כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מפגן מפתיע של ראשי הישיבות באור ישראל

ראשי ישיבות בכירים התכנסו בהיכל ישיבת אור ישראל בפתח תקווה, במפגן תמיכה מפתיע בראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, שהותקף קשות על ידי אנשי הפלג הירושלמי. בין המתכנסים: ראשי ישיבות פוניבז', בית מתיתיהו, בית שמעיה, הנגב ועוד

מפגן מפתיע של ראשי הישיבות באור ישראל



מחאה על כבוד התורה. מפגן תמיכה נערך הערב (ד), בראש ישיבת אור ישראל.

לתפילת מעריב בהיכל ישיבת אור ישראל בפתח תקווה, הגיעו הערב גדולי ראשי הישיבות כדי לחזק את ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, בשל התקפות הפלג הירושלמי עליו.

למקום הגיעו באופן מיוחד לחיזוקו של ראש הישיבה: חבר המועצת הגרב"ד פוברסקי, רבי שלמה אנגלנדר ר"י בית שמעיה, רבי דוד יצחק שפירא ר"י באר יעקב, רבי אריה לוי ר"י הנגב, רבי ברוך ויסבקר ר"י בית מתתיהו, רבי זאב ברלין ר"י גאון יעקב, רבי יצחק הקר, רבי צבי דרבקין, רבי נתן זוכבסקי. ועוד.



כפי שדווח בבחדרי חרדים, הגאון רבי יגאל רוזן שבר שתיקה לאחר מספר חודשים בהם הוא נרדף על ידי קיצוניים, ותקף במילים קשות וחסרות תקדים את 'הפלג'.

הגר"י רוזן פתח את התייחסותו לנושא ואמר: "מעולם לא היה כזה דבר. רבים תמהים ושואלים מה קרה? למי שלא יודע אני אגלה לכם את הסוד, ישבו כמה אנשים מומחים לתעמולה, ששר התעמולה הנאצי גבלס ימ"ש יכול היה ללמוד אצלם איך עושים את זה, התחילו להפיץ בכלים שלהם, כל הכלים שאצלינו פסולים אצלם הם כשרים, התחילו להפיץ שיש אדם ראש ישיבת אור ישראל שיזם לפתור את הבעיה של הבג"צ בצורה כזו שיעשו אימונים קצרים בבין הזמנים לבחורי ישיבות, וזה מופץ ברמות כאלו שאי אפשר להעלות על הדעת, כידיעה, כנתון, ואז התגובות חמות מאוד".

וכאן עבר ראש ישיבה להתייחס למכתבו של הגר"ח קנייבסקי שפורסם בסוף השבוע שעבר: "מפרסמים. אתם חשבים שבחינם כתב מרן שר התורה "אין יראת אלוקים וכו', ידו רעדה מלכתוב את ההמשך של הפסוק? אתם חושבים שהדבר הזה רחוק? ממש לא. באוירה שנוצרת? יש בן אדם שהולך לגייס את כל בני הישיבות!! אותו אדם שיש לו כוחות מאוד חזקים יש לו תוכנית לחלן את הציבור החרדי, א. להפוך את כל הישיבות לישיבת הסדר (ישיבת אור ישראל מכונה אצלם ישיבת הסדר...) עוד מעט אתם כולכם לומדים בישיבת הסדר, אתם מבינים שבהמשך הם יוציאו מפה קטע הקלטה שאני אמרתי שישיבת אור ישראל היא ישיבת הסדר... לא יעזור שום דבר.... אני הולך לחלן את הציבור החרדי".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', פרסם שר התורה הגר"ח קנייבסקי מכתב תמיכה יוצא דופן בראש ישיבת 'אור ישראל' ותקף את המתנכלים לו: "שמעתי ותרגז בטני, אשר בזמן האחרון כבוד התורה מושפלת עד שאול תחתית על ידי כמה ריקים פוחזים שבזו אחד מגדולי מרביצי התורה בדורנו שליט"א בהתנפלויות שונות שאי אפשר לעלות על הכתב כצאן אשר אין להם רועה רק אין יראת אלוקים במקום הזה וגו' אוי לנו שכך עלתה בימינו".

את מכתבו סיים הגר"ח: "אשר ע"כ עלינו להתחזק מאד בתורה מדה כנגד מדה ועל ידי זה נזכה לרומם קרן התורה הקדושה".















הרב רוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד