י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מקומם: בית הרוצח מחלמיש עומד על תילו

ביתו של המחבל שביצע את הטבח בנווה צוף עדיין עומד על תילו, כשהקומה השנייה עדיין בשלמותה ובני משפחתו מתגוררים בה. כעת עותרים בני משפחת סלומון לבג"צ בדרישה להשלים את הרס הבית

קברי משפחת סלומון. צילום: פלאש90
קברי משפחת סלומון. צילום: פלאש90



בעתירה שהוגשה היום (ד') לבג"צ, דורשים בני משפחת סלומון את הריסתו המלאה של בית המחבל שביצע את הטבח הנורא בביתם בחודש יולי האחרון ורצח שלושה מבני המשפחה.

על פי הנחיית בג"צ במקרים דומים, הרס צה"ל רק את הקומה בה התגורר המחבל, כאשר הקומה השנייה, בה מתגוררים בני משפחתו, לא נהרסה כלל. פנייתם של בני משפחת סלומון לאלוף פיקוד המרכז וליועמ"ש איוש בדרישה להשלים את הרס בית המחבל – לא נענתה.



ההריסה החלקית של בית המחבל מחלמיש


העתירה הוגשה בידי עו"ד חיים בלייכר ועו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אשר מלווים את בני המשפחה במיצוי זכויותם כנפגעי עבירה.

הנימוק העיקרי שהובא בעתירה הוא העובדה שבני משפחתו של המחבל ידעו על כוונתו לבצע פיגוע וידעו סמוך לזמן האירוע על כך שהמחבל יצא לבצע את זממו. למרות זאת, בני המשפחה לא דיווחו לרשויות או לגורם בטחון כלשהו על כוונותיו ובכך הורשעו באי-מניעתו של הפיגוע. הודות לכך, דורשים בני משפחת סלומון בכתב העתירה כי תושלם הריסתו של הבית, כולל קומת מגוריהם של שאר בני המשפחה.

בהמשך העתירה הובא החוק המסמיך את צה"ל להרוס את הבית וכן להחרים את הקרקע עליה הוא בנוי, כאשר מי מדייריו היה שותף או שותף לאחר מעשה לעבירות של אלימות, הטלת אימה ועוד.

בעתירה נכתב כי הריסת הקומה התחתונה בלבד הינה מעשה תמוה, המאפשר לבני המשפחה להתגורר בבית, בניגוד לחוק המאפשר את הריסתו של כל הבית ובנוסף גם פוגע קשות ביכולת ההרתעה כנגד הטרור, שהיא יסוד הסיבה להרס הבית.

עוד נכתב בעתירה כי הריסה חלקית משדרת חולשה, פוגעת בהרתעה וגם מותירה למשפחת המחבל אחיזה קניינית בקרקע.
בסיכומה של העתירה נכתב: "עתירה זו הוגשה בשם משפחת סלומון ששלושת מבניה נטבחו ע"י רוצח שפל וחייהם לא ישובו להיות יותר כמו שהיו. ייתכן מאוד והרתעה מוגברת כנגד הטרור וסביבת גדילתו הייתה מונעת אסון נורא זה.
את המתים איננו יכולים להשיב אך בכוחנו לפעול ולהתריע על אוזלת היד כנגד אותו טרור אכזרי והרסני. לקרובי הנטבחים ובניהם יהיה נחמה פורתא אם ע"י פעילותיהם ימנעו בעתיד פשעים דומים.

העותרים פונים לבית המשפט הנכבד להורות למשיבה להשלים את המלאכה אותו החלה ולהרוס את הבית כליל למען יראו וייראו כי לרוצחים שפלים אין מחילה ומעשיהם לא ישתלמו. העותרים מבקשים מבית המשפט הנכבד לאפשר למשיבה להחזיר לעצמה את יכולת ההרתעה כנגד הטרור ובכך לקיים את החובה הבסיסית כלפי אזרחיה להגן על חייהם וביטחונם".

עו"ד חיים בלייכר מסר לאחר הגשת העתירה כי "בכדי למגר טרור מסוג זה נדרשים צעדי הרתעה גם כלפיי סביבתו של המחבל, שבמקרה זה אף הורשעו בכך שידעו על זממו ולא דיווחו לגורם בטחוני. בשנים האחרונות נשחקה יכולת ההרתעה עקב עתירות משפחות מחבלים וארגוני שמאל לבג"צ, וכעת במערכת הביטחון מהססים להרוס כליל בתי מחבלים, דבר שהוכח פעמים רבות כמציל חיים.
עתירתם של בני משפחת סלומון מייצגת את קולו של העם בישראל שמאס בפגיעה בביטחונו בשם זכויות של מחבלים והמסייעים להם ומטרתה למנוע את השחיקה בהרתעה ולחזק יכולת ההרתעה של מדינת ישראל".
האחים סלומון מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד