ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

שני ילדים מחפשים לב אוהב. אולי הוא שלך?

אהרון והדסה, חוו הזנחה והתעללות קשה ומחפשים בית חדש. אולי זה הבית שלכם?

PIXAY
PIXAY



כבר כמה חודשים מנסים במשרד הרווחה וב"עמותת אור שלום" למצוא בית חם לזוג אחים, אהרון והדסה (שמות בדויים), שזקוקים בדחיפות למשפחת אומנה ממגזר החרדי.

אהרון (בן 6) והדסה (בת 3) הם ילדים מקסימים שבמהלך חייהם הקצרים חוו הזנחה קשה והתעללות. אלה היוו סכנה ממשית לחייהם ולהמשך התפתחותם ולכן לא אפשרו את הישארותם בבית.

שני האחים הם ילדים נאים ושובי לב. הם סובלים מעיכוב התפתחותי ניכר, אבל לשניהם פוטנציאל להתפתח ולגדול בצורה טובה במשפחה שתסייע להם ותעניק להם חום ואהבה.

אהרון הוא ילד חכם ובוגר מכפי גילו, אך לעיתים יש לו התפרצויות זעם וכאשר מבוגרים מנסים ליצור עימו קשר הוא מסתגר בתוך עצמו ולא מתקשר. ההזנחה ממנה סבל בשנים הראשונות של חייו נתנה את אותותיה והובילה לכך שהוא מתקשה להסתגל לחברה ואיבד לחלוטין את האמון במבוגרים. הדס היא ילדה מתוקה שמפגינה התנהגות סגורה ומופנמת, ומדברת רק עם מי שהיא מרגישה שאפשר לסמוך עליו.

עתה מחפשים עבור האחים משפחה חרדית שאין לה ילדים צעירים בבית, שתהיה מוכנה לטפל בילדים לטווח ארוך. השאיפה היא למצוא משפחה שתסכים לקלוט את שניהם, אולם אם לא תהיה ברירה, ייתכן שיאלצו להפרידם. הפרדת האחים תגרום להם נזק נוסף, כי הם מאוד קשורים אחד לשני. הם תומכים זה בזה ומרבים להראות חום ואהבה אחד כלפי השני.

למרבה הצער, מלבד האחים יש עוד כ-10 ילדים מהמגזר החרדי הזקוקים לבית חם ויש צורך במשפחות אומנה מאזור ירושלים, בית שמש, ביתר עילית, מודיעין עילית, מטה בנימין, גוש עציון ואשדוד.

חשוב לציין שמשפחות אומנה זוכות לסיוע כספי ממשרד הרווחה, על מנת שהאומנה לא תהפוך לנטל כלכלי על המשפחה.

המשרד מממן את כל צרכיו הפיסיים והרגשיים של ילד האומנה, כולל טיפולים רפואיים וטיפול רגשי. המשפחות שיזכו לשמש כמשפחות אומנה, יעברו ב"אור שלום" קורס להכשרת משפחות אומנה וגם ילדיהם יזכו לסדנת הכנה לקראת קליטת ילד חדש בבית.

עובדת סוציאלית של העמותה תלווה את המשפחה לכל אורך הדרך, ותסייע בפתרון קשיים ודילמות בתהליך האומנה.

עם קליטת הילד/ה במשפחה חדשה, זכאי אחד ההורים לחופשת לידה על פי חוק. משפחות המעוניינות להיות משפחות אומנה מוזמנות לפנות לעמותת "אור שלום" בטלפון 03-5417000 או למייל [email protected]
אמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד