י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חיסכון לילדים - השקעה לחיים

חיסכון לילדים יעזור להם להתחיל את החיים ברגל ימין. את תכניות החיסכון של פעם החליפו תכניות חיסכון חדשות בבנק ובקופת גמל להשקעה, כך שכל משפחה תוכל להבטיח את עתיד ילדיה בצורה המתאימה לה. כמה חשוב שהילד יהיה מעורב ומה האפשרויות? הכל בכתבה לפניכם. מאת: דסי ניר

shutterstock
shutterstock



ילדים זה שמחה ילדים זה ברכה – אך ילדים הם גם השקעה, בעתיד

כל הורה רוצה להבטיח לילד שלו עתיד טוב יותר ולעזור לו להגשים את חלומותיו. בשנים האחרונות, הורים רבים הרגישו שעל אף הרצון הם לא מצליחים לחסוך עבור הילדים. זה קרה כי משפחות רבות מתקשות לסגור את החודש עם מספיק עודף תקציבי לחסוך, וגם מי שכבר הצליח לשים כסף בצד – לא מצא אלטרנטיבות טובות לחיסכון, כשהריביות על תכניות החיסכון בבנק הפכו לכמעט אפסיות. גם קופות הגמל, שהיו בעבר חלופה משמעותית לתכנית חיסכון לילדים, עברו תהפוכות רבות. תכנית חיסכון לכל ילד שהושקה לאחרונה סיפקה ערוץ ממשי המסייע להורים להתחיל לחסוך. בעקבות התכנית הורים רבים החלו לשאול את עצמם איך יוכלו להמשיך ולחסוך לילדיהם גם מעבר ל-50 או 100 השקלים שמועברים לחיסכון מדי חודש והחזירה את החיסכון לילדים אל מודעות ההורים.

הפרד ושמור

לאורך השנים כשהילדים גדלים, אנחנו דואגים שיהיו לבושים היטב שתהיה קורת גג מעל לראשם ודואגים גם לחינוך לתורה ולמעשים טובים. אנו משקיעים הרבה ברווחת ילדינו – מוודאים שהם לא חסרים דבר, שיהיה די הצורך עבור בר המצווה, חלק מההורים אפילו חוסכים כל הדרך לחופה, של ילדיהם. גם המשפחה המורחבת מתגייסת למשימת טיפוח דור ההמשך והילדים לרוב זוכים גם למתנות ולעיתים אף לדמי כיס או דמי חג, כל משפחה על פי יכולתה וצרכיה. אך את סכומי הכסף האלה, שמקבלים הילדים, מומלץ לשמור עבורם בנפרד כדי שלא יתבזבז על הוצאות שוטפות. כל סכום שתצליחו לחסוך עבור הילדים, גדול כקטן, יצטבר בסופו של דבר לסכום משמעותי יותר שיהיה ברכה עבור הילדים לכשיגדלו וירצו להקים את ביתם.

יש הרבה מסלולים להצלחה

את הכסף שאתם חוסכים עבור הילדים לא כדאי לשמור בבית בקופה או מתחת למזרן. כשהסכום מתחיל להצטבר כדאי לבדוק אפשרויות נוספות לחיסכון כדי שהכסף יהיה בטוח יותר וגם כדי שיוכל לגדול במהירות גבוהה יותר לסכום משמעותי לאחר שנים רבות. משפחות רבות מתלבטות בין תכנית חיסכון בבנק, שמציעה כיום ריבית נמוכה יחסית, לחיסכון ללא ריבית בגמ״ח שיאפשר להן בהמשך לקבל הלוואה עבור חתונת הילדים או עזרה ברכישת דירה עבורם. אך חשוב לדעת שישנן גם אפשרויות נוספות לחיסכון בהכשר הלכתי כמו תיקי השקעות או פוליסות חיסכון. לאחרונה נוספה אפשרות נוספת לחיסכון לילדים בדמות קופת גמל להשקעה במסלול השקעות על פי ההלכה.

קופת גמל להשקעה תאפשר לכם להפקיד את כספי החיסכון בבית השקעות מבוסס וליהנות מניהול מקצועי של כספי החיסכון. את הכסף אפשר להשקיע במסלול כשר הלכתית או באחד ממסלולי ההשקעה האחרים. בכל עת תוכלו למשוך את כספי החיסכון כיוון שהכסף אינו סגור לתקופות מוגדרות כמו בתכנית חיסכון בבנק., ,. בקופת גמל להשקעה תוכלו לחסוך עד 70,000 ש״ח בשנה עבור כל אחד מבני המשפחה, אך ניתן גם להפקיד סכום קטן מדי חודש שיצטבר ברבות השנים לסכום משמעותי. אם תשאירו את הכסף בחיסכון עד שתגיעו לגיל 60 ותמשכו אותו בצורה קצבתית תוכלו ליהנות גם מפטור ממס.

ערך חינוכי חשוב: להבין ערך של כסף

הילדים צריכים גם הם להבין כבר מגיל צעיר שאת הכסף לא כדאי לבזבז מיד ולפחות את חלקו צריך לשמור ולחסוך לעתיד. אם אתם נותנים לילדים דמי כיס, או שהם קיבלו סכום כסף כמתנה, הרגילו את הילדים שעליהם לשמור את מרבית הכסף בחיסכון. ככל שהילדים גדלים, עודדו אותם לחסוך לתקופות ארוכות יותר, ואפילו לחשוב על דרכים נוספות שבהן יוכלו להרוויח עוד כסף תמורת עבודה: לשמור על ילדים, לעזור לילדים אחרים בלימודים ואפילו להכין דברים שיוכלו למכור. דברו עם הילדים על מטרות החיסכון ועודדו אותם לחשוב על מה שיוכלו לעשות עם הכסף לאחר שיצטבר. הסבירו להם שאם יתאפקו עכשיו, ולא יבזבזו את הכסף על ממתקים או צעצועים, יוכלו לאסוף סכום גדול יותר ולקנות משהו משמעותי יותר. אם תהיה להם מטרה לנגד עיניהם זה יקל עליהם לעמוד בפני פיתויי היומיום וכך תוכלו לעזור להם להבין כמה זמן יצטרכו לחסוך כדי להגשים את מטרתם.

בין אם אתם כבר חוסכים לילדים ובין אם עדיין לא התחלתם לחסוך עבורם, החיסכון עבור הילדים עשוי להיות הדבר העיקרי שיסלול עבורם את תחילת חייהם הבוגרים. אם אינכם יכולים לחסוך סכומים גדולים, התחילו אפילו משקלים בודדים או כמה עשרות שקלים מדי חודש. אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל. בחרו את תכנית החיסכון שתיתן לילדים שלכם כמה שיותר בעתיד וכעת נשאר רק להתמיד ולהודות על חסדים קטנים שמאפשרים לנו לדאוג לילדים.

חיסכון לילדים קופת גמל להשקעה כספי חיסכון בית השקעה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד