כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

רבי דוד למתנדבי זק"א: "תשנו את השם" • סיקור ותמונות

מתנדבי זק"א שסייעו להסעת מיטתו של ה'בבא אלעזר' לירושלים, הגיעו לנחם - וקיבלו ברכות • רבי דוד: זק"א 'זה קירוב אחים' בשביל שלא יהיו 'זיהוי קורבנות אסון'

בערלה יעקובוביץ מתברך מרבי דוד. צילום: אנשיל בעק
בערלה יעקובוביץ מתברך מרבי דוד. צילום: אנשיל בעק

מתנדב זק"א, בערלה יעקובוביץ, המתנדב שהסיע את מיטתו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל מבאר שבע לירושלים, באמבולנס של ארגון זק"א, הגיע אמש (ב') לנחם אבלים, יחד עם שני מתנדבים נוספים - אביגדור שטרן ויחיאל שטיינמץ - שסייעו ביום שישי לאורך כל מסע הלוויה.

אדמו"רי בית משפחת אבוחצירא לא הפסיקו להודות למתנדבים על העזרה והמסירות, וכל מה שעשו מעל ומעבר למען האדמו"ר.

האדמו"רים הזכירו לבערלה את אביו, הרב יעקב יעקובוביץ, מראשי החברה קדישא של סטמאר, שהיה מקורב לאדמו"ר רבי אלעזר זצ"ל, שעשה את ה'טהרה' לרבי אלעזר.

רבני המשפחה אמרו: "למרות שאותו יום שישי היה יום קשה לכולנו, אנחנו זוכרים כל אחד מכם, את המסירות שלכם, המתנדבים, אנחנו מלאי הכרת הטוב כלפיכם".

האדמו"ר רבי דוד אמר למתנדבים: "תשנו את השם של זק"א ל'זה קירוב אחים'. וחובה על כל אחד ואחד לתמוך בארגון זק"א, כדי שחס וחלילה לא יהיה 'זיהוי קורבנות אסון'".

המתנדב אביגדור שטרן מספר ל'בחדרי חרדים': "הרבנים אף הזכירו לכל אחד באיזה פרט הוא עזר באופן אישי, אנחנו ראינו שהם באמת זוכרים אותנו, למרות היום הקשה שעבר עליהם".

יו״ר זק״א, יהודה משי זהב, שנכח אף הוא במקום, הציג את בערלה יעקובוביץ׳ כנהג האמבולנס שהסיע אף את האדמו״רים במשך כל מסע ההלויה. הרבנים ספרו למשי זהב כי הם זוכרים היטב וברכו את בערלה שימשיך במעשי החסד הרבים.

כל אחד מהמתנדבים עברו להתברך אצל כל אחד מהאחים לישועה פרטית.

בהמשך הציג מקורבו ויד ימינו של האדמו"ר זצ"ל, שלמה רוזנשטיין מ'מלכות הפקות', בפני בנו ממשיך דרכו הגאון רבי פנחס, שאמר לבערלה: "יישר כוח על כל מה שעשית למען כבודו של אבא".

בערלה הנרגש שלף על אתר דולר שקיבל לבר מצוה מרבי אלעזר זצ"ל. רבי פנחס לקח את הדולר ביד ואמר: "עץ חיים היא למחזיקים בה״, והוסיף: ״מכוחו של אבא אני מברך אתכם, כמו שזכיתם להחזיק באבא, ככה אבא יחזיק בכם וישמור אתכם".

בסיום הביקור ביקש המתנדב אביגדור שטרן מרבי פנחס בקשה פרטית עבור בתו. רבי פנחס אמר לו: "תכתוב לי את שמה על פתק ותכנס אלי לאחר השבעה, כהכרת הטוב אני מבטיח שאתפלל עליה ואעשה בשבילה הכל".















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד