כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ראש ישיבת פוניבז' על הפלג הירושלמי: "חיות - לא בני אדם"

במהלך מפגן המחאה המפתיע שערכו ראשי הישיבות בישיבת אור ישראל, נשא דברים הגרב"ד פוברסקי ראש ישיבת פוניבז': "הרב יגאל רוזן דומה למלאך", אמר, "אלה שבחוץ אינם בני אדם". כך גם השווה את המפגינים לחיות במדבר תיעוד בלעדי

ראש ישיבת פוניבז' על הפלג הירושלמי: "חיות - לא בני אדם"



"אלה שבחוץ הם לא בני אדם", כך אמר ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי בדברים שנשא לפני תלמידי ישיבת אור ישראל הערב (ד'). הוא גם רמז שבהתנהגותם הם דומים לחיות.

במהלך מפגן הכוח בישיבת אור ישראל הערב, נשא דברים הגרב"ד פוברסקי ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה.



"הפסוק אומר 'אם הרב דומה למלאך יבקשו תורה מפיו'", פתח ואמר הרב פוברסקי, "במצודת דוד שם פירש שמלאך כוונתו שליח. הרי לנו שיש מוסרי תורה שזוכים שהקב"ה מוסר דרכם את התורה והרי הם שלוחים של מקום. זכיתם תלמידי אור ישראל ללמוד תורה אצל מלאך העומד בראשכם.

"הגמרא בשבת קי"ט אומרת לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח, שנאמר ויהיו מלעיבים במלאכי האלוקים. יש ת"ח שזוכים להגיע לדרגא של מלאך הם מוסרי התורה מהם מבקשים אנו תורה ומפיהם אנו חיים. ומי שאינו נוהג בהם בכבוד מחסר בכבודו של מקום.

"הרמב"ם כותב שאדם הנמשך אחרי סביבתו יברח למדבריות. וצריך להבין הרי במדבר יש חיות רעות ומזיקות ואם טבעו להיות נמשך אחרי סביבתו מדוע שילך למדבריות, הרי צריך לחשוש שילמד מחיות המדבר להתנהג כמותם אלא התשובה ברורה שגם אם אדם נמשך אחרי חבריו, אחרי חיות הוא לא נגרר", הוסיף ברמז עבה למפגיני 'הפלג הירושלמי'.

ועוד המשיך ותקף: "עלינו לדעת את ערכינו, בני תורה עמלי תורה, שזכינו להיות דבוקים בתורה, ולדעת שאלה שבחוץ הם לא בני אדם ועלינו רק להתפלל לה' שנזכה להמשיך לדבוק במלאכיו מוסרי התורה".
הרב ברוך דב פוברסקי הרב יגאל רוזן הפלג הירושלמי אור ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד