. אשר לא פנה בנושא באופן רשמי, אולם ל"בחדרי חרדים" נודע כי הוא שוקל לדרוש את התפקיד באופן מסודר.

על טענותיו של אשר אומרים ב'אגודת ישראל' ל"בחדרי חרדים" כי "ח"כ אשר יושב על מקומו של מאיר פרוש – שמחזיק בתפקיד סגן שר".

ובש"ס. באם הסכם הרוטציה יבוצע וח"כ אייכלר יתפטר מתפקידו כחבר בוועדה למינוי דיינים – הרי שמי שצפוי ליטול את התפקיד במקומו הוא יו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור.

כזכור, אתמול נחשף ב"בחדרי חרדים" כי בעקבות פיטוריו השבוע של ח"כ וקנין מתפקיד סגן יו"ר הכנסת - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שוקל למנות עוד שני סגנים, האחד מהאופוזיציה והשני מהקואליציה, שבו ישמשו שניים ברוטציה - וקנין וח"כ אורי מקלב.

כעת, מסתמן קרב בין 'דגל התורה' לאגודת ישראל' על התפקיד, שעות וימים יגידו - לאיזה גובה הלהבות יתרוממו.,
דגל התורה אגודת ישראל ש ישראל אייכלר יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד