י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

התקנה החדשה שמאיימת על אלפי העולים לקבר רחל אמנו

הח"כ הצעיר והנמרץ מש"ס העלה אמש שאילתא בוערת במליאת הכנסת, מדוע ביטל משרד התחבורה את השימוש בכרטיס המעבר הפעיל לאורך השנה כולה • לטענת הח"כ, השימוש בו דווקא יוריד דרמטית את העומס

המונים בקבר רחל. צילום: שמואל דריי
המונים בקבר רחל. צילום: שמואל דריי



ח"כ מיכאל מלכיאלי בשאילתא על דוכן הכנסת: "לא יתכן כי כרטיס הנסיעה לקבר רחל לא יאפשר שימוש בכרטיס מעבר - אישור השימוש בכרטיס יאפשר הורדה דרמטית בעומס ותאפשר את בואם לעוד אנשים שכעת מתקשים בכך".


ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיש אתמול (רביעי) שאילתה לשר התחבורה ישראל כץ בנושא ביטול השימוש בכרטיס המעבר הפעיל לאורך השנה כולה וכעת - ע"פ הנחיות משרד התחבורה בוטלה האפשרות ביום ההילולא של רחל אימנו.

בנאומו ציין ח"כ מלכיאלי "את חשיבות השירות בנושא לאור העובדה כי הכניסה למתחם הקבר ביום ההילולא מוגבל על ידי כוחות הביטחון לכמות מסויימת בו זמנית וכתוצאה מהתקנה החדשה המבטלת את השימוש בכרטיס המעבר התורות מתארכים עקב תשלום כפול של ציבור העולים ביום ההילולא".



מלכיאלי. צילום: שלומי כהןצילום: מלכיאלי. צילום: שלומי כהן
מלכיאלי. צילום: שלומי כהן


בסיום דבריו, שיבח ח"כ "את 'המרכז למקומות הקדושים' בראשותו של הרב יוסי שווינגר וסגנו הרב ישראל דרעי כמו"כ, הר' יצחק רודיך המתאם בין אגד לציבור החרדי הפועלים בימים אלו מסביב לשעון ע"מ לאפשר לרבבות העולים לקברה של רחל אמנו ביום ההילולא לעשות זאת בנגישות תוך הקפדה על ביטחון ושאר הצרכים הנדרשים במבצע מורכב וגדול זה".

שר התחבורה פירט בתשובתו למלכיאלי את המאמצים הגדולים להסדיר את התחבורה לקבר והוסיף כי "המלצת אגף תח"צ היא שהמרכז הארצי למקומות הקדושים, יתקצב ויפעיל מערך שאטלים נוסף. היקף הפעילות של קו 163 מצריך תגבור משמעותי הדורש דילול של הקווים העירונים בירושלים, תוך פגיעה במשתמשי התח"צ".

במוסדות רחל אמנו וכוחות הביטחון החלו בהיערכות נרחבת בימים אלו במתחם קבר רחל אמנו בבית לחם לקראת ההילולא. העלייה ההמונית צפויה להיערך השנה החל מיום שני בלילה ועד ליום שלישי בחצות.

בהשתדלותו של הרב שחר פיירמן מנהל מתחם קבר רחל מטעם הרב יוסף שוינגר מנכ"ל 'המקומות הקדושים' הוצבו סככות הצללה לנוחות הרבבות שינהרו לתפילה במקום.

הרב צבי עוזיהו מרבני 'מוסדות רחל אמנו' שמפעילים כולל אברכים במתחם קבר רחל במהלך כל ימות השנה מספר: "מורגשת ההיערכות בשטח לקראת ההילולא, גם בימים אלו נוהרים מאות לקבר רחל להעתיר בתפילה להצלחת וישועת עם ישראל ולהמתקת הדינים מעל עם ישראל. אנו מודים לכוחות הביטחון שנערכו והגבירו את מערך האבטחה סביב מתחם הקבר".
קבר רחל מיכאל מלכיאלי משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד